Gå til innhold

Sex og kos


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om noen kan skrive litt om hvordan nærhet, romantikk, kos/hudkontakt og sex etter 10 års samliv

 

Min kone viser ingen interesse for noe av det, tar aldri i initiativ hverken til kos, gode nær samtaler, sex eller hudkontakt. Hun kunne like gjerne vært en kollega liksom der man løser praktiske ting ssmmen

 

Hva burde man egentlig forvente etter 10 år sammen?

Anonymkode: 2abf6...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg lurer på om noen kan skrive litt om hvordan nærhet, romantikk, kos/hudkontakt og sex etter 10 års samliv

 

Min kone viser ingen interesse for noe av det, tar aldri i initiativ hverken til kos, gode nær samtaler, sex eller hudkontakt. Hun kunne like gjerne vært en kollega liksom der man løser praktiske ting ssmmen

 

Hva burde man egentlig forvente etter 10 år sammen?

Anonymkode: 2abf6...87f

Har du diskutert dette med henne? Hva svarer hun?

Anonymkode: 20940...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg vet ikke hva folk gjør rundt omkring, men jeg mener man bør forvente dette etter både 10 og 40 år. Jeg synes kanskje ikke det er et stort faresignal i seg selv at hun ikke tar initiativ til sex. Det er nok lettvint for mange damer å overlate det til mannen. De andre tingen er verre i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg lurer på om noen kan skrive litt om hvordan nærhet, romantikk, kos/hudkontakt og sex etter 10 års samliv

 

Min kone viser ingen interesse for noe av det, tar aldri i initiativ hverken til kos, gode nær samtaler, sex eller hudkontakt. Hun kunne like gjerne vært en kollega liksom der man løser praktiske ting ssmmen

 

Hva burde man egentlig forvente etter 10 år sammen?

Anonymkode: 2abf6...87f

Med eksen min hadde vi det som du beskriver.

Min nåværende kjæreste og jeg har vært sammen i 10 år og vel... Vi får fremdeles ikke nok av hverandre. :) Så det er nok umulig å si. Det er ikke uvanlig at sexlivet svinner hen, men det er ikke uvanlig at det fremdeles er fint og at begge parter er fornøyde heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Maglor skrev:

Må prioritere sexlivet i et forhold eller så dør det hen til et måntlig pliktknull.

Hvis det var så vel. da. For noen dør sex helt ut. Da er det neimen ikke rart at utroskap oppstår. Ikke at det er kan unnskylde utroskap, altså. Eller at noen parforhold ryker. Veldig merkelig at flere ikke ser risikoen ved å avvise sex i et forhold.

Anonymkode: 26d84...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Den 27.1.2016 at 17.54, stjernestøv skrev:

Helt normalt at sex livet dør ut etterhvert. 

Tja. Helt vanlig er det vel ikke, selv om det virker sånn på dol.

Jeg tror de fleste forhold uten sex er på vei mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.1.2016 at 17.54, stjernestøv skrev:

Helt normalt at sex livet dør ut etterhvert. 

Etter 10 år? Nei det er det nok ikke, selv om en del kanskje ikke har de mest sexintense årene mens ungene er så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maglor skrev:

Må prioritere sexlivet i et forhold eller så dør det hen til et måntlig pliktknull.

Du er liksom superhingsten alltid du :P;) De fleste tåler nok bedre at det kan svinger litt i ulike faser enn det du sier, uten at man kikker inn i pistolmunningen av den grunn. Som jeg sa til Stjernestøv er det slettes ikke uvanlig at man har sex skjeldnere mens unger er små og det er mye nattevåk feks. De fleste - som fremdeles tenner på hverandre og ønsker å være sammen etter dn fasen - ender jo opp med annen hyppighet og interesse etter at nattesøvnen er tilbake.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.1.2016 at 13.52, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om noen kan skrive litt om hvordan nærhet, romantikk, kos/hudkontakt og sex etter 10 års samliv

Min kone viser ingen interesse for noe av det, tar aldri i initiativ hverken til kos, gode nær samtaler, sex eller hudkontakt. Hun kunne like gjerne vært en kollega liksom der man løser praktiske ting ssmmen

Hva burde man egentlig forvente etter 10 år sammen?

