Gå til innhold

Er du takknemlig?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Det er jo så mye å være takknemlig for, tenker du på det i hverdagen? 

Når man er takknemlig så blir man mottakelig for positive ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er jo så mye å være takknemlig for, tenker du på det i hverdagen? 

Når man er takknemlig så blir man mottakelig for positive ting. 

Ja, jeg tenker ganske ofte på at jeg har det veldig godt og at jeg er veldig takknemlig over det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Ja, jeg tenker ganske ofte på at jeg har det veldig godt og at jeg er veldig takknemlig over det. :) 

Det er bra, det burde flere gjøre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oprah oppfordret jo folk til å skrive takkedagbok, det er kanskje ikke så dumt. Så ser man lettere det som er positivt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er jo så mye å være takknemlig for, tenker du på det i hverdagen? 

Når man er takknemlig så blir man mottakelig for positive ting. 

Ja, det er jeg og som Lillemus tenker jeg ofte på det. Jeg har mye å være takknemlig for og jeg tar det ikke som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det er jeg og som Lillemus tenker jeg ofte på det. Jeg har mye å være takknemlig for og jeg tar det ikke som en selvfølge.

Det er bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, gråstein skrev:

Nei.

Kanskje lurt å begynne å tenke på det, da tiltrekker du deg positive opplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, gråstein skrev:

Takknemmelig i forhold til hvem?

Bare små ting eller store da, som å klare å gå og puste, som å ha armer og ben osv osv. Jeg er takknemlig for at jeg kan se, når jeg var liten sa en lege jeg kom til å bli blind innen jeg var 19 år hvis jeg ikke opererte. Han løy jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takknemlig er et ord jeg aldri bruker. Jeg ser at folk bruker det mye på Facebook, men det føles litt fremmed i min munn. Er det det samme som å føle seg heldig, ca? Tilfreds? Litt i slekt med ydmyk? Jeg er ganske grei og snill men ikke særlig ydmyk. Kan takknemlig byttes ut med glad for uten å miste noe? I så fall er jeg glad for at jeg har noen fine folk i livet mitt og kan drive med ting jeg liker. Hvis ikke glad for er helt det samme er jeg muligens litt utakknemlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bare små ting eller store da, som å klare å gå og puste, som å ha armer og ben osv osv.

For meg blir det helt merkelig å være "takknemmelig" for slikt.

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

 

Jeg er takknemlig for at jeg kan se, når jeg var liten sa en lege jeg kom til å bli blind innen jeg var 19 år hvis jeg ikke opererte. Han løy jo. 

Han tok vel feil. Det er ikke det samme som å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, gråstein skrev:

For meg blir det helt merkelig å være "takknemmelig" for slikt.

Han tok vel feil. Det er ikke det samme som å lyve.

Ok. Man sier ikke sånt til et barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tonie skrev:

Takknemlig er et ord jeg aldri bruker. Jeg ser at folk bruker det mye på Facebook, men det føles litt fremmed i min munn. Er det det samme som å føle seg heldig, ca? Tilfreds? Litt i slekt med ydmyk? Jeg er ganske grei og snill men ikke særlig ydmyk. Kan takknemlig byttes ut med glad for uten å miste noe? I så fall er jeg glad for at jeg har noen fine folk i livet mitt og kan drive med ting jeg liker. Hvis ikke glad for er helt det samme er jeg muligens litt utakknemlig:)

Ja man kan jo godt si å være glad for også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gråstein skrev:

Nei, det gjør man vel ikke.

Nei jeg ble jo redd jeg skulle bli blind, men man kan jo ikke stole på leger-.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er jo så mye å være takknemlig for, tenker du på det i hverdagen? 

Når man er takknemlig så blir man mottakelig for positive ting. 

Jeg tenker nok kanskje litt for mye på det til tider. Jeg prøver å uttrykke det til andre også at jeg er takknemlig for andres handlemåte mot meg, men vet ikke helt om jeg klarer å formidle det, eller om det bare blir irriterende for mennesker rundt meg. Men jeg er virkelig takknemlig! Jeg er imidlertid litt redd for at det blir som å rope ulv, ulv, fordi jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg eventuelt skal gradere det. Vet ikke om det gir noen mening.

Ellers opplever jeg også to ganske forskjellige former for takknemlighet. En type der jeg er takknemlig for at jeg som et så dårlig menneske blir møtt med så mye godhet. Den andre typen er mer en ubetinget takknemlighet, som bobler opp og får meg til å smile og som gjør at jeg noen få ganger kjenner hjertet flyter over og jeg er genuint glad. Denne varer ofte ikke særlig lenge og kommer ganske sjeldent, men det er den desidert beste formen for takknemlighet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg tenker nok kanskje litt for mye på det til tider. Jeg prøver å uttrykke det til andre også at jeg er takknemlig for andres handlemåte mot meg, men vet ikke helt om jeg klarer å formidle det, eller om det bare blir irriterende for mennesker rundt meg. Men jeg er virkelig takknemlig! Jeg er imidlertid litt redd for at det blir som å rope ulv, ulv, fordi jeg synes det er vanskelig å vite hvordan jeg eventuelt skal gradere det. Vet ikke om det gir noen mening.

Ellers opplever jeg også to ganske forskjellige former for takknemlighet. En type der jeg er takknemlig for at jeg som et så dårlig menneske blir møtt med så mye godhet. Den andre typen er mer en ubetinget takknemlighet, som bobler opp og får meg til å smile og som gjør at jeg noen få ganger kjenner hjertet flyter over og jeg er genuint glad. Denne varer ofte ikke særlig lenge og kommer ganske sjeldent, men det er den desidert beste formen for takknemlighet :) 

Ja det er vel ulike former for takknemlighet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...