Gå til innhold

Rådvill!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
Den 26.4.2016 at 22.28, abrakadabra80 skrev:

 

Det jeg ik forstår er at han tenker på å gå- fordi han får sex 2-3 ganger i uken i stedet for 4-5 ganger som han kunne tenkt seg😣 

 

23 timer siden, abrakadabra80 skrev:

#3 Han sier ikke direkte at han vil gå, og kommer aldri til å innrømme at det er pga sexen..men han blir sur/amper og kranglete noe som holder på å ta knekken på oss..

Jeg blir litt forvirret av dette her. Han har altså ikke truet direkte med å gå, og vil ikke innrømme at lite sex er et stort problem. Stemmer det?

Jeg synes at du bør gå ut i fra at han mener nøyaktig det han sier når du snakker med ham. Spekulasjoner gir bare mer drama og konflikt, enten de stemmer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

abrakadabra80

Skjønner at du er litt forvirret Gargamel..Ikke lett å gi er bilde av dette merker jeg..

Han sier ikke: jeg er ikke fornøyd med sexlivet så jeg vurderer å gå. Han har for mye sex til egentlig å kunne klage på det, og det vet han nok, men han er likevel ikke fornøyd. Han insinuerer likevel ganske klart frustrasjon rundt dette.. Et typisk mønster det siste året har vært:

-Vi har sex, alt er bra, han er i humør, det går bra med oss.

- Så kan det av og til gå to-tre dager uten at vi har sex, da forandrer han seg veldig. Han kan ligge å stirre tomt i taket, lenge, etter han har våknet. Hvis jeg da spør om det er noe så sier han ting som:  "jeg føler bare at det er INGEN TING mellom oss lenger. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor vi er sammen. Noe har forandret seg, DU har forandret deg" osv..

-Jeg blir frustrert fordi jeg kjenner igjen mønsteret. Dette skjer fordi det har gått noen dager uten at vi har hatt sex!

-Deretter blir det en veldig rar stemning mellom oss de neste dagene.

Da dette startet, tok jeg ofte raskt initiativ til sex for å redde det hele inn igjen..men når dette skjer, igjen og igjen, så merker jeg at jeg har gitt litt opp. Har sagt at han ødelegger for seg selv mtp sex, når han holder på sånn..

Jeg mener det må være rom for at det går noen dager mellom. Skjønner at vi har ulikt behov og jeg prøver å møte han, vi har oftere sex enn jeg personlig har behov for, men det virker ik som han er villig til å lempe på sine krav her..I stedet for å være ærlig om dette (noe han ik kan, fordi han skjønner nok selv at han egentlig ikke har noe å klage over og hvertfall ik "grunn noke til å gå pga dette, så går han å hakker og blir oppgitt over ting han konstruerer i eget hode (som ting jeg tidligere har nevnt: at han mistenker at jeg har baktanker når jeg trener, bruker jeg lang tid på badet så tror han at jeg er på mobilen, går jeg ut med veninne -så går jeg alltid ut, legger han ungene en kveld, legger han de alltid alene osv..Kjempefrustrerende!!Han har liksom ingen sak, men lager seg det på er vis😣)

Jeg vet at jeg har ting jeg må jobbe med også, som alle har, men mye av det han kjenner bitterhet og sinne mot meg for, er ting han innbiller seg i hodet! Ser jo at det også blir guffen stemning hvis jeg ik gjør slik han ønsker..hvis jeg legger meg tidlig en fredag, hvis jeg ikke har lyst på vin som vi pleier kose oss med i helgen, hvis ikke ting er klart og forberedt en dag..osv..

Når jeg skriver at han ikke sier rett ut at han vil gå, så mener jeg at han ikke har sagt: jeg vil gå. Han gir derimot ganske tydelig uttrykk for at han går rundt å vurderer det ved å si ting som: noe må skje når vi kommer hjem (fra helgetur på hytta foreks), dette orker jeg ikke lenger..eller ved å la være å svare når jeg spør om han vurderer å gå..

Kjenner det gjør godt å få dette ut ved å skrive det ned! Er veldig takknemlig for gode råd! så Tusen takk for gode råd!!

Jeg prøver å bekrefte han/mine følelser for han, har foreslått å gå å snakke med noen (dette vil han ikke) og skal fremover bli flinkere til å forholde meg helt konkret til det han sier fremfor det han insinuerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ok. Det ble mye klarere. Jeg tror ikke dette løser seg ved å ha mer sex. Tvert om kan du ødelegge sexlysten din. Mulig det fungerer som valium. Det lindrer nok problemene en stund, men han må kanskje ha stadig større doser for å være fornøyd. Jeg synes du kan senke skuldrene litt på den fronten. Ta vare på sexlivet, men ikke gå skoene av deg.

Jeg står vel fast på at han må ansvarliggjøres. Når han sier veldig alvorlige negative ting om forholdet kan han ikke bare backe ut etterpå. Den logiske konsekvensen av det han sier er at det blir slutt mellom dere eller at dere søker hjelp. Han kan ikke slippe unna med å si sånt uten å ta ansvar for å få til en endring. Hvis han er unnvikende og uklar må du være ekstra klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abrakadabra80
12 minutter siden, Gargamel skrev:

Ok. Det ble mye klarere. Jeg tror ikke dette løser seg ved å ha mer sex. Tvert om kan du ødelegge sexlysten din. Mulig det fungerer som valium. Det lindrer nok problemene en stund, men han må kanskje ha stadig større doser for å være fornøyd. Jeg synes du kan senke skuldrene litt på den fronten. Ta vare på sexlivet, men ikke gå skoene av deg.

Jeg står vel fast på at han må ansvarliggjøres. Når han sier veldig alvorlige negative ting om forholdet kan han ikke bare backe ut etterpå. Den logiske konsekvensen av det han sier er at det blir slutt mellom dere eller at dere søker hjelp. Han kan ikke slippe unna med å si sånt uten å ta ansvar for å få til en endring. Hvis han er unnvikende og uklar må du være ekstra klar.

Jeg tror du har helt rett!! om jeg tør gamble på/er tøff nok til å bli klarere/sette ned foten ift dette, er jeg dessverre usikker på..blir shaky bare med tanken på å utsette ungene for et evt. brudd..

Men skal hvertfall prøve senke skuldrene ift dette med sexen! Har også erfart at det ik blir noe særlig bedre selv om jeg gjør en ekstra innsats her, han vil bare ha mer..

Det får gå som det går..det kommer nok til et punkt der jeg får HELT nok og da er d nok ik noen annen utvei enn brudd uansett!

God helg og takk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke lett å måtte forholde seg til en sånn mann! Jeg er enig med Gargamel i at han må ansvarliggjøres. Ikke (ihvertfall ikke i første omgang) ved å si "så bare gå da, om det er det du vil!", men at du griper mer konkret fast i det han sier der&da, som å konfrontere han med hva han mener bør være konsekvensen av at det er "ingenting mellom dere" lenger, osv. 

 

Og skilsmisse er ingen fryd! Det er ufattelig kjipt å måtte påføre barna sine dette, bryte opp familien, hjemmet, gi opp drømmen man en gang hadde om at dette skulle vare livet ut. Derfor er det både viktig og rosverdig at du tenker deg om, går den ekstra mila etc. Men SELV OM det er kjipt kan det være helt nødvendig - FOR ALLE! Du lider åpenbart nå, mannen din har det ikke så bra, og når ting går veldig dårlig vil barna som oftest merke det også!

Det finnes lys i den mørke tunellen! 

Ønsker deg all mulig lykke til!! <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...