Gå til innhold

strålinger ut til alle tærne og øm i innsiden av venstre lår.


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Men her får jeg jo ikke hjelp, bare bemerkninger at jeg er hypo og sånne ting. Dere er så sinte på meg hele tiden.

Når du får nesten bare slike svar i en tråd, betyr det ikke at alle er sinte på deg, bare at det er nesten umulig å gi deg noe fornuftig svar - og da blir det bare de som irriterer seg, som skriver noe.  Ingen DOL-brukere kan gi deg garanti for at vanlige symptomer er en bagatell, men vi kan påpeke at det sannsynligvis er det.  Det gjelder nesten uansett hva man plages av - det er massevis av bagatellårsaker til at man får vondt i magen, men det kan også være blindtarmbetennelse.  Våkner man med vondt i venstre arm og skulder, betyr det sannsynligvis ingen verdens ting, men det er også ett av symptomene på hjerteinfarkt.  Ingen kan gi deg sikre svar på slike spørsmål over nett, men statistisk sett er det langt mellom de alvorlige tilfellene.

Du må også ta med opplysninger om sykehistorien og medisinbruken din, hvis du allikevel skal spørre om noe her eller på andre helsefora.  F.eks. når du spør om rykninger i deler av kroppen om natten, virker det totalt meningsløst å bekymre seg over det.  Etter at jeg fikk med meg at du hadde barneepilepsianfall da du var liten (eller noe sånt), forstår jeg det bedre.  Men det vet jo ikke alle som leser her - og du kan ikke regne med at DOL-brukerne har kompetanse på epilepsi.  Andre symptomer kan være typiske bivirkninger av medisiner, og da kan du få misvisende svar fra oss som ikke vet hva du går på.

Både her og i RL gjelder historien om gjetergutten - roper man "ulv" altfor mange ganger, blir man ikke tatt seriøst.  Spar opp det som bekymrer deg, til du skal treffe fastlegen eller annet helsepersonell.  Ikke slå alarm overfor personalet eller på nett for den minste ting.  Hvis du har noen sykdommer som jeg ikke vet om eller husker - spør legen din om det er noen spesielle symptomer du skal være på vakt for, og glem alle andre småting du måtte se eller føle. Det er ingen grunn til å kjenne altfor godt etter, kroppen sier nok tydeligere fra hvis det virkelig er fare på ferde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...