Gå til innhold

Den vestlige verden


PNG

Spørsmål om fremtiden  

15 stemmer

  1. 1. Står den vestlige verden for fall? F.eks. borgerkrig, uhåndterbart omfang av terror, interneringsleire for visse folkegrupper

    • Ja, det tror jeg.
      9
    • Nei, såklart ikke! Er du rasist?
      5
    • Usikker.
      1


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De som bruker niqab i Norge er ytterst få ( kanskje fem) og det er det på verdensbasis også. 

Selv om dette var noe Mullah Sør pleide å hevde betyr det ikke at der er sant.

Les forøvrig artikkelen fra Aftenposten.

Anonymkode: a6198...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjedde under annen verdenskrig må aldri skje igjen.

Nei, vi må aldri la landet bli invadert igjen. Det er jeg helt enig i.

Anonymkode: a6198...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke umulig noe ala dette blir realiteten i Frankrike om få år. Men behold gjerne skylappene på hvis du syntes det er bedre.

http://www.arildronsen.no/13954.html

(blah blæh blæh)

Anonymkode: a6198...919

En anonympyse linker til et fiksjonsverk, akkurat det svaret jeg forventet ja. :lol::P:lol::P:P 

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor er denne gedigne islamske opprørshæren som skal male gatene røde med blod og legge vår vestlige moralsk forkastelige sivilisasjon i grus? Jeg bare spør: Hvor er den? 

jumelles.gif

Når du blir litt eldre kommer du til å innse at forhold i samfunnet forandrer seg med at tiden går. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi når begynner denne borgerkrigen da?

vil-crazy.gif

Hei!

Det er vel ikke så interessant om noen tror det blir borgerkrig, andre ikke, og atter andre som meg sier, det kan man ikke vite om vil skje.

Det viktige er vel nå å bekjempe den innskrenkelse av frihet mange kvinner og unge jenter nå opplever, ikke bare i Tyskland, men i mange europeiske land. Også i Oslo har flere kvinner blitt omringet på feks bussen, seksuelt trakkasert og ranet av grupper med menn på 20-30 personer.

Det er ikke så ille enda i Norge som i Tyskland og Sverige m.fl. andre land, men jeg ser ingen grunn til at tilstandene av overgrep ikke kan tilta og innta samme dimensjoner i Norge. Dette er terror, og terroren var avtalt, koordinert og satt i system. 

Som kvinne var dett et sjokk for meg å lese om, videre oppdage at politiet holder slike overgrep skjult (Sverige) når menn fra midtøsten er innvolvert, og at taharrush gamea også er kommet hit.

Kan du tenke deg hvilken frykt flere og flere kvinner føler på? Ikke hjelper det å gå flere sammen heller, eller i følge med en mann, man har liten sjanse når menn i store grupper angriper. Kan du forstå at dette dreier seg like mye om å vise fingern til vesten? og kan du forstå at vi som kanskje har vært de mest naive og valgt å tro på at flyktninger fra fremmede kulturer kan integreres, nå blir skeptiske?

Hvis ikke menn fra midtøsten kan respektere norsk kultur og kleskoder og at kvinner går på byen og fester og er selvstendige så har de ingenting her å gjøre. Dessverre er det for mange menn med dårlige holdninger. (selvsagt også kvinner, men de begår mindre kriminalitet og utgjør ikke samme problem) Når jeg reiser til land der kvinner dekker seg til gjør jeg det også, av respekt for deres kultur, Jeg syns vi kan forvente samme respekt for vår kultur, og da bør både burka og hijab taes av. (burka fordi det strider mot vår likestilling og kvinnesyn, hijab fordi det er et politisk plagg)

Vi står ovenfor en trussel i form av forsøk på å innskrenke friheten til kvinner, dvs halvparten av Norges befolkning, selvsagt setter denne en frykt i mange kvinner, en frykt de ikke skal behøve ha, 

Derfor er det på tide å komme til sakens kjerne, det vi står ovenfor nå, hva som vil skje i fremtiden er det delte meninger om, og umulig å diskutere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BrukerErHeltAnonym

En anonympyse linker til et fiksjonsverk, akkurat det svaret jeg forventet ja. :lol::P:lol::P:P 

Er du alltid like seriøs?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Flere-unge-muslimer-velger-niqab-7387283.html

Kvinner i fotside, svarte niqaber som dekker alt – også ansiktet – er blitt et mer vanlig syn i Oslos gater. Det store flertallet av et titalls stoffbutikker på Grønland i Oslo opplyser om økt omsetning av niqab. Utviklingen har skjedd raskt de siste to årene. En rekke muslimer og islameksperter bekrefter trenden.

Bilder av niqab-kledde modeller på Facebook annonserer ansiktsslør og andre islamske plagg. Prisen for en niqab er 50 kroner, to for 80.

Al Furqan Relief Kvinner syr og selger niqaber, men også jilbaber og abayayer (kjortler) til inntekt for krigsofre i Syria. De samler inn penger gjennom organisasjonen Al Furqan Relief. En sentral person i denne organisasjonen er av PST siktet for terrorfinansiering og menneskehandel (se egen sak).

