Gå til innhold

Rådvill!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er gift på 12.året. Tre barn. Relativt mye turbulens gjennom hele forholdet. For rundt 1 år siden begynte han å endre seg. Er blitt veldig mistenksom og  viser stor mistillit til meg,noe som er veldig slitsomt! Tenker alltid det verste om meg. Når jeg trener så insinuerer han at jeg har baktanker med det. Har plutselig fått et stort behov for å hevde seg selv. Blåser opp negative ting jeg gjør mens bemerker sjelden positive ting jeg gjør. Virker til å tro at han har krav på sex..at det er min plikt å imøtekomme hans behov. Ser ingen sammenheng med at hans oppførsel på dagen kan få konsekvenser for hva som skal skje i sengen. Blir sur hvis det går 2-3 dager imellom. Viser tydelig at han er misfornøyd med forholdet..Virker som han egentlig ønsker å gå men at han blir for ungenes skyld.  Virker som han synes alt jeg gjør er håpløst/ikke godt nok!

Skjønner ik hva jeg skal gjøre med dette? Tror denne endringen skyldes at han sliter med dårlig selvtillit! Kommer ik i gang med trening selv. 

Hvis jeg snakker med han om det, synes han at jeg er HELT urimelig og at det jeg sier ik stemmer o.l.

Hva kan jeg gjøre når han aldri blir fornøyd? og ik tar tak ift.noe av dette selv😣

Hilsen Sliten og snart tom..

Anonymkode: 67dff...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Hei.

Jeg tror han føler seg usikker på om du er glad i ham. Problemet med å bli avvist er ikke først og fremt at man er blir så kåt, men rett og slett at man føler seg avvist. Kanskje han begynner å lete etter tegn på at ting ikke er bra for å bekrefte inntrykket sitt. Mulig han maser om sex mest for å få bekreftelse. Det er vanskelig for deg å ønske intimitet når han er grinebiter på dagen, men det er vanskelig og ham å være blid å positiv på dagen hvis han føler seg avvist og lite verd. Det er sannsynlig at han tenker mye på det.

Det virker drøyt å bli utålmodig etter bare to tre dager synes jeg, men det er mulig det er jeg som er rar. Jeg blir utålmodig etter 2-3 uker, og blir omtrent som mannen din etter ca 4 uker.

Det kan hende du kunne roet ned situasjonen hvis du klarer å gi ham trygghet og bekreftelse på en annen måte enn sex. Da må du bryte den onde sirkelen og gjøre noe som kanskje sitter litt langt inne nå. Si at du er glad i ham f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den Saturday, April 09, 2016 at 15.54, Gargamel skrev:

Hei.

Jeg tror han føler seg usikker på om du er glad i ham. Problemet med å bli avvist er ikke først og fremt at man er blir så kåt, men rett og slett at man føler seg avvist. Kanskje han begynner å lete etter tegn på at ting ikke er bra for å bekrefte inntrykket sitt. Mulig han maser om sex mest for å få bekreftelse. Det er vanskelig for deg å ønske intimitet når han er grinebiter på dagen, men det er vanskelig og ham å være blid å positiv på dagen hvis han føler seg avvist og lite verd. Det er sannsynlig at han tenker mye på det.

Det virker drøyt å bli utålmodig etter bare to tre dager synes jeg, men det er mulig det er jeg som er rar. Jeg blir utålmodig etter 2-3 uker, og blir omtrent som mannen din etter ca 4 uker.

Det kan hende du kunne roet ned situasjonen hvis du klarer å gi ham trygghet og bekreftelse på en annen måte enn sex. Da må du bryte den onde sirkelen og gjøre noe som kanskje sitter litt langt inne nå. Si at du er glad i ham f.eks. 

Tusen takk for svar!! Tror du har veldig mye rett i det du skriver! Merker at han leter etter tegn for å bekrefte overbevisningen han har ja! Føler jeg har prøvd å si litt fine ting/bekrefte mine følelser, men sier det nok ofte på litt feil tidspunkt.  Har vel en tendens til å si det når vi har en opphetet diskusjon rundt temaet og da fnyser han selfølgelig bare av meg.

Føler av og til at det ik er relatert til meg i det hele tatt.At han bare har "vrede" i seg som bare må ut og at da er det jeg som får d:/

Har vært litt bedre de siste dagene, rart hva litt sol kan gjøre med humøret også;)

Tusen takk igjen for svar!!

Anonymkode: 67dff...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan en sjelden gang også være helt andre årsaker til at folk forandrer personlighet, som f.eks. hjernesvulst og demens.  

