Gå til innhold

Kviser, helvetesild eller allergisk reaksjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde et lite inngrep for noen uker siden, etter det fikk jeg kviselignende utslett rundt operasjonssåret, sykepleier mente det var at jeg ikke tålte plasteret, 

men nå virker det som det har spredd seg, jeg har kviselignende utslett på bryst og ut til begge skuldre! 

Kan det være helvetesild? jeg hadde vannkopper som barn, og nå har nettopp barnet mitt hatt vannkopper....

jeg kan vel ikke få vannkopper igjen? 

Det klør ikke så veldig, men litt ømt rundt operasjonssåret som nå grodd.

Jeg trodde først det var kviser, men det er så mange - og de er små, og de er liksom så symmetrisk, altså begge skuldre litt bak mot rygg og mot bryst... 


Om det er helvetesild, er det noe spesielt jeg bør gjøre? Hjelper antibakteriell salve? Hvor lenge varer det? jeg trodde helvetesild var vondt, derfor jeg ikke har mistenkt det før nå... 

Anonymkode: c7eb0...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde et lite inngrep for noen uker siden, etter det fikk jeg kviselignende utslett rundt operasjonssåret, sykepleier mente det var at jeg ikke tålte plasteret, 

men nå virker det som det har spredd seg, jeg har kviselignende utslett på bryst og ut til begge skuldre! 

Kan det være helvetesild? jeg hadde vannkopper som barn, og nå har nettopp barnet mitt hatt vannkopper....

jeg kan vel ikke få vannkopper igjen? 

Det klør ikke så veldig, men litt ømt rundt operasjonssåret som nå grodd.

Jeg trodde først det var kviser, men det er så mange - og de er små, og de er liksom så symmetrisk, altså begge skuldre litt bak mot rygg og mot bryst... 


Om det er helvetesild, er det noe spesielt jeg bør gjøre? Hjelper antibakteriell salve? Hvor lenge varer det? jeg trodde helvetesild var vondt, derfor jeg ikke har mistenkt det før nå... 

Anonymkode: c7eb0...78b

Noe jeg leste da jeg googlet var at man kan smitte folk med vannkopper da blemmene inneholder vannkoppvirus! Datteren min har atopisk eksem, har hørt de har litt dårligere immunforsvar - og kanskje derfor hun ble smittet? For ingen andre i klassen har vannkopper for tiden! Jeg fikk nemlig disse blemmene før hun fikk vannkopper..... 

Skal til lege i morgen just in case tenkte jeg....

så et bilde på nettet - det så jo mye verre ut med store sår, men prikkene lignet jo! jeg har jo vært dum og knepet på noen av de i den tro de var kviser......... not very wise :)

NOen her som har hatt helvetesild? Må det gjøre dritvondt eller kan man ha bare lettere ubehag? Har ikke hatt feber osv.

Anonymkode: c7eb0...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...