 

 

Det er dessverre blitt ganske mange i Oslo i vertfall som velger dette ekstreme plagget, de fleste er i alderen 16-30 år, og er blitt radikalisert, noen er etnisk norske, men de er i fåtall. Når man ser seksualiseringen og undertrykkelsen av kvinner i muslimske land, som ofte er økende med økte krav og påbud om hel tildektning evt også med følge av en mann, så er denne økte radikaliseringen av muslimer noe som bør bekjempes på det sterkeste.

Dette er overskrift og medienes overskrift er begynt å styre tankegangen vår.  At det er mange i Oslo er ikke riktig, og at det er vanlig syn her på Grønland i Oslo er overhodet ikke riktig.  Det kan gå måneder uten at jeg ser noen heldekkede kvinner og jeg bor midt på Grønland.  Siste gang jeg så heldekket kvinne var i San Fransisco i september.  Selvfølgelig var det økning da det gikk opp fra 0 til 5, men å male fanden på alle vegger er unødvendig.

Radikalisering og ekstremisme er noe som bør bekjempes uansett.  Vi kan ikke  la det som skjedde under andre verdenskrig skje igjen, og hat mellom grupper er grusomt samme hvor de befinner seg.

Jeg har barn og barnebarn og har prøvd så godt jeg kan å lære mine barn toleranse for ulikheter.  Barnebarna blir forhåpentligvis lært opp i det også.  Mine barn har reist mye og sett store deler av verden og det er en berikelse.  De jobber aktivt for en bedre verden alle sammen.

Anonymkode: ae0b0...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dette var noe Mullah Sør pleide å hevde betyr det ikke at der er sant.

Les forøvrig artikkelen fra Aftenposten.

Anonymkode: a6198...919

Jeg har ikke dette etter Sør.  Jeg bor på Grønland og kjenner mange muslimer.  Jeg har de stoffbutikkene rundt meg og spiser ofte på restaurantene i området.  Jeg ser mange kvinner med dekket hår, men ikke dekket ansikt.  Artikkelen fra Aftenposten synes jeg overdriver og Kari Vogt snakker alltid i overskrifter.  Jeg har lest en god del av det hun har skrevet og hørt henne snakke.  Hun har ikke alltid hold for sine påstander og hun bor helt sikkert ikke på Grønland.  Det gjør derimot Per Fuggeli og han trives her akkurat som jeg.  Det er konvertitter som dekker seg helt og det kan være skremmende nok, men de er ikke mange.  Jeg hadde ikke likt hvis mine døtre hadde konvertert til islam og begynt å dekke seg helt til.  Vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort, men det er en annen sak.

Anonymkode: ae0b0...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du blir litt eldre kommer du til å innse at forhold i samfunnet forandrer seg med at tiden går. :D

Og snart får du hår rundt tissen også, ikke noe å være redd for gutten min ItsOkSmiley.gif 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er vel ikke så interessant om noen tror det blir borgerkrig, andre ikke, og atter andre som meg sier, det kan man ikke vite om vil skje.

Det viktige er vel nå å bekjempe den innskrenkelse av frihet mange kvinner og unge jenter nå opplever, ikke bare i Tyskland, men i mange europeiske land. Også i Oslo har flere kvinner blitt omringet på feks bussen, seksuelt trakkasert og ranet av grupper med menn på 20-30 personer.

Det er ikke så ille enda i Norge som i Tyskland og Sverige m.fl. andre land, men jeg ser ingen grunn til at tilstandene av overgrep ikke kan tilta og innta samme dimensjoner i Norge. Dette er terror, og terroren var avtalt, koordinert og satt i system. 

Som kvinne var dett et sjokk for meg å lese om, videre oppdage at politiet holder slike overgrep skjult (Sverige) når menn fra midtøsten er innvolvert, og at taharrush gamea også er kommet hit.

Kan du tenke deg hvilken frykt flere og flere kvinner føler på? Ikke hjelper det å gå flere sammen heller, eller i følge med en mann, man har liten sjanse når menn i store grupper angriper. Kan du forstå at dette dreier seg like mye om å vise fingern til vesten? og kan du forstå at vi som kanskje har vært de mest naive og valgt å tro på at flyktninger fra fremmede kulturer kan integreres, nå blir skeptiske?

Hvis ikke menn fra midtøsten kan respektere norsk kultur og kleskoder og at kvinner går på byen og fester og er selvstendige så har de ingenting her å gjøre. Dessverre er det for mange menn med dårlige holdninger. (selvsagt også kvinner, men de begår mindre kriminalitet og utgjør ikke samme problem) Når jeg reiser til land der kvinner dekker seg til gjør jeg det også, av respekt for deres kultur, Jeg syns vi kan forvente samme respekt for vår kultur, og da bør både burka og hijab taes av. (burka fordi det strider mot vår likestilling og kvinnesyn, hijab fordi det er et politisk plagg)

Vi står ovenfor en trussel i form av forsøk på å innskrenke friheten til kvinner, dvs halvparten av Norges befolkning, selvsagt setter denne en frykt i mange kvinner, en frykt de ikke skal behøve ha, 

Derfor er det på tide å komme til sakens kjerne, det vi står ovenfor nå, hva som vil skje i fremtiden er det delte meninger om, og umulig å diskutere.