Har han endret seg også overfor andre? Fungerer han bra i jobben sin? Sammen med venner og annen familie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abrakadabra80
Den Tuesday, April 12, 2016 at 14.17, Kalevaala skrev:

Det kan en sjelden gang også være helt andre årsaker til at folk forandrer personlighet, som f.eks. hjernesvulst og demens.  

Har han endret seg også overfor andre? Fungerer han bra i jobben sin? Sammen med venner og annen familie? 

Tror ikke han har forandret seg ovenfor andre! Er alltid VELDIG hyggelig og blid med alle andre!! Det har egentlig alltid vært et issue, at han er så hyggelig mot andre men en grinebiter i familien.

Tror egentlig ikke han vil være i forholdet, eller hvertfall tror han selv at han ikke har et bra forhold. Han sammenligner oss ofte med andre, noe "vi"(forholdet) alltid kommer dårligst ut av! Han legger nemlig veldig godt merke til positive ting som andre har og som vi ikke har! De negative tingene andre sliter med, som vi ikke sliter med, bemerker han ikke engang! 

Han virker inn i mellom til å ha stor motstand i seg mot damer generelt.Dvs.til meg og mine venner hvertfall. Tror han synes jeg er temmelig håpløs..Selv om det er jeg som tar meg av nesten alt.

Vanskelig når jeg tror dette skyldes hans eget dårlige selvbilde (da jeg ser urimeligheten i mye av det han sier/klager over), mens han ikke ser noe av egen urimelighet og legger derimot all skyld på meg..

Hvis han går og hakker og kjefter en hel dag og jeg til slutt blir lei og foreksempel legger meg tidlig,så blir han sur fordi jeg blir "sur". Han kan da true med å gå og si at han ikke orker dette mer. Han ser ikke sin egen rolle i det.

Men jeg merker mye er knyttet til sex..Går det tre dager mellom så går han HELT i kjelleren, da er forholdet vårt verdt null for han. Han nekter å innrømme denne sammenhengen, så vanskelig å vite hva jeg skal gjøre da..Prøver å møte han ift.sexen,men klarer jo ik det i alle tilfeller..noe jeg mener/kjenner det må være rom for..😥

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes han er dristig som truer med å gå. Det er ikke mye til trussel sånn som du beskriver forholdet. Jeg synes kanskje du får ta ham på alvor og si at det ikke er vits i å fortsette hvis han trives så dårlig. Han spiller det spillet hele tiden, så hvorfor skal ikke du gjøre det samme?  Kanskje han skjønner at han også bør strekke seg for å gjøre deg fornøyd.

Hva er det han mener er bedre i andre forhold?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

abrakadabra80
Den Friday, April 15, 2016 at 1.06, Gargamel skrev:

Jeg synes han er dristig som truer med å gå. Det er ikke mye til trussel sånn som du beskriver forholdet. Jeg synes kanskje du får ta ham på alvor og si at det ikke er vits i å fortsette hvis han trives så dårlig. Han spiller det spillet hele tiden, så hvorfor skal ikke du gjøre det samme?  Kanskje han skjønner at han også bør strekke seg for å gjøre deg fornøyd.

Hva er det han mener er bedre i andre forhold?

 

Beklager sent svar..hektiske dager!

Han tror bl.a de har mer sex, noe jeg vet ikke stemmer. Når jeg sier det til han/de sier det, vil han liksom ikke forholde seg til det. Om jeg sier vi har mer sex enn de fleste vennene mine som er i samme situasjon som oss, så er det selfølgelig de det er noe galt med. Da kan han trekke frem en kompis han har, som er nyforelsket..han ser ik da at det er naturlig at de har oftere sex enn vi som har vært sammen i tre år og har tre barn, han klarer ikke se disse nyansene. Tenker veldig svart/hvitt.

Han mener dessuten at vi er VELDIG ulike, selv om vi har mange av de samme grunnleggende verdiene og liker å gjøre mye av de samme tingene. Har jo våre uenigheter, bl.a om oppdragelse, men d har jo alle..

Han tror også at andre par har det gøyere sammen enn oss..Selv om han egentlig vet/ser, at det ikke stemmer.

Som du skjønner, generelt misfornøyd..

