Gå til innhold

Streptokokker og spiral


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Jeg vet ikke om dette er et utrolig dumt spørsmål eller ei, men jeg må nesten bare større. Jeg har vært dårlig i en periode på noen dager, og etter et besøk hos legen i dag fant jeg ut at jeg har en kraftig streptokokk-halsbetennelse og har derfor begynt på Apocillin. 

Etter planen skal jeg sette inn spiral i overimorgen og lurer på om dette er noe jeg må vente med pga. infeksjonen? Om det er farlig på noen måte eller om gynekologen helst ikke vil ha meg der pga. smittefare? 
 

Vennlig hilsen

Anonymkode: 7335e...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er utrolig dumt ikke å spørre når man er i tvil om noe!

Du kan trygt få satt inn spiral som planlagt. Hvis det skulle bety noe at du får antibiotikum, kan det bare være positivt. Tidligere lurte man på om det kunne oppstå underlivsinfeksjon ved oppsetting av spiral og om man skulle forebygge med antibiotikum, men det tror man ikke lenger.

Halsbetennelse er ikke noe som smitter fra person til person.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...