 

Disse overgriperne bør settes til å vaske offentlige toaletter med eget skjegg i en ti-femten år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Radikalisering og ekstremisme er noe som bør bekjempes uansett.  Vi kan ikke  la det som skjedde under andre verdenskrig skje igjen, og hat mellom grupper er grusomt samme hvor de befinner seg.

*

Det som skjedde i Nazi-Tyskland var at en politisk bevegelse med en sterk leder sikret seg makten basert på økonomisk depresjon og eksisterende rasistiske tanker. Som gikk så langt at man endte med Holocaust.

Nei, jeg ser bare ikke relevansen. Flere flyktninger => vanskeligere økonomi og sterkere rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser mer og mer att det er media som styrer. Se på sverige og se på danmark. Sverige har nesten ikke noe innvandringskritikk, mens danmark har masse. Norge er en mellomting.

 

Ang niqab, så har jeg sett det flere ganger her jeg bor, iallefall to forskjellige damer. Uting er det, det er en finger i øyet på nasjonen som har tatt de imot. Det er å effektivt si, " vi driter i samfunnet, vi er her bare for å avle fram islamistunger... Og å leve på vår vertsnasjon, som vi forakter..."

 

Min tolkning iallefall.

Endret av Inner self
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg innser mer og mer att det er media som styrer. Se på sverige og se på danmark. Sverige har nesten ikke noe innvandringskritikk, mens danmark har masse. Norge er en mellomting.

 

Ang niqab, så har jeg sett det flere ganger her jeg bor, iallefall to forskjellige damer. Uting er det, det er en finger i øyet på nasjonen som har tatt de imot. Det er å effektivt si, " vi driter i samfunnet, vi er her bare for å avle fram islamistunger... Og å leve på vår vertsnasjon, som vi forakter..."

 

Min tolkning iallefall.

Støtter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser mer og mer att det er media som styrer. Se på sverige og se på danmark. Sverige har nesten ikke noe innvandringskritikk, mens danmark har masse. Norge er en mellomting.

 

Ang niqab, så har jeg sett det flere ganger her jeg bor, iallefall to forskjellige damer. Uting er det, det er en finger i øyet på nasjonen som har tatt de imot. Det er å effektivt si, " vi driter i samfunnet, vi er her bare for å avle fram islamistunger... Og å leve på vår vertsnasjon, som vi forakter..."

 

Min tolkning iallefall.

Hei!

Jeg ser selv niqab hver gang jeg er på Grønland, og det er ganske ofte, og på UIO er det en gruppe kvinner på ca 7 stk som står sammen som jeg ofte går fordbi, de har også niqab, en blanding av etniske nodmenn og utenladske.

Selv om mange er radikaliserte og sikkert de fleste/alle vil ha en sharia-stat, så tror jeg ikke samtlige driter i samfunnet, for en del av dem, handler det nok mer om å velge vekk kroppsfokus, at de har sett lyset (da mener jeg at islam er veien sannheten og livet) og når det skjer, dvs når religiøse blir ekstreme, da svikter deres egen evne til logisk tenkning, dessverre.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ser selv niqab hver gang jeg er på Grønland, og det er ganske ofte, og på UIO er det en gruppe kvinner på ca 7 stk som står sammen som jeg ofte går fordbi, de har også niqab, en blanding av etniske nodmenn og utenladske.

Selv om mange er radikaliserte og sikkert de fleste/alle vil ha en sharia-stat, så tror jeg ikke samtlige driter i samfunnet, for en del av dem, handler det nok mer om å velge vekk kroppsfokus, at de har sett lyset (da mener jeg at islam er veien sannheten og livet) og når det skjer, dvs når religiøse blir ekstreme, da svikter deres egen evne til logisk tenkning, dessverre.

Det at du er ofte på Grønland og ser niqab hver gang er ren og skjær fantasi.  Jeg bor her og går rundt i gatene omtrent hver dag og jeg ser ikke kvinner i niqab i månedsvis, og dette tullet ditt med et land som har tatt dem imot er dumt.  Disse damene er født her i fleste tilfeller uansett hvor foreldrene er født.  Hva gjør du på UIO når du går forbi denne gruppen av kvinner som står sammen?  Har ingen av dere noe annet å gjøre på et universitet enn gå rundt eller stå i en gruppe?  Spar denne fantasien til noe annet.  Logisk tenkning er ikke det som kjennetegner beskrivelsen din av niqabkledde damer på Grønland.  Hva gjør at en vestkantfrue er så ofte på Grønland?  Se på niqaber?

Anonymkode: ae0b0...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...