En annen ting som er frustrerende er at han gir seg selv veldig mange "poeng" om han gjør noe med ungene, det jeg gjør, ser han ikke. Dette fører til at han bygger opp enda mer bitterhet mot meg😣 Det hele er veldig rart, da det er jeg som gjør så og si alt i hus og hjem😧 Legging og andre ting deler vi på..gjør han noe ekstra en dag (hvis jeg skal ut på noe), sitter han igjen med en følelse på at han ALLTID gjør ALT!😵

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, abrakadabra80 skrev:

Beklager sent svar..hektiske dager!

Han tror bl.a de har mer sex, noe jeg vet ikke stemmer. Når jeg sier det til han/de sier det, vil han liksom ikke forholde seg til det. Om jeg sier vi har mer sex enn de fleste vennene mine som er i samme situasjon som oss, så er det selfølgelig de det er noe galt med. Da kan han trekke frem en kompis han har, som er nyforelsket..han ser ik da at det er naturlig at de har oftere sex enn vi som har vært sammen i tre år og har tre barn, han klarer ikke se disse nyansene. Tenker veldig svart/hvitt.

Han mener dessuten at vi er VELDIG ulike, selv om vi har mange av de samme grunnleggende verdiene og liker å gjøre mye av de samme tingene. Har jo våre uenigheter, bl.a om oppdragelse, men d har jo alle..

Han tror også at andre par har det gøyere sammen enn oss..Selv om han egentlig vet/ser, at det ikke stemmer.

Som du skjønner, generelt misfornøyd..

En annen ting som er frustrerende er at han gir seg selv veldig mange "poeng" om han gjør noe med ungene, det jeg gjør, ser han ikke. Dette fører til at han bygger opp enda mer bitterhet mot meg😣 Det hele er veldig rart, da det er jeg som gjør så og si alt i hus og hjem😧 Legging og andre ting deler vi på..gjør han noe ekstra en dag (hvis jeg skal ut på noe), sitter han igjen med en følelse på at han ALLTID gjør ALT!😵

 

Huff, sett utenfra er det litt vanskelig å forstå at du ønsker å være sammen med denne mannen. Det er også vanskelig å forstå hvorfor han blir i forholdet når han er så misfornøyd.

 

Litt pussig at du i hovedinnlegget skriver at dere er gift på 12. året, og i siste innlegg at dere har vært sammen i tre år.ø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abrakadabra80
31 minutter siden, Xtra skrev:

Huff, sett utenfra er det litt vanskelig å forstå at du ønsker å være sammen med denne mannen. Det er også vanskelig å forstå hvorfor han blir i forholdet når han er så misfornøyd.

 

Litt pussig at du i hovedinnlegget skriver at dere er gift på 12. året, og i siste innlegg at dere har vært sammen i tre år.ø

12 år skulle d stå! Hadde vært travelt med 3 barn på tre år😥☺

Jeg har sterk tro på det å holde sammen..Tror liksom ikke gresset er grønnere..da er d vel andre utfordringer..

Det er han jeg er redd for..at han plutselig skal finne på å gå..og familien oppløses..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, abrakadabra80 skrev:

12 år skulle d stå! Hadde vært travelt med 3 barn på tre år😥☺

Jeg har sterk tro på det å holde sammen..Tror liksom ikke gresset er grønnere..da er d vel andre utfordringer..

Det er han jeg er redd for..at han plutselig skal finne på å gå..og familien oppløses..

Jeg er enig i at hver stein bør være snudd når man har tre barn sammen. Antar det kan være vanskelig å få til en god samtale om dette på egenhånd, og synes dere bør vurdere familieterapi. Mange har nytte av å få snakket sammen på en ryddig måte med en erfaren og uhildet tredjepart til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abrakadabra80
4 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg er enig i at hver stein bør være snudd når man har tre barn sammen. Antar det kan være vanskelig å få til en god samtale om dette på egenhånd, og synes dere bør vurdere familieterapi. Mange har nytte av å få snakket sammen på en ryddig måte med en erfaren og uhildet tredjepart til stede.

Vi har prøvd det tidligere, det hjalp oss godt da..men han føler dessverre denne muligheten er oppbrukt og ønsker ikke å gå dit igjen.

Tror jeg bare får håpe på bedre tider! Gjøre mitt beste ift å møte han på hans behov/anerkjenne han, overse det negative han sender i min retning og håpe det går seg til! Finner han ut at dette ikke er godt nok for han så kan jeg ik gjøre så mye mer med det,tror jeg..Føler det er noe han sliter med her, som han må finne ut av selv.

