Gå til innhold

Titalls studentpenger strømmer ut på tannhelse


zipwrite

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hadde en del hull når jeg var hos tannlegen nå i mars. Oppe til venstre borret tannlege mellom to tenner. To uker senere får jeg vondt i en tann ved siden av de to tennene. Får det undersøkt hos tannlegen, og det viser seg at en tann må rotfylles. En uke etter det igjen, gjør det vondt i en ny tann i samme område. Området iser og er ømt, og det er vanskelig å lokalisere hvilke tann som verker. Spørsmålet mitt er om tannlegen burde ha sett at det var betennelse i en rot ved siden av der han borret. Og hvis det viser seg at jeg må rotfylle en ny tann i samme område (og mulig en tann han borret for en måned siden). Kan det være betennelse i tannkjøttet? Burde tannlegen ha sett det? Får jeg redusert pris eller kan jeg kreve gratis behandling om en tann må rotfylles på en tann som allerede har blitt borret, så kort tid etter?

Har rotfylt en tann nede, og borret to tenner oppe til høyre i tillegg. Prisen til nå kommet på over 16.000 med 30% studentrabatt (ord pris. ca 23.000). Jeg har ikke stort med penger igjen, og redd for at jeg må ut med enda flere tusen på tennene. Følet at det stadig er noe, og tannpleien aldri tar slutt.

Mvh
En fortvilet student

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler at jeg ikke hadde turt å klage på en som skal pirke og herje i munnen min. Men jeg hadde vel vurdert å bytte tannlege. Du kan jo ev. dra på tannlegehøyskolen. De har lave priser og i tillegg får studenter 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, zipwrite skrev:

Hei,

Jeg hadde en del hull når jeg var hos tannlegen nå i mars. Oppe til venstre borret tannlege mellom to tenner. To uker senere får jeg vondt i en tann ved siden av de to tennene. Får det undersøkt hos tannlegen, og det viser seg at en tann må rotfylles. En uke etter det igjen, gjør det vondt i en ny tann i samme område. Området iser og er ømt, og det er vanskelig å lokalisere hvilke tann som verker. Spørsmålet mitt er om tannlegen burde ha sett at det var betennelse i en rot ved siden av der han borret. Og hvis det viser seg at jeg må rotfylle en ny tann i samme område (og mulig en tann han borret for en måned siden). Kan det være betennelse i tannkjøttet? Burde tannlegen ha sett det? Får jeg redusert pris eller kan jeg kreve gratis behandling om en tann må rotfylles på en tann som allerede har blitt borret, så kort tid etter?

Det kan du neppe. Det er ikke alltid lett å vite om en tann må rotfylles eller ikke. Det er også noe tannlege prøver å unngå.

Og man rotfyller ikke pga betennelse i tannkjøttet.

Men mulig du bør finne en ny billigere tannlege. 23.000 full pris for to vanlige fyllinger og en rotfylling høres VELDIG dyrt ut.

Anonymkode: 8ac9f...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...