Gå til innhold

Bra musikk?


PNG

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 minutter siden, PNG skrev:

 

 

Var nyskapende i sin tid, vel.

The Man-Machine is closer to the sound and style that would define early new wave electro-pop -- less minimalistic in its arrangements and more complex and danceable in its underlying rhythms. Like its predecessor, Trans-Europe Express, there is the feel of a divided concept album, with some songs devoted to science fiction-esque links between humans and technology, often with electronically processed vocals ("The Robots," "Spacelab," and the title track); others take the glamour of urbanization as their subject ("Neon Lights" and "Metropolis"). Plus, there's "The Model," a character sketch that falls under the latter category but takes a more cynical view of the title character's glamorous lifestyle. More pop-oriented than any of their previous work, the sound of The Man-Machine -- in particular among Kraftwerk's oeuvre -- had a tremendous impact on the cold, robotic synth pop of artists like Gary Numan, as well as Britain's later new romantic movement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan noe være "nyskapende", når det er en dårlig skapning? Jeg liker ikke "intellektuell musikk", David Bowie er faen meg ikke verdt vinylen han er trykket på. Her er noe som rocker!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, PNG skrev:

Hvordan kan noe være "nyskapende", når det er en dårlig skapning? Jeg liker ikke "intellektuell musikk", David Bowie er faen meg ikke verdt vinylen han er trykket på. Her er noe som rocker!

 

Må musikk rocke?

Dette rocker definitivt ikke, men jeg kan like det fordet.

Og hva er egentlig "intellektuell musikk"?

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, gråstein said:

Må musikk rocke?

Dette rocker definitivt ikke, men jeg kan like det fordet.

Og hva er egentlig "intellektuell musikk"?

*

Ja, musikk må rocke. Hva er vitsen med å høre på musikk som høres ut som deler av et soundtrack til en film som de spiller for å vise at det er noe skummelt? Er man liksom "dyp" da? Nei MUSIKK startet med Chuck Berry og har endt opp i genrer som Abbath eller In Flames (før de ble emo). Men jeg skjønner at andre er anderledes enn meg, og at man må respektere at andre er anderledes og slikt. Alle er like mye verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, PNG skrev:

*

Ja, musikk må rocke. Hva er vitsen med å høre på musikk som høres ut som deler av et soundtrack til en film som de spiller for å vise at det er noe skummelt? Er man liksom "dyp" da? Nei MUSIKK startet med Chuck Berry og har endt opp i genrer som Abbath eller In Flames (før de ble emo). Men jeg skjønner at andre er anderledes enn meg, og at man må respektere at andre er anderledes og slikt. Alle er like mye verdt.

Syntes det blir litt kjedelig å bare høre på én type musikk.

Så sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, gråstein said:

Syntes det blir litt kjedelig å bare høre på én type musikk.

Så sånn er det.

Ja, bare tullet litt jeg da. Mye musikk som er viktig for utviklingen, selv om jeg ikke hører på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den nye RC skiva i posten snart. Gler meg. Får abbath også, den har jeg fått sansnen for pga PNG.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...