Gå til innhold

Jeg er kristen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du bare gjentar og gjentar det du sier. Ateisme er ikke fravær av tro generelt, men fravær av religiøs tro. Ateister kan f.eks. tro at de ikke dør i morgen, og det er ikke noe man kan vite.

Som sagt så er "Spaghettimonsteret" ikke harselering med religiøse, men et tanke-eksperiment som illustrerer hvor enkelt det er å finne opp fantastiske historier som ikke kan motbevises.

Når denne debatten handler om ateisme slik det er definert, og ikke det du tenker på som en "kultur", så er det logisk feil å begynne å snakke om denne kulturen. Man kan ikke bytte ut det man snakker om for å få argumentene til å gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er frustrerende med folk som er så trange i nøtta, att de tror a-teisme er en tro... Og ikke lar seg korrigere. Kanskje det er som med religiøs tro, noen som har lett for å inbille seg ting som ikke stemmer, eller har rot i noe annet enn fri fantasi.

 

Blir skremt når kristne hevder att "det er ett valg å tro", har ikke ateister tro på fri vilje? Akkuratt som om ateister er en homogen masse, heller en folk som ikke tror på gud. Det eneste som kreves for å kalle seg ateist, er att man ikke tror på gud. Der slutter likhetene. Selvfølgelig er det flere ateister som mener det samme, men det er ikke nødvendig for å kalle seg A-theist...

 

Men når enkel logikk ikke ser ut til å virke, så er det  vel kjørt...

 

 

 

 

 

Endret av Inner self
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom de religiøse ikke respekterer ateister som individer, men heller en gruppe som har en "tro" og typsike karakterestikker. Så hvorfor ikke ha det litt artig på de kristne sine vegne og svare med samme mynt?

 

Jeg tar meg heller en cola.. Er det typisk for ateister? PNG? Flere av ateistene her drikker cola, jeg lurer på om man ikke må drikke cola for å være ateist? Det er nok endel av regelboken???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Inner self said:

Ettersom de religiøse ikke respekterer ateister som individer, men heller en gruppe som har en "tro" og typsike karakterestikker. Så hvorfor ikke ha det litt artig på de kristne sine vegne og svare med samme mynt?

Jeg tar meg heller en cola.. Er det typisk for ateister? PNG? Flere av ateistene her drikker cola, jeg lurer på om man ikke må drikke cola for å være ateist? Det er nok endel av regelboken???

Mange forskjellig religiøse, men sånne som ecbole er det bare å kjøre på mot. Han er verre selv. Og det er han som har de flotte, alternative teoriene, altså de som ikke er basert på vitenskap, men kvasi-vitenskapen hans.

Ja, jeg tror cola er endel av religionen. De som ikke drikker cola må piske seg selv, ellers kommer de til svovelhelvetet. Hallelujah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir enkelte kristne støtt når jeg kaller enkelte for hyperkristne - 

eller til og med noe så uskyldig som "meget religiøse"...

Da sier de, at det er ikke forskjell på kristendom, enten er man kristen eller ikke. Man kan ikke gradere det!

 

Hm.....

 

men så vil de gjerne ikke godta de som tviler på litt, men likevel tror... da er de ikke litt kristne engang da? 
Hmmmmmmmmmmmmmm

 

 

Anonymkode: 49321...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, PNG skrev:

Mange forskjellig religiøse, men sånne som ecbole er det bare å kjøre på mot. Han er verre selv. Og det er han som har de flotte, alternative teoriene, altså de som ikke er basert på vitenskap, men kvasi-vitenskapen hans.

Ja, jeg tror cola er endel av religionen. De som ikke drikker cola må piske seg selv, ellers kommer de til svovelhelvetet. Hallelujah.

Cola er djevelens vann! 

Anonymkode: 49321...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cola er djevelens vann! 

Anonymkode: 49321...1c5

Mere somm djevelens kloakk.

Anonymkode: 587eb...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor blir enkelte kristne støtt når jeg kaller enkelte for hyperkristne - 

eller til og med noe så uskyldig som "meget religiøse"...

Da sier de, at det er ikke forskjell på kristendom, enten er man kristen eller ikke. Man kan ikke gradere det!

 

Hm.....

 

men så vil de gjerne ikke godta de som tviler på litt, men likevel tror... da er de ikke litt kristne engang da? 
Hmmmmmmmmmmmmmm

 

 

Anonymkode: 49321...1c5

Det er vel sånn enten/eller, da... heaven or hell. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.2.2016 at 23.56, PNG skrev:

Det er vel sånn enten/eller, da... heaven or hell. :P

Jepp. Religiøse ledere påstår at de vet hva gud "vil" og vi må dermed gjøre akkurat som de sier.. og ikke hva nabopresten fra en litt annen sekt-gruppering sier for de skitne hundene skal alle brenne i evighet!

902684_462486273825863_1825018919_o.jpg

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...