Gå til innhold

strålinger ut til alle tærne og øm i innsiden av venstre lår.


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

I dag har jeg vondt i muskelen på innsiden av venstre lår, uten å ha trent, og i tillegg har jeg de siste 3 dagene hatt sitring/strålinger i kroppen som går ut til tærne på begge bein. Har noen vært borti dette før og vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som skjer er att du har helseangst. Når man har helseangst, så tolker man og merker vondter og uffer som man i bekymringsløs tilstand ikke merker noe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
10 timer siden, PNG skrev:

*

Det er nok HY/PO.

Det eneste svarene jeg får er at jeg er hypo, men jeg skal faktisk til legen i dag pågrunn av prikkingen under føttene og de irriterte øynene. Dere er bare stygge med meg, når jeg spør om råd om hva ting kan være. Dere kommer bare med frekke bemerkninger om at jeg er hypo og at jeg har helseangst og sånt drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

57 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Det eneste svarene jeg får er at jeg er hypo, men jeg skal faktisk til legen i dag pågrunn av prikkingen under føttene og de irriterte øynene. Dere er bare stygge med meg, når jeg spør om råd om hva ting kan være. Dere kommer bare med frekke bemerkninger om at jeg er hypo og at jeg har helseangst og sånt drit.

 

Du legger svært ofte ut innlegg om hva andre vil betegne som bagatellmessige plager. Det virker jo som det er et eller annet omtrent hele tiden, som du lurer på om er et symptom på en eller annen alvorlig sykdom. Det er ikke så rart om mange her mener du er litt hypokonder; du trenger ikke bli sint for at noen antyder det, selv om det ikke er det du vil høre.

 

Men for din del er det jo fint du skal til legen og forhøre deg - forhåpentlig blir du da beroliget.

 

(Beklager rot i siteringen over, får ikke fjernet en sitering fra et annet innlegg - formuet fungerer dårlig når det gjelder siteringer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. februar 2016 at 20.26, Blomsterfluen skrev:

I dag har jeg vondt i muskelen på innsiden av venstre lår, uten å ha trent, og i tillegg har jeg de siste 3 dagene hatt sitring/strålinger i kroppen som går ut til tærne på begge bein. Har noen vært borti dette før og vet hva det kan være?

Det kan være smart å be legen om å bli utredet for helseangst. 

Anonymkode: 38684...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Det eneste svarene jeg får er at jeg er hypo, men jeg skal faktisk til legen i dag pågrunn av prikkingen under føttene og de irriterte øynene. Dere er bare stygge med meg, når jeg spør om råd om hva ting kan være. Dere kommer bare med frekke bemerkninger om at jeg er hypo og at jeg har helseangst og sånt drit.

Kanskje ikke diagnose hypokonder er riktig for deg, men helseangst kan vi nok krysse av for. De fleste av spørsmålene du legger ut her, handler om helt normale, ufarlige ting som alle merker fra tid til annen - og du går nesten ut fra at det er dødelig hver eneste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
14 timer siden, PNG skrev:

*

 

 

 

2 timer siden, Bokormen123 skrev:

Kanskje ikke diagnose hypokonder er riktig for deg, men helseangst kan vi nok krysse av for. De fleste av spørsmålene du legger ut her, handler om helt normale, ufarlige ting som alle merker fra tid til annen - og du går nesten ut fra at det er dødelig hver eneste gang...

Jeg har ikke helseangst. Jeg hadde faktisk øyebetennelse sa fastlegen til meg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

 

 

Jeg har ikke helseangst. Jeg hadde faktisk øyebetennelse sa fastlegen til meg i dag.

Du kan benekte så mye du vil - og "flaks" gjorde at du faktisk hadde noe reellt fysisk i dag. Men med antall innlegg du skriver om her inne, med spørsmål om det ene og det andre fysisk og om det kan være noe alvorlig galt med deg, gjør at det er tydelig for alle andre at du er overdrevent opptatt av å kjenne etter og å bli nervøs av det du kjenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
3 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Du kan benekte så mye du vil - og "flaks" gjorde at du faktisk hadde noe reellt fysisk i dag. Men med antall innlegg du skriver om her inne, med spørsmål om det ene og det andre fysisk og om det kan være noe alvorlig galt med deg, gjør at det er tydelig for alle andre at du er overdrevent opptatt av å kjenne etter og å bli nervøs av det du kjenner...

Jeg skal slutte å spørre om mine symptomer her på dol, og heller spørre på helsenett.no. det er myyyye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg skal slutte å spørre om mine symptomer her på dol, og heller spørre på helsenett.no. det er myyyye bedre.

