Gå til innhold

ville muskelsmertene vært verre nå hvis dette var noe alvorlig?


Hypokondergutten

Anbefalte innlegg

Hypokondergutten
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er trolig kvalm fordi du er sliten. Du var neppe uthvilt når du startet dagen i dag fordi du ikke sov særlig mye i natt. Du må endre litt på rutinene dine når du nå er i arbeid. Angst er ikke farlig, det er ubehagelig. Det er heller ikke noe du blir gal av. Men at du hele tiden forteller deg selv dette her øker selvfølgelig angsten og de psykiske og fysiske plagene følger i kjølvannet av det. 

Kan du ikke roe ned litt? Tenke at jeg er ny og jeg er ikke vant til arbeid/aktivitet. Det betyr at jeg en periode kommer til å stresse meg opp litt og det betyr fysiske symptomer fordi jeg har en kropp som ikke er vant til å røre på seg nevneverdig. Du er ikke alene om å oppleve disse tingene ved oppstart. Det er helt vanlig, men ikke noe man blir gal av eller ikke klarer å håndtere. 

Klokka betyr kanskje at det kan være lurt å legge seg snart også siden du skal på arbeid  i morgen?

Anonymkode: e175b...44f

nei vet jo at angst ikke er farlig, er vell heller det at man tror man er alvorlig syk, har begynt å tenke på lymfeknutene igjen selv om lege har sagt at ingenting er galt. Er så dum når det kommer til slikt haha. Ja ligger jo i senga nå da, er opp klokken halv 11 i morgen så kan unne meg litt mere tid før jeg legger meg, har øvd å fått inn 2 burgere så ting ser lysere ut på den fronten iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Se det! 2 burgere - bra! Disse lymfeknutene har jeg tidligere vist deg en eller annen tegning på og de finner du overalt om du gidder å bry deg med å finne ut hvor de er. Det gjør jeg også. Kan ta meg selv på halsen og finne flere av dem innen sekunder. Men de er jo særs viktige i et velfungerende immunsystem/kroppens forsvar så jeg er ekstremt glad for at jeg har dem :) Det er ikke noe sykt med dem om de har normal størrelse og det behøver ikke være noe alvor galt om de skulle hovne opp heller bortsett fra at de varsler om en eller annen infeksjon. Ei stor, betent kvise på haken kan være nok til at en eller flere på halsen reagerer feks.

Kos deg med litt tid og ro deg ned før du stikker videre inn i søvnen :) God natt og ha en fin dag på jobb i morgen!

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se det! 2 burgere - bra! Disse lymfeknutene har jeg tidligere vist deg en eller annen tegning på og de finner du overalt om du gidder å bry deg med å finne ut hvor de er. Det gjør jeg også. Kan ta meg selv på halsen og finne flere av dem innen sekunder. Men de er jo særs viktige i et velfungerende immunsystem/kroppens forsvar så jeg er ekstremt glad for at jeg har dem :) Det er ikke noe sykt med dem om de har normal størrelse og det behøver ikke være noe alvor galt om de skulle hovne opp heller bortsett fra at de varsler om en eller annen infeksjon. Ei stor, betent kvise på haken kan være nok til at en eller flere på halsen reagerer feks.

Kos deg med litt tid og ro deg ned før du stikker videre inn i søvnen :) God natt og ha en fin dag på jobb i morgen!

Anonymkode: e175b...44f

Ja den husker jeg, vet jo ikke hvorfor jeg bekymrer meg da, men det er jo angsten som slår inn vettu. Får håpe den roer seg ned da, men merker enda at jeg tror jeg har en eller annen alvorlig sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Hypokondergutten skrev:

Ja den husker jeg, vet jo ikke hvorfor jeg bekymrer meg da, men det er jo angsten som slår inn vettu. Får håpe den roer seg ned da, men merker enda at jeg tror jeg har en eller annen alvorlig sykdom.

Du må begynne å bruke det rasjonelle mer enn følelser når du skal vurdere noe. Å tro er basert på følelser. Du har ingen symptomer på kreft eller annen alvorlig sykdom. All angsten for dette er basert på føleleri. Du må lære deg å stole på fornuften/intellektet og ikke følelsene/troen din.