Tusen takk for alle tilbakemeldinger hvertfall! Godt å få bekreftelse på at det ikke er jeg som er helt på jordet som reagerer på væremåten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
30 minutter siden, abrakadabra80 skrev:

12 år skulle d stå! Hadde vært travelt med 3 barn på tre år😥☺

Jeg har sterk tro på det å holde sammen..Tror liksom ikke gresset er grønnere..da er d vel andre utfordringer..

Det er han jeg er redd for..at han plutselig skal finne på å gå..og familien oppløses..

Jeg lurer på om litt av problemet er at du er litt for redd, og han ikke er redd nok. Kanskje du hele tiden prøver å strekke deg så han skal bli fornøyd, mens han er vant til å stille stadig mer urimelige krav, nettopp fordi du strekker deg.

Jeg vet ikke om det er sånn, men i såfall bør du prøve å snu spillet litt. Bli litt tøffere og stille krav tilbake, selv om det er et visst sjansespill. Det er best for begge to i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abrakadabra80
4 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg lurer på om litt av problemet er at du er litt for redd, og han ikke er redd nok. Kanskje du hele tiden prøver å strekke deg så han skal bli fornøyd, mens han er vant til å stille stadig mer urimelige krav, nettopp fordi du strekker deg.

Jeg vet ikke om det er sånn, men i såfall bør du prøve å snu spillet litt. Bli litt tøffere og stille krav tilbake, selv om det er et visst sjansespill. Det er best for begge to i lengden.

Tror du har mye rett i dette! Har prøvd det litt faktisk, men da har han vært på nippet til å gå, hvertfall gitt uttrykk for at klar for det😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han høres umoden og litt kjip ut.

Å mase seg til sex, hva er greia liksom?

Høres jo ikke ut som han har noe å klage på. Han må jo være glad i deg, da , når han har så lyst på deg hele tiden. Det kan du vel i allefall "trøste" deg med. Men jeg synes han virker noe kjip mht din beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva endringen skyldes er vanskelig å vite noe om, men det ser ut som om han nå mener det er "my way or the highway", noe som også vil kunne være fremtredende hos personer med narsissistiske trekk, etter hva jrg forstår. Uansett fremstår det svært lite sympatisk, og også en nesten umulig oppgave for deg å klare - iallfall alene! 

Når situasjonen er så vanskelig er det omtrent umulig å løse opp knutene selv. Det kan være nyttig å gå til psykolog/samlivsterapeut sammen, da vedkommende vil (forhåpentligvis) være skikket til å stille de rette spørsmålene og å holde samtalen på rett kjøl. 

Hvis jeg skal driste meg til spekuleringer om hva den endrede sinnstilstanden kan skyldes, utover ting andre har nevnt, kan det fx være at han har vært utro, og prøver å rettferdiggjøre sin(e) handling(er) ved å lete fram feil hos deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abrakadabra80
2 timer siden, morsan skrev:

Hva endringen skyldes er vanskelig å vite noe om, men det ser ut som om han nå mener det er "my way or the highway", noe som også vil kunne være fremtredende hos personer med narsissistiske trekk, etter hva jrg forstår. Uansett fremstår det svært lite sympatisk, og også en nesten umulig oppgave for deg å klare - iallfall alene! 

Når situasjonen er så vanskelig er det omtrent umulig å løse opp knutene selv. Det kan være nyttig å gå til psykolog/samlivsterapeut sammen, da vedkommende vil (forhåpentligvis) være skikket til å stille de rette spørsmålene og å holde samtalen på rett kjøl. 

Hvis jeg skal driste meg til spekuleringer om hva den endrede sinnstilstanden kan skyldes, utover ting andre har nevnt, kan det fx være at han har vært utro, og prøver å rettferdiggjøre sin(e) handling(er) ved å lete fram feil hos deg. 

 

Huff..det var litt skummelt..Leste faktisk om narsissisme før i dag, da søsteren min mener han har flere slike trekk..

Dette er i korte trekk forløpet de siste årene:

-jeg begynte å trene- fikk nok litt blod på tann og gikk litt vel opp i det, både ift kosthold (pga mage problemer) og trening

-han ble mer og mer usikker på meg, begynte stille spm. til "baktanken" min med treningen, jeg har forsikrer han på alle mulige måter at dette gjør jeg for helsen min.

-han kom ik i gang med trening selv, selvtilliten hans dalte, bestemte seg for at han ik ville ta mer initiativ i sengen -  jeg fikk ansvaret for dette..

- jeg hadde store problemer med å takle dette i tillegg til hovedansvar for hus og hjem

-han føler seg enda mindre attraktiv, viser inn i mellom et veldig sinne mot meg

Det er etter dette at mistenksomheten og virklighetsppfatning har kommet ut av balanse.