Det hjelper jo ikke deg en dritt det da - det er da ikke for vår del dette er spesielt plagsom, det er din egen fokusering på det som er "skadelig" for deg.... Så hvor du spør hen, spiller jo ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, Bokormen123 skrev:

Det hjelper jo ikke deg en dritt det da - det er da ikke for vår del dette er spesielt plagsom, det er din egen fokusering på det som er "skadelig" for deg.... Så hvor du spør hen, spiller jo ingen rolle.

Ok. Men her får jeg jo ikke hjelp, bare bemerkninger at jeg er hypo og sånne ting. Dere er så sinte på meg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Men her får jeg jo ikke hjelp, bare bemerkninger at jeg er hypo og sånne ting. Dere er så sinte på meg hele tiden.

Det er ingen som er sinte, men det kan kanskje bli litt mye repetisjoner over samme tema? Og hvis det er slik at du kjenner litt for godt etter, og overdriver alvorligheten av dine symptomer - så hjelper det deg ingenting om vi skal sitte her å bygge opp under angsten din, ved å si at det er sikkert kreft, eller hjerteinfarkt eller hva det nå enn du er redd for at det skal være. Hvis vi er sikre (så sikre som lekfolk på et forum kan bli) på at det er helt usyldige symptomer du kjenner, så er det hjelp å fortelle deg det, selv om du ikke føler det slik akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Det hjelper jo ikke deg en dritt det da - det er da ikke for vår del dette er spesielt plagsom, det er din egen fokusering på det som er "skadelig" for deg.... Så hvor du spør hen, spiller jo ingen rolle.

Jeg tror ikke at alle med helseangst er i stand til å skjønne at det er det som plager dem, dessverre. Det er litt som med alkoholikere som sier de har full kontroll og at de ikke er alkoholikere.. See? 

Det er mye bedre at ts spør personalet og hjelpere i RL, tror jeg. Å spørre på nett dersom man har helseangst er det verste man kan gjøre, fordi de som svarer ikke har sett og kjenner personen, og det kan øke symptomene. 

Men nå kritiserer jo ts oss da, for å svare henne stygt når vi egentlig mener det vel. Det er vel også et av symptomene på helseangst, at man går i forsvar når andre påpeker det.

Anonymkode: 38684...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Men her får jeg jo ikke hjelp, bare bemerkninger at jeg er hypo og sånne ting. Dere er så sinte på meg hele tiden.

 

Neida, ingen er sinte vi blir bare litt lei av at du poster innlegg om at det feiler deg noe i gjennomsnitt 5 ganger i uken. Forsøk å samle opp disse bekymringene dine på et ark og ta det med til din lege, det er  så lite vi på et nettforum kan gjøre med det.

Du virker til å være bekymret for mye og det er en vond opplevelse å sitte med, men å poste utallige tråder om ens plager og vondter kommer en ikke så langt med. Prat med personalet eller din fastlege slik at du kan få riktig hjelp om det skulle være behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
12 minutter siden, XbellaX skrev:

 

Neida, ingen er sinte vi blir bare litt lei av at du poster innlegg om at det feiler deg noe i gjennomsnitt 5 ganger i uken. Forsøk å samle opp disse bekymringene dine på et ark og ta det med til din lege, det er  så lite vi på et nettforum kan gjøre med det.

Du virker til å være bekymret for mye og det er en vond opplevelse å sitte med, men å poste utallige tråder om ens plager og vondter kommer en ikke så langt med. Prat med personalet eller din fastlege slik at du kan få riktig hjelp om det skulle være behov.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke at alle med helseangst er i stand til å skjønne at det er det som plager dem, dessverre. Det er litt som med alkoholikere som sier de har full kontroll og at de ikke er alkoholikere.. See? 

Det er mye bedre at ts spør personalet og hjelpere i RL, tror jeg. Å spørre på nett dersom man har helseangst er det verste man kan gjøre, fordi de som svarer ikke har sett og kjenner personen, og det kan øke symptomene. 

Men nå kritiserer jo ts oss da, for å svare henne stygt når vi egentlig mener det vel. Det er vel også et av symptomene på helseangst, at man går i forsvar når andre påpeker det.

Anonymkode: 38684...2d9

Selvfølgelig skjønner jeg at de selv ikke er i stand til å innse det - men det betyr ikke at vi skal jatte med og fyre opp under redselen. Du lar ikke en alkoholiker drikke heller, men gjør alt du kan for å unngå at h*n skal gjøre det. 

Derfor mener jeg at det å gjenta at dette er bare tankene til vedkommende som trøbler, og ikke faktiske sykdommer - er det beste - og så henvise henne til å snakke med lege eller andre hjelpere (som blir gjort temmelig ofte). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...