Gå til innhold

Hva er poenget med "hjelp" for meg?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Du endrer jo mening fortere enn jeg skifter undertøy! Så begynn på sovemedisinen igjen da for svarte - men klag da ikke etter noen dager på at du opplever bivirkninger av den igjen!

Trenger ikke bli så sint da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren skulle vært her i dag men hadde sykt barn, så han ringte. Han mente jeg burde snakket med legen på tirsdag som kommer hit da, for å få en medisinvurdering. Men jeg har ikke bedt om det, han snakket om andre medisiner også. Men jeg kommer til å ta 1 mg risperdal å se etterhvert hva jeg gjør. Men legen skulle bli borte en stund sa han, så han mente jeg burde snakke med han. Så sa han etterpå at han håpet jeg ikke følet meg presset, men det var jo akkurat det jeg gjorde. Hva er vitsen for meg å snakke med en lege nå? Mulig jeg får latuda nå da, men nå er det for sent. Og latuda har vektøkning som bivirkning og. Nå gruer jeg meg til tirsdag for jeg har ikke noe å si, og han snakker gebrokkent norsk. Hva skal jeg si da, at jeg er der fordi sykepleieren ville det? Har jo ikke selv bestilt den timen. Sykepleieren sa også at jeg gjør som jeg vil for jeg er ikke tvangsmedisinert, hvis jeg skal gjøre som jeg vil hva er da poenget med å snakke med lege? Selv kom han inn onsdag og jeg måtte sende melding hvis jeg ville ha besøk av han, det gjør jeg nå ikke. Virket som han bare ville gi meg opp,og det er jo forståelig når jeg styrer alt selv. Men de har jo ikke hørt etter når jeg har snakket om bivirkninger, nå er det litt for sent. 

Kjære Stjernestøv. 

Dette er ingen kritikk av deg som person, du er snill pg god som dagen er lang, men det er en observasjon av hvordan du velger å leve livet ditt. 

Jeg tror du er inne i en ond sirkel. Du har vent deg til et liv med inaktivitet. Som Lillemus skriver, tror jeg ikke at sykdommen din er til hinder for at du skal klare å bevege deg i 10 min. Du er ikke så syk at du er lenket til sengen. Når man er innlagt på psykiatrisk, må man bevege seg da også, og de som er innlagt er enda sykere enn deg. 

Du nærmest bor her på DOL og skriver tusenvis av innlegg. Hvordan har du energi til dette, og ikke energi til å bevege deg i 10 min? 

Du kan endre litt på livsstilen din om du vil. Sykdommen din er ingen unnskyldnin. Men du virker fryktelig utålmodig, og forventer resultater med en gang. Det tar litt tid å endre livsstil.

Bestem deg for å gå en tur ut i frisk luft i ti min hver dag i en mnd i første omgang, om det så bare er rundt huset. Frisk luft kan gjøre underverker for psyken. 

Hvis du vil ha det bedre enn du har det idag, må du slutte å gi medisinene all skylden og gjøre en liten innsats selv, selv om det er kjedelig, ubehagelig og tungt. En hver av oss ville blitt mistet all energi av å leve et så inaktivt liv. 

Anonymkode: 53c88...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ligger jo mye på dagtid uansett, merker jeg blir tung i hodet og får vondt i hodet når jeg sover lite. 

Kanskje hodepinen er seponeringssymptomer. Hold ut litt mer så gir det seg kanskje.

Lykke til.

Anonymkode: 3cac5...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Greit, jeg skjønner at jeg ikke er velkommen her mer :( Dere er lei! Dere skal slippe meg. 

Vi er ikke lei. Vi vil ha deg her :) Men du må for din egen del prøve å gjøre ting litt annerledes enn du har gjort hittil. Du kan ikke fortsette å ha det slik som du har det, eller vil du ha det slik? Ofte må man gjøre en innsats selv for å få det bedre, og dette kan være tiltak som føles uoverkommelig og meningsløst for en. Men prøv! Prøv en stund før du gir opp.. Sett en dato, og forhold deg strengt til denne. 

Anonymkode: 53c88...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke lei. Vi vil ha deg her :) Men du må for din egen del prøve å gjøre ting litt annerledes enn du har gjort hittil. Du kan ikke fortsette å ha det slik som du har det, eller vil du ha det slik? Ofte må man gjøre en innsats selv for å få det bedre, og dette kan være tiltak som føles uoverkommelig og meningsløst for en. Men prøv! Prøv en stund før du gir opp.. Sett en dato, og forhold deg strengt til denne. 