Føler som sagt dette skyldes han dårlige selvbilde, men han ser ik dette selv. Dvs. han kan faktisk til dels innrømme det av og til, men vil ik gjøre noe med det. Tror det er mer behagelig for han å legge problemene våre på meg:/ 

Har tenkt på det med utroskap faktisk..har alltid vært kritiserende eneste, så det er ik noe nytt..

Det skal sies at han var veldig populær i ungdommen, fikk mye oppmerksomhet..Tror det er vanskelig for han å takle andre tider..han har flere ganger gitt uttrykk for at han var godt vant før (ift.sex)..han ser ik ting i perspektiv..at vi har vært sammen 12 år, har 3 barn, en travel hverdag, har ulikt behov.. han klarer ikke innfinne seg med tingenes tilstand virker det som!

Det jeg ik forstår er at han tenker på å gå- fordi han får sex 2-3 ganger i uken i stedet for 4-5 ganger som han kunne tenkt seg😣 Mtp ungene, så skjønner jeg ikke det! En må jo gi og ta i et forhold og en kan jo ik regne med at alt er optimalt!?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, abrakadabra80 skrev:

Huff..det var litt skummelt..Leste faktisk om narsissisme før i dag, da søsteren min mener han har flere slike trekk..

*** 

Har tenkt på det med utroskap faktisk..har alltid vært kritiserende eneste, så det er ik noe nytt..

***

Det jeg ik forstår er at han tenker på å gå- fordi han får sex 2-3 ganger i uken i stedet for 4-5 ganger som han kunne tenkt seg😣 Mtp ungene, så skjønner jeg ikke det! En må jo gi og ta i et forhold og en kan jo ik regne med at alt er optimalt!?

 

#1

Husk at jeg overhodet ikke er noen fagperson og at jeg jo har tross alt liten oversikt og innsikt! Men det er én av flere narsissistiske trekk - "my way or the highway". Og uansett så kan en slik innstilling være lite forenelig med noen reell vilje til å ville gjøre en innsats for å forbedre situasjonen. :( 

 

#2

Noe autocorrect el lign her? Forstår ikke "kritiserende eneste". 

 

#3 

Jeg er selvsagt helt enig med deg! 

Men hva "betyr" egentlig at han sier han vil gå pga sexfrekvens alene? Bruker han dette som en enkel forklaring og kanskje også "bevis" for at du i hans øyne ikke er glad nok i han lenger/ikke finner han attraktiv nok lenger? Har han en slags merkelig idé om at han kan tvinge gjennom nødvendige endringer hos deg på dette viset? Eller setter han "umulige" krav til deg om hva DU må gjøre for å redde ekteskapet, nettopp for å kunne gi deg skylda når det så evt bryter sammen? Det er uforståelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
16 timer siden, abrakadabra80 skrev:

Huff..det var litt skummelt..Leste faktisk om narsissisme før i dag, da søsteren min mener han har flere slike trekk..

Dette er i korte trekk forløpet de siste årene:

-jeg begynte å trene- fikk nok litt blod på tann og gikk litt vel opp i det, både ift kosthold (pga mage problemer) og trening

-han ble mer og mer usikker på meg, begynte stille spm. til "baktanken" min med treningen, jeg har forsikrer han på alle mulige måter at dette gjør jeg for helsen min.

-han kom ik i gang med trening selv, selvtilliten hans dalte, bestemte seg for at han ik ville ta mer initiativ i sengen -  jeg fikk ansvaret for dette..

- jeg hadde store problemer med å takle dette i tillegg til hovedansvar for hus og hjem

-han føler seg enda mindre attraktiv, viser inn i mellom et veldig sinne mot meg

Det er etter dette at mistenksomheten og virklighetsppfatning har kommet ut av balanse.

Føler som sagt dette skyldes han dårlige selvbilde, men han ser ik dette selv. Dvs. han kan faktisk til dels innrømme det av og til, men vil ik gjøre noe med det. Tror det er mer behagelig for han å legge problemene våre på meg:/ 

Har tenkt på det med utroskap faktisk..har alltid vært kritiserende eneste, så det er ik noe nytt..

Det skal sies at han var veldig populær i ungdommen, fikk mye oppmerksomhet..Tror det er vanskelig for han å takle andre tider..han har flere ganger gitt uttrykk for at han var godt vant før (ift.sex)..han ser ik ting i perspektiv..at vi har vært sammen 12 år, har 3 barn, en travel hverdag, har ulikt behov.. han klarer ikke innfinne seg med tingenes tilstand virker det som!

