Gå til innhold

Trening uke 5


påskelilje

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg veier ca 75 kg, og er 170 cm høy, så jeg er ikke akkurat liten og spretten, men heller ikke veldig stor/tung. Men det er klart at den øvelsen hadde vært mye lettere dersom jeg hadde veid det jeg veide for ti år siden, sånn ca 65-66 kg (har fått satt fast de seige 40-års-kiloene de siste årene...)

Sønnen min veier vel ca 70-75 kilo og er 175 cm høy og topptrent, og han tar vel 6-8 av dem nå, men i høst tok han 10 om gangen. Han viste meg en ny øvelse han hadde begynt med: Når han er oppe, så beveger han overkroppen mot siden, mot hånda, så over på andre siden til han når den andre hånda, før han senker seg ned. Stønn!

Du klarer 8 vet du!!!! Jeg får ha som mål å klare 1 - men da bør jeg nok gå ned noen kilo for å ha noen som helst sjanse for å klare det.

Jeg tror aldri jeg vil klarre pullup. Klarte en og to da jeg i barn-/ungdom var godt trent og uten problemer tok 50 pushups. Men akkurat pullups hadde jeg problemer med, vet ikke hvorfor. Husker "utrente" i klassen klarte det bevdre enn jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
På ‎09‎.‎02‎.‎2016 den 9.27, Gargamel skrev:

Ja det er tungt. Jeg tror det er få damer som klarer det, og de som får det til er stort sett små og lette (vet ikke hvordan du er). Små, spretne menn klarer gjerne mange, men jeg er 80 kg, og er ikke akkurat "spretten" selv på en god dag. Sist jeg prøvde klarte jeg 4, men klarte 7 for to år siden da jeg hadde trent litt styrke.. Målet er 8 pga et veddemål :P. Jeg håper det er realistisk.

 

Sånn, da var den i boks :-) Blir for dumt å trekke frem veddemålet så lenge etterpå, men kan jo skryte litt på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
47 minutter siden, Gargamel skrev:

Sånn, da var den i boks :-) Blir for dumt å trekke frem veddemålet så lenge etterpå, men kan jo skryte litt på DOL.

Tjhiii - så bra at du ikke gir deg før du har nådd målet - selv om det tok over ett år :D Du må jo si i fra til den du veddet med også, da!

Bra jobba! Jeg har ikke trent pull-ups, og klarer følgelig ikke noe mer enn jeg gjorde i fjor på denne tida...

Ble så fascinert over all informasjonen som dukket opp på pc'en da jeg fikk logget meg inn på Endomondoen der (i forhold til på mobilen). Kjempemye gøy statistikk :P

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...