Gå til innhold

Stønad til kjøp av kneskinne


Gjest Knotten

Anbefalte innlegg

Gjest Knotten

Heisann!

Høsten 98 ødela jeg fremre korsbånd i kneet i en fotballkamp. Like før jeg skulle til å operere ble jeg gravid, så da ble operasjonen utsatt.

Det er ikke brågjort å komme seg på bena etter en korsbåndoperasjon, og siden junior er liten og samboeren masse ute og reiser i jobb (familiefirma) ser det ut til at det varer og rekker litt før jeg kan operere det. Kneet er skikkelig ustabilt og "glipper" ved den minste feilbelastning, og jeg er derfor kommet inn på tanken å skaffe meg ei skikkelig skinne som jeg kan bruke når det trengs frem til jeg er blitt operert.

Finnes det støtteordninger til kjøp av spesialbygde skinner?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest targa

Jeg går ut i fra at du har en lege som du konsoliderer. Spør han til råds, og hør om han kan henvise deg til en fysioterapeut. Fysioterapeuten vil sikkert gjøre sin vurdering, og blir det slik du ønsker vil ergoterapeuten hjelpe deg å søke. Da får du det som et teknisk hjelpemiddel, og kostnadene blir antagelig ikke annet enn egenandel, og evt. transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneG

Jeg går ut i fra at du har en lege som du konsoliderer. Spør han til råds, og hør om han kan henvise deg til en fysioterapeut. Fysioterapeuten vil sikkert gjøre sin vurdering, og blir det slik du ønsker vil ergoterapeuten hjelpe deg å søke. Da får du det som et teknisk hjelpemiddel, og kostnadene blir antagelig ikke annet enn egenandel, og evt. transport.

Du får det ikke som teknisk hjelpemiddel, men som ortopedisk hjelpemiddel (ved ustabilt kne). Det heter kneortose, og legen skriver rekvisisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det ikke som teknisk hjelpemiddel, men som ortopedisk hjelpemiddel (ved ustabilt kne). Det heter kneortose, og legen skriver rekvisisjon.

Hups! - Beklager "Knotten"!

*at jeg aldri kan passe meg*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...