Anonymkode: 53c88...ded

Jeg klarer visst ikke å leve et normalt liv :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Synes jeg merker en endring hos deg nå. Du pleier å svare hyggelig og høflig. Nå er du mer agressiv. Er dette begynnelsen på en ny sykdomsepisode ? Å tro på alternativ medisin og det at du har "evner" er det vel en stund siden du har snakket om også ? Er skeptisk til utviklingen.

Jeg tror du må godta at du er avhengig av medisiner livet ut og jeg synes du skal dra til legen og snakke om at du trenger hjelp og oppfølging til vektnedgang og et mer aktivt liv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg klarer visst ikke å leve et normalt liv :( 

Joda, du klarer, hvis du vil :) Du må bare gjøre noen små endringer og få et litt annet fokus, endringer som er tunge og som kanskje føles meningsløse.. Men tro meg, bare litt frisk luft og bevegelse gjør underverker :) 

Kan du spørre sykepleier om han kan hjelpe deg med å gjøre litt endringer og jobbe med å få et litt annet fokus enn du har idag? For du har jo et enormt fokus på medisiner. Hva med å endre dette fokuset litt? 

Medisiner har kanskje litt av skylden, men jeg tror ikke den har ALL skylden. Det er mange som bruker medisiner med bivirkninger og som må gjøre det beste utav det med andre tiltak. Over tid vil du få det bedre med noen små endringer, men du må ville det selv da det ikke er noen andre som kan gjøre den jobben for deg. Andre kan støtte deg, men selve handlingene må du gjøre selv. 

Anonymkode: 53c88...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei nå vil jeg ikke diskutere det mer, dere forstår ikke uansett :(

Det er nok lurt. Logg av nå.

Anonymkode: f9b93...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Synes jeg merker en endring hos deg nå. Du pleier å svare hyggelig og høflig. Nå er du mer agressiv. Er dette begynnelsen på en ny sykdomsepisode ? Å tro på alternativ medisin og det at du har "evner" er det vel en stund siden du har snakket om også ? Er skeptisk til utviklingen.

Jeg tror du må godta at du er avhengig av medisiner livet ut og jeg synes du skal dra til legen og snakke om at du trenger hjelp og oppfølging til vektnedgang og et mer aktivt liv.

 

Legen kan jo ikke hjelpe uansett, jeg er håpløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, du klarer, hvis du vil :) Du må bare gjøre noen små endringer og få et litt annet fokus, endringer som er tunge og som kanskje føles meningsløse.. Men tro meg, bare litt frisk luft og bevegelse gjør underverker :) 

Kan du spørre sykepleier om han kan hjelpe deg med å gjøre litt endringer og jobbe med å få et litt annet fokus enn du har idag? For du har jo et enormt fokus på medisiner. Hva med å endre dette fokuset litt? 

Medisiner har kanskje litt av skylden, men jeg tror ikke den har ALL skylden. Det er mange som bruker medisiner med bivirkninger og som må gjøre det beste utav det med andre tiltak. Over tid vil du få det bedre med noen små endringer, men du må ville det selv da det ikke er noen andre som kan gjøre den jobben for deg. Andre kan støtte deg, men selve handlingene må du gjøre selv. 

Anonymkode: 53c88...ded

Nei jeg skriver bare om det samme om og om igjen og kommer ikke videre. Ikke rart folk blir lei da :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Legen kan jo ikke hjelpe uansett, jeg er håpløs.

Nei, du er ikke håpløs, men du har dessverre fått litt flere utfordringer enn mange av oss andre. Jeg skrev her om dagen til deg at det beste var om du greide deg uten sovemedisin. Jeg tenkte kanskje at du fikk hangover av dem, ble trøtt og derfor ikke orket så mye på dagtid. Jeg kan ha tatt feil. Kanskje det er ekstra viktig for deg med  psykdommen du har som ender i psykoser,  at du får mye søvn. Jeg har ikke greie på dette.

Jeg blir litt irritert over at du ikke får hjelp og oppfølging med vekta di, men det har dessverre blitt slik i dag at man selv må fortelle legen både hva som feiler en og hva slags hjelp man vil ha. Det er min erfaring med fastleger etter hvert. Du må altså si i fra at du sterkt ønsker hjelp til dette fordi psykdommen din gjør at du ikke greier å ta tak i det selv.

Klem. Ønsker deg alt godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, stjernestøv skrev:

 

 

21 timer siden, stjernestøv skrev:

Legen kan jo ikke hjelpe uansett, jeg er håpløs.

 

Ingen er håpløse Stjernestøv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, XbellaX skrev:

 

 

Ingen er håpløse Stjernestøv :-)

Jo, noen er håpløse. Men ikke Stjernestøv :)

Anonymkode: 53c88...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...