Gå til innhold

Hva er poenget med "hjelp" for meg?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Sykepleieren skulle vært her i dag men hadde sykt barn, så han ringte. Han mente jeg burde snakket med legen på tirsdag som kommer hit da, for å få en medisinvurdering. Men jeg har ikke bedt om det, han snakket om andre medisiner også. Men jeg kommer til å ta 1 mg risperdal å se etterhvert hva jeg gjør. Men legen skulle bli borte en stund sa han, så han mente jeg burde snakke med han. Så sa han etterpå at han håpet jeg ikke følet meg presset, men det var jo akkurat det jeg gjorde. Hva er vitsen for meg å snakke med en lege nå? Mulig jeg får latuda nå da, men nå er det for sent. Og latuda har vektøkning som bivirkning og. Nå gruer jeg meg til tirsdag for jeg har ikke noe å si, og han snakker gebrokkent norsk. Hva skal jeg si da, at jeg er der fordi sykepleieren ville det? Har jo ikke selv bestilt den timen. Sykepleieren sa også at jeg gjør som jeg vil for jeg er ikke tvangsmedisinert, hvis jeg skal gjøre som jeg vil hva er da poenget med å snakke med lege? Selv kom han inn onsdag og jeg måtte sende melding hvis jeg ville ha besøk av han, det gjør jeg nå ikke. Virket som han bare ville gi meg opp,og det er jo forståelig når jeg styrer alt selv. Men de har jo ikke hørt etter når jeg har snakket om bivirkninger, nå er det litt for sent. Han sa også at det ikke var 1,7 kilo fett jeg hadde gått ned, hvordan kan han vite det? Har ikke spist spesielt sunt heller, har bare sluttet på seroquel og redusert risperdal. Det gjør jo underverker. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Annkarin skrev:

de jeg så var på latuda på et engelskspråklig forum hadde ikke lagt på seg

Å? Jeg blir bare så forbannet på alt sammen :( Er ikke sikkert jeg trenger medisiner heller nå, har følt meg bedre etter jeg trappet ned ikke verre. Jeg har tullet masse her og vært litt gira, vil ikke dempe det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Å? Jeg blir bare så forbannet på alt sammen :( Er ikke sikkert jeg trenger medisiner heller nå, har følt meg bedre etter jeg trappet ned ikke verre. Jeg har tullet masse her og vært litt gira, vil ikke dempe det igjen. 

men det har jo bare gått et par dager, men tror pappa klarer seg med 1 mg risperdal faktisk. han er helt grusom uten medisin, men så kjekk og grei med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Fionys skrev:

Hvis du ikke ønsker hjelp så er det vel ingen poeng med hjelp.

 

Nei jeg ønsker ikke sånn hjelp. Ønsker hjelp fra noen i alternativ medisin til å takle evnene, men kan jo ikke si det rett ut heller. DA føler de jo seg avvist. Men jeg ga jo sterkt utrykk for at jeg ikke ville til lege, likevel presset han meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Annkarin skrev:

men det har jo bare gått et par dager, men tror pappa klarer seg med 1 mg risperdal faktisk. han er helt grusom uten medisin, men så kjekk og grei med .

Ok. Det har gått en uke, og før har jeg følt meg rar og dårlig innen den tid. Nå føler jeg meg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det har gått en uke, og før har jeg følt meg rar og dårlig innen den tid. Nå føler jeg meg bedre. 

ja men det kan ta lenger tid denne gangen for det om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg ønsker ikke sånn hjelp. Ønsker hjelp fra noen i alternativ medisin til å takle evnene, men kan jo ikke si det rett ut heller. DA føler de jo seg avvist. Men jeg ga jo sterkt utrykk for at jeg ikke ville til lege, likevel presset han meg. 

Du kan jo dra til legen å fortelle hva du tenker om medisin og høre hva legen mener om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Annkarin skrev:

Jeg synes du skal sjekke ut i det minste hva legen sier.

Ja det kan jeg jo, men han tror jo sikkert jeg er der fordi jeg vil noe. Ha medisinvurdering, det vil jeg jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Fionys skrev:

Du kan jo dra til legen å fortelle hva du tenker om medisin og høre hva legen mener om det.

Ja kan jo det.Forstår bare ikke helt vitsen, jeg er så umotivert og lite åpen for råd. Har bestemt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er det legen skal si, at de kan ikke hjelpe meg mer. Men det kunne vel sykepleieren ha sagt selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kanskje det er det legen skal si, at de kan ikke hjelpe meg mer.

Altså - jeg har ikke peiling på hvordan det er vanlig å organisere den typen oppfølging du får, men det virker uhyre lite logisk at sykepleieren skulle anbefale deg sterkt å gå til legen uten at du har bedt om det, hvis hele poenget er å gi deg beskjed om at du heretter skal få mindre hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, laban skrev:

Altså - jeg har ikke peiling på hvordan det er vanlig å organisere den typen oppfølging du får, men det virker uhyre lite logisk at sykepleieren skulle anbefale deg sterkt å gå til legen uten at du har bedt om det, hvis hele poenget er å gi deg beskjed om at du heretter skal få mindre hjelp. 

Ja du har kanskje rett i det. Men rart han vil jeg skal gå til lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han vil du skal til legen fordi du har snakket så mye om medisiner og bivirkninger og at du ikke vil ta de medisinene du går på. Sykepleieren kan ikke gi deg medisinske råd så derfor vil han kanskje at du prater med legen om det. Ikke vet jeg, men jeg tror det er lurt at du prater med en lege om medisinene du går på. Du kan jo bare si til han at du går på 1 mg risperdal og har sluttet på sovemedisinene og at du føler at det fungerer bra. Men jeg syns også du bør si at du har lyst til å slutte helt på risperdal, kanskje han har noen gode argumenter for hvorfor du bør eller ikke bør kutte de ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Kanskje han vil du skal til legen fordi du har snakket så mye om medisiner og bivirkninger og at du ikke vil ta de medisinene du går på. Sykepleieren kan ikke gi deg medisinske råd så derfor vil han kanskje at du prater med legen om det. Ikke vet jeg, men jeg tror det er lurt at du prater med en lege om medisinene du går på. Du kan jo bare si til han at du går på 1 mg risperdal og har sluttet på sovemedisinene og at du føler at det fungerer bra. Men jeg syns også du bør si at du har lyst til å slutte helt på risperdal, kanskje han har noen gode argumenter for hvorfor du bør eller ikke bør kutte de ut.

Ja kan nå gå å se hva han har å si, men jeg har jo min egen plan da ;) Han kommer nok til å spør om telepati og energier, det pleier han. Men jeg er ikke der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kan nå gå å se hva han har å si, men jeg har jo min egen plan da ;) Han kommer nok til å spør om telepati og energier, det pleier han. Men jeg er ikke der. 

Hva er din plan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...