Det jeg ik forstår er at han tenker på å gå- fordi han får sex 2-3 ganger i uken i stedet for 4-5 ganger som han kunne tenkt seg😣 Mtp ungene, så skjønner jeg ikke det! En må jo gi og ta i et forhold og en kan jo ik regne med at alt er optimalt!?

Han oppfører seg helt urimelig. Det er ikke noe fornuft i å splitte en familie fordi man *bare* har sex 2-3 ganger i uken. Sannsynligvis handler det mer om bekreftelse enn sexdrift.

Jeg skjønner veldig godt at du vil holde familien samlet og at han har gode sider som ikke kommer frem her.

Når han stadig formidler at han vurderer å gå synes jeg du bør ta ham på ordet og si at det kanskje er best hvis han føler det sånn. Ingen kan kreve at du skal dele livet med noen som ønsker seg noe helt annet. Jeg tror kanskje ikke han mener det, men han bør smake litt på konsekvensene av det ham sier. Altså at han ansvarliggjøres. 

Si i det minste rett ut at du er alvorlig lei av stadig klaging og sammenligning med andre. Si det uten å trøste eller glatte over. Bare la ham steke litt, for det er ikke en verre ting å si enn det han sier til deg:-) Bare det kan være nok til at han gir opp å manipulere deg med trusler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abrakadabra80
21 timer siden, morsan skrev:

#1

Husk at jeg overhodet ikke er noen fagperson og at jeg jo har tross alt liten oversikt og innsikt! Men det er én av flere narsissistiske trekk - "my way or the highway". Og uansett så kan en slik innstilling være lite forenelig med noen reell vilje til å ville gjøre en innsats for å forbedre situasjonen. :( 

 

#2

Noe autocorrect el lign her? Forstår ikke "kritiserende eneste". 

 

#3 

Jeg er selvsagt helt enig med deg! 

Men hva "betyr" egentlig at han sier han vil gå pga sexfrekvens alene? Bruker han dette som en enkel forklaring og kanskje også "bevis" for at du i hans øyne ikke er glad nok i han lenger/ikke finner han attraktiv nok lenger? Har han en slags merkelig idé om at han kan tvinge gjennom nødvendige endringer hos deg på dette viset? Eller setter han "umulige" krav til deg om hva DU må gjøre for å redde ekteskapet, nettopp for å kunne gi deg skylda når det så evt bryter sammen? Det er uforståelig. 

#2 Du skrev "Hvis jeg skal driste meg til spekuleringer om hva den endrede sinnstilstanden kan skyldes, utover ting andre har nevnt, kan det fx være at han har vært utro, og prøver å rettferdiggjøre sin(e) handling(er) ved å lete fram feil hos deg."

Det jeg mente med at han alltid har vært kritiserende er at han alltid har fremhevet "feilene" mine og oversett litt det positive, så vet liksom ikke om det bør sees i sammenheng med sinnsendringen som har skjedd det siste året..

#3 Han sier ikke direkte at han vil gå, og kommer aldri til å innrømme at det er pga sexen..men han blir sur/amper og kranglete noe som holder på å ta knekken på oss..

Ja det virker som han prøver å tvinge frem endringer..

Tror ik han bevisst setter umulige krav, men kanskje litt ubevisst ja..har vi en alvorlig samtale der jeg prøver sette foten ned ift måten han er mot meg på, så vrir han på ting og det ender opp med at han er den som er såret/skuffet over meg og så går han å legger seg..😧så er det nye dager med dårlig stemning😑

-Legger han ungene en kveld alene så legger han de, i sitt hode, alltid alene.

-Hvis jeg er ute på noe (sjelden), så er jeg alltid ute på noe.

-Hvis han går ut med boss en og annen gang er det , ifølge han, alltid han som gjør det..osv

Det er svart hvitt tenking og regnskapet går alltid i hans favør når han tenker sånn! Dette gjør at han blir mer og mer bitter fordi han føler nesten han gjør alt!uten å få noe særlig igjen for d! Og da er det jeg som leverer, lager middag, tar leksene, matpakker, hus og hjem osv! Han tar fritidsaktiviteten som de går på. 

Føler det er helt umulig å forstå seg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tøft og vanskelig for deg! Jeg tror dere kunne trenge profesjonell samtalehjelp, for om mulig å få han til å bli mer konstruktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...