La oss ta feks hovne lymfekjertler. Fakta er at noen alvorlige sykdommer kan ha hovne lymfekjertler som symptom. Men hovne lymfekjertler er helt konkret kroppens immunforsvars reaksjon på mange ulike fremmede ting det ikke liker og jobber mot. Skjønner du forskjellen?  

Brystsmerter et 1 mulig symptom på hjerteinfarkt, men brystsmerter er ikke ensbetydende med hjerteinfarkt. Brystkreft gir kuler/hardt vev i bryst, men kuler/hardt vev i brystet kan også være mye annet. Osv osv :)

 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må begynne å bruke det rasjonelle mer enn følelser når du skal vurdere noe. Å tro er basert på følelser. Du har ingen symptomer på kreft eller annen alvorlig sykdom. All angsten for dette er basert på føleleri. Du må lære deg å stole på fornuften/intellektet og ikke følelsene/troen din.

La oss ta feks hovne lymfekjertler. Fakta er at noen alvorlige sykdommer kan ha hovne lymfekjertler som symptom. Men hovne lymfekjertler er helt konkret kroppens immunforsvars reaksjon på mange ulike fremmede ting det ikke liker og jobber mot. Skjønner du forskjellen?  

Brystsmerter et 1 mulig symptom på hjerteinfarkt, men brystsmerter er ikke ensbetydende med hjerteinfarkt. Brystkreft gir kuler/hardt vev i bryst, men kuler/hardt vev i brystet kan også være mye annet. Osv osv :)

 

Anonymkode: e175b...44f

Er jo akkurat det som er så utrolig vanskelig, vet ikke hvorfor, men all rasjonell tankegang forsvinner så fort angsten kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Hypokondergutten skrev:

Er jo akkurat det som er så utrolig vanskelig, vet ikke hvorfor, men all rasjonell tankegang forsvinner så fort angsten kommer...

Den forsvinner ikke, du vet. Men den overskygger og tar over plassen. Det er derfor du må jobbe aktivt for at det rasjonelle/fornuften skal ta over plassen igjen. Du må "krangle" litt med de irrasjonelle tankene. 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hypokondergutten
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den forsvinner ikke, du vet. Men den overskygger og tar over plassen. Det er derfor du må jobbe aktivt for at det rasjonelle/fornuften skal ta over plassen igjen. Du må "krangle" litt med de irrasjonelle tankene. 

Anonymkode: e175b...44f

ja det er sant det, begynner allerede å venne meg til tanken at dette ikke kommer til å forsvinne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg mente var at den rasjonelle tankegangen ikke forsvinner, den bare overskygges av føleriet/angsten. Og at du må jobbe aktivt for å finne tilbake til det rasjonelle når du mister "kontroll" og angsten tar over for ei tid.

 

Nå er det natta her :)

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mente var at den rasjonelle tankegangen ikke forsvinner, den bare overskygges av føleriet/angsten. Og at du må jobbe aktivt for å finne tilbake til det rasjonelle når du mister "kontroll" og angsten tar over for ei tid.

 

Nå er det natta her :)

Anonymkode: e175b...44f

Er vell ikke mye mer å gjøre enn å prøve, ja natta her og, hører sikkert noe ifra deg her i morgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Hypokondergutten skrev:

Er vell ikke mye mer å gjøre enn å prøve, ja natta her og, hører sikkert noe ifra deg her i morgen! :D

Vi høres sikkert :) Sov godt og ikke drøm om burgere hehe

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi høres sikkert :) Sov godt og ikke drøm om burgere hehe

Anonymkode: e175b...44f

Gikk faktisk helt fint å lage burgere, fikk tilogmed skryt! Men merker at en full arbeidsda dreper beina, har så vondt nå at det er helt fantastisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Hypokondergutten skrev:

Gikk faktisk helt fint å lage burgere, fikk tilogmed skryt! Men merker at en full arbeidsda dreper beina, har så vondt nå at det er helt fantastisk....

Så flott at det går fremover. Bena dine tåler nok belastningen selv om de protesterer litt nå i begynnelsen. Lurt å bruke joggesko med god støtdemping på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
12 minutter siden, frosken skrev:

Så flott at det går fremover. Bena dine tåler nok belastningen selv om de protesterer litt nå i begynnelsen. Lurt å bruke joggesko med god støtdemping på jobb.