Det er litt vanskelig å si noe om dette ut fra det du skriver her. Har du snakket med din kone om dette? Hvor lenge er det siden dere hadde nærhet og sex? Har hun endret seg mht å ønske kos og hudkontakt eller har hun "alltid" vært sånn? Hva skjer om du tar initiativ til en romantisk middag hjemme, og prøver å prate med henne om noe hyggelig? Hva skjer når du gir henne et kompliment, eller når du gir henne massasje? Hva skjer når du stryker henne over armen eller kysser henne i nakken når går forbi eller når du gir henne en kopp kaffe feks? Jeg syns det er litt uklart hva du/dere har prøvd før jeg kan gi noen råd, og jeg syns det er litt uklart hvordan dynamikken mellom dere er og har vært for å kunne si noe mer om dette. Kunne duu utdype litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kayia skrev:

Du er liksom superhingsten alltid du :P;)  

Ja du skulle bare visst :D;)

33 minutter siden, Kayia skrev:

De fleste tåler nok bedre at det kan svinger litt i ulike faser enn det du sier, uten at man kikker inn i pistolmunningen av den grunn. Som jeg sa til Stjernestøv er det slettes ikke uvanlig at man har sex skjeldnere mens unger er små og det er mye nattevåk feks. De fleste - som fremdeles tenner på hverandre og ønsker å være sammen etter dn fasen - ender jo opp med annen hyppighet og interesse etter at nattesøvnen er tilbake.  

Use it or loose it som noen sa her.. prioriterer man vekk sexlivet i årevis mister man virkelig noe. Dette er vel en av grunnene til at par som får barn blir mindre lykkelige :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27. januar 2016 at 13.52, AnonymBruker skrev:

Hva burde man egentlig forvente etter 10 år sammen?

Anonymkode: 2abf6...87f

Man burde både ønske seg og forvente at man fortsatt har kos&sex, selv om ting typisk roer seg litt i forhold til nyforelska-fasen.

Men folk har jo så ulik libido da, og så ulike ønsker. Det er ikke sikkert at ønske om lavere sexfrekvens fra den ene er ensbetydende med at man ikke er fornøyd i parforholdet sånn generelt. Noen menn synes jo også å bli veldig overrasket over at en som bare var sånn passe interessert i sex i starten blir nærmest uinteressert etterhvert.

Hvordan har hun vært i disse ti årene? Er det noe som har kommet nå, eller har det vært slik lenge?

Hvis man har grunnleggende ulike ønsker om hvor mye sex man trenger/ønsker er det vel ikke så mye å gjøre med det, men kanskje hun har "kjørt seg fast" i et spor? Dere burde snakke sammen, men du bør tenke deg godt om når&hvordan slik at det ikke blir som en stor bebreidelse som gjør at hun stenger seg (enda mer) inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Maglor skrev:

Ja du skulle bare visst :D;)

Use it or loose it som noen sa her.. prioriterer man vekk sexlivet i årevis mister man virkelig noe. Dette er vel en av grunnene til at par som får barn blir mindre lykkelige :lol: 

Jeg kan si meg enig i at det å ha sex er beste oppskrift på å få lyst på sex sånn generelt, men jeg er helt uenig i at det er så sort/hvitt og enten/eller som du sier her. De fleste par som trives sammen og som ikke er lei hverandre/har vokst fra hverandre/fremdeles er greie med hverandre etc gjenopptar sexlivet etter småbarnsperioden, og har ikke mistet lyst og evne etter å ha hatt lavere hyppighet (og forsåvidt intensitet- færre to-timersøkter noen år også) i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Maglor skrev:

Ja du skulle bare visst :D;)

Føler meg ganske sikker på at jeg har et minst like godt sexliv som du har, selv om jeg ikke skryter så mye av det... ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Kayia skrev:

Føler meg ganske sikker på at jeg har et minst like godt sexliv som du har, selv om jeg ikke skryter så mye av det... ;):D

Så nå er det du som er Super Sex Jenta? :D

Vi burde møtes og få avgjort hvem som er best i senga en gang ;)  26788.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Maglor skrev:

Så nå er det du som er Super Sex Jenta? :D

Vi burde møtes og få avgjort hvem som er best i senga en gang ;)  26788.gif

Haha, nei det skal vi nok ikke ;)

Og - jeg kommer neppe til å bli den nye doleren som kommer løpende til sextråder der jeg letter på min private dyne (etc) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kayia skrev:

Haha, nei det skal vi nok ikke ;)

Og - jeg kommer neppe til å bli den nye doleren som kommer løpende til sextråder der jeg letter på min private dyne (etc) ;)

Bare pripne folk puler under dyna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...