Gå til innhold

Hva er poenget med "hjelp" for meg?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, laban skrev:

Du har rett i at jeg ikke vet hvordan sykdommen din innvirker på søvnbehovet, og jeg mener ikke å være spydig.  Men jeg forstår følgende:

Medisiner har virkninger og bivirkninger

Valg man tar, har konsekvenser

Det er helt normalt at ting tar litt tid

 

Ja det er vel sant, men kanskje jeg trenger seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dere må bare være spydige hvis dere ønsker det :( Men det er jo kun meg som vet hvor mye søvn jeg trenger, og jeg har faktisk en psykisk lidelse. Kanskje jeg trenger mer søvn enn dere som ikke har det? Er fristet til å ta seroquel igjen. 

Det virker som du ikke tåler ubehag.

Anonymkode: 3cac5...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du legger deg  før kl ti er det helt normalt å våkne kl 6. Er det noen krise?

Anonymkode: 3cac5...20d

Jeg la meg senere i går, så hold kjeften din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som du ikke tåler ubehag.

Anonymkode: 3cac5...20d

Du skulle bare visst hvor mye ubehag jeg har hatt i livet :( Nå er du bare frekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg la meg senere i går, så hold kjeften din!

So what, benytt dagen til noe fornuftig da.

Anonymkode: 3cac5...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

So what, benytt dagen til noe fornuftig da.

Anonymkode: 3cac5...20d

Dagene er lange nok fra før av for meg om ikke de skal bli enda lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dagene er lange nok fra før av for meg om ikke de skal bli enda lenger. 

¨Sitt oppe lengre om kvelden å se på tv, så sover du lenger om morran.

Anonymkode: ffc56...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

¨Sitt oppe lengre om kvelden å se på tv, så sover du lenger om morran.

Anonymkode: ffc56...c76

Ja det var akkurat det jeg gjorde i går og våknet klokka seks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk flest kan ikke sove  mer enn 7-8 timer i døgnet over tid uten sovemeds.
selv lå jeg på 5-6 timer i døgnet i rundt ett år før jeg startet med truxal, og nå er jeg ca 9-10 timer i snitt.. du kan sikkert teste truxal som sovemedisin, tror den er noe sterkere enn seroquel for søvn, og gir ikke noe appetitt økning, kanskje også redusert appetitt, i alle fall for meg... har selv pulverisert sovemedisiner, og merker at de virker dobbelt så hardt og 3 ganger så fort da, hvor sunt det er vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kasssy skrev:

folk flest kan ikke sove  mer enn 7-8 timer i døgnet over tid uten sovemeds.
selv lå jeg på 5-6 timer i døgnet i rundt ett år før jeg startet med truxal, og nå er jeg ca 9-10 timer i snitt.. du kan sikkert teste truxal som sovemedisin, tror den er noe sterkere enn seroquel for søvn, og gir ikke noe appetitt økning, kanskje også redusert appetitt, i alle fall for meg... har selv pulverisert sovemedisiner, og merker at de virker dobbelt så hardt og 3 ganger så fort da, hvor sunt det er vet jeg ikke..

Ok. Har hatt truxal før, husker ikke hvorfor jeg sluttet med dem. Mulig de ikke virket på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dere må bare være spydige hvis dere ønsker det :( Men det er jo kun meg som vet hvor mye søvn jeg trenger, og jeg har faktisk en psykisk lidelse. Kanskje jeg trenger mer søvn enn dere som ikke har det? Er fristet til å ta seroquel igjen.

Og kanskje har du litt lite tålmodighet til å vente og se om søvnen går seg til av seg selv? Hva om du fulgte noen av de rådene du har fått om økt aktivitet? 10 min og dahgen er selvfølgelig bedre enn 0 min, men la oss si at du sover i 8 timer og går tur i 10 min - da har døgnet fremdeles 15 timer og 50 min. Om du sitter i sofaen all denne tiden kan du rett og slett ikke regne med at kroppen din har bruk for mer søvn enn 7-8 timer.

Du har på en måte et valg - enten bruke sovemedisiner for å sove, eller bruke kroppen din skikkelig så den trenger hvile og søvn. Såvidt jeg har skjønt er du hjemme hele dagen så valget burde ikke være så vanskelig og jeg tror ikke den psykiske lidelsen din står i veien for at du kan gå en tur i litt tempo en times tid om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke symptomer får du når du sover for lite? Du sier du trenger mer søvn enn det du får uten medisiner, hvordan merker du dette på kroppen? Er du trøtt og uopplagt på dagtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Og kanskje har du litt lite tålmodighet til å vente og se om søvnen går seg til av seg selv? Hva om du fulgte noen av de rådene du har fått om økt aktivitet? 10 min og dahgen er selvfølgelig bedre enn 0 min, men la oss si at du sover i 8 timer og går tur i 10 min - da har døgnet fremdeles 15 timer og 50 min. Om du sitter i sofaen all denne tiden kan du rett og slett ikke regne med at kroppen din har bruk for mer søvn enn 7-8 timer.

Du har på en måte et valg - enten bruke sovemedisiner for å sove, eller bruke kroppen din skikkelig så den trenger hvile og søvn. Såvidt jeg har skjønt er du hjemme hele dagen så valget burde ikke være så vanskelig og jeg tror ikke den psykiske lidelsen din står i veien for at du kan gå en tur i litt tempo en times tid om dagen.

Tror jeg trenger seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror jeg trenger seroquel. 

Jeg forstår ikke hvorfor du skriver om medisiner. Du følger aldri råd, og gjør hva du vil uansett! Og er det ikke litt tidlig å gi opp uten sovemedisin etter bare et pa rdager?

Anonymkode: ffc56...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trine skrev:

Hvilke symptomer får du når du sover for lite? Du sier du trenger mer søvn enn det du får uten medisiner, hvordan merker du dette på kroppen? Er du trøtt og uopplagt på dagtid?

Jeg ligger jo mye på dagtid uansett, merker jeg blir tung i hodet og får vondt i hodet når jeg sover lite. Får lyst å sove om dagen, men det får jeg ikke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror jeg trenger seroquel.

*innhold slettet av Lillemus*

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du skriver om medisiner. Du følger aldri råd, og gjør hva du vil uansett! Og er det ikke litt tidlig å gi opp uten sovemedisin etter bare et pa rdager?

Anonymkode: ffc56...c76

Det har gått en uke nå og jeg er lei. Jo jeg følger råd av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ligger jo mye på dagtid uansett, merker jeg blir tung i hodet og får vondt i hodet når jeg sover lite. Får lyst å sove om dagen, men det får jeg ikke til. 

Hvorfor ikke følge råd om være litt mer i aktivitet. Da oppnår du fire ting:

  • Du blir sliten og kommer til å sove bedre
  • Du forbrenner kalorier og går ned i vekt
  • Du kommer i bedre form
  • Du får tiden til å gå

Lykke til.

Anonymkode: 3cac5...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ligger jo mye på dagtid uansett, merker jeg blir tung i hodet og får vondt i hodet når jeg sover lite. Får lyst å sove om dagen, men det får jeg ikke til.

Hvis du blir tung i hodet og får hodepine så ta deg et glass vann og kom deg ut i frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ligger jo mye på dagtid uansett, merker jeg blir tung i hodet og får vondt i hodet når jeg sover lite. Får lyst å sove om dagen, men det får jeg ikke til. 

Hva med å ta en paracet for hodepinen. Kanskje kroppen din bare er vant med å sove mye mer enn det den egentlig trenger og at hodepinen vil gi seg etterhvert som kroppen blir vant med mindre søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...