Gå til innhold

Blodtrykk og hjertebank ved angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt litt forhøyet blodtrykk igjennom en del år og bruker nå 5 mg Renitec. Normalt er da trykket på 125 over 70. Med lett forhøyet/forhøyet var det på 140/95 over 150/102 før bruk av medisin.

Men har en følelse at det stiger ved angstperioder som har plaget meg de siste ukene. Målte trykket selv, og da var det 140 over 98. Men gikk ned igjen til 125 over 82 etter et par timer, da jeg fikk slappet av. Var hos legen, pratet 10 min med han, da var det tilbake til det normale igjen. Tror jeg vil bli mer avslappet hvis jeg også får det til å bli like bra som når jeg er hos legen og prater med han.

Andre som har det slik?

Anonymkode: c950b...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle mennesker får høyere blodtrykk når vi er engstelige. Det er en normal reaksjon, det er sånn det skal være. Egentlig er det ikke noe vits i å måle blodtrykket når man er engstelig, det er alltid litt høyt da, men det er det hos alle mennesker.

Det er blodtrykket når du er rolig som teller. Om du har ca 140/90 når du er engstelig er du som alle andre mennesker, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...