Får ikke bruke egne sko, er noen drittsko som de har gitt oss, har lagt inn dempende såle som hjelper litt, men ikke så mye i lengden, kjenner det er digg med jobb å få hodet på andre ting, men angstn dukker opp så fort jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Hypokondergutten skrev:

Får ikke bruke egne sko, er noen drittsko som de har gitt oss, har lagt inn dempende såle som hjelper litt, men ikke så mye i lengden, kjenner det er digg med jobb å få hodet på andre ting, men angstn dukker opp så fort jeg kommer hjem...

Det er i alle fall slik at det er normalt - og ikke tegn på sykdom - at du har vondt i beina etter en slik dag på jobb😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
Et øyeblikk siden, frosken skrev:

Det er i alle fall slik at det er normalt - og ikke tegn på sykdom - at du har vondt i beina etter en slik dag på jobb😀

Ja er helt normalt det vet jeg, men magen lager lyder, noe som også er normalt, føler liksom at noe er galt, er helt rart og vanskelig og forklare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Hypokondergutten skrev:

Gikk faktisk helt fint å lage burgere, fikk tilogmed skryt! Men merker at en full arbeidsda dreper beina, har så vondt nå at det er helt fantastisk....

Tøffing! Også skryt også, herlig :)

Jeg jobbet i kjøttdisk en gang og h' så vondt jeg hadde i bena/ryggen de første ukene der etter lange dager på betongen. Men så gikk det over :) 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tøffing! Også skryt også, herlig :)

Jeg jobbet i kjøttdisk en gang og h' så vondt jeg hadde i bena/ryggen de første ukene der etter lange dager på betongen. Men så gikk det over :) 

Anonymkode: e175b...44f

Har slitt med bettenelse i begge hellputene mine når jeg spilte fotball, må informere sjefen i morgen siden skoene å den harde betongen kan bidra til et tilbakefall noe som kan resultere i arbeidsløshet igjen, har innleggsåler som hjelper en del, men når man blir stående i 8 timer så tærer det like mye på, får håpe det går seg til da, fikk tilbakefall på angsten IGJEN så fort jeg gikk inn døra hjemme, hadde ingenting med smertene å gjøre, mer denne rar følelsen jeg har hele tiden som jeg forklarte i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leste at du måtte bruke tildelte sko? Jeg synes du gjør rett i å ta opp dette med sjefen slik at du kan få unntak og bruke noe som er mer tilpasset deg og som vil fungere bedre. Jeg vekslet mellom ulikt skotøy i løpet av dagen. Det som fungerte best var tresko, men det finnes kanskje ikke lengre haha. 

Hva tenker du når denne angsten kommer da? Har du hatt helt pause fra den på jobb? Er det noe konkret som begynte å bekymre deg når du kom hjem?

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste at du måtte bruke tildelte sko? Jeg synes du gjør rett i å ta opp dette med sjefen slik at du kan få unntak og bruke noe som er mer tilpasset deg og som vil fungere bedre. Jeg vekslet mellom ulikt skotøy i løpet av dagen. Det som fungerte best var tresko, men det finnes kanskje ikke lengre haha. 

Hva tenker du når denne angsten kommer da? Har du hatt helt pause fra den på jobb? Er det noe konkret som begynte å bekymre deg når du kom hjem?

Anonymkode: e175b...44f

Vil vell si at det som gjorde meg bekymret var at jeg sjekket etter disse lymfene nede ved lysk/penis på hver side for å sjekke om de hadde blitt større. Gjør dette daglig på de jeg vet jeg har for å forsikre meg om at de ikke blir større. Sjekker også avføring etter hvert dobesøk for å sjekke om fargen blir mørkere eller lysere. Alt dette er blitt vaner etter angsten, sjekker også om jeg har feber minst 3-4 ganger om dagen. Men det som skjedde når jeg sjekket lymfene nede der var at jeg fikk små smerter i etterkant etter sjekk. Jeg klarte ikke å lokalisere om dette var fra lymfene, men var iallefall i området ved lymfene. Dette gjorde meg redd og vips så var angsten der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...