Gå til innhold

Er det mulig å leve et godt liv som uføretrygdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Wretch skrev:

Er det et godt og rikt liv?

Nei, kanskje ikke, men så var det dette med ikke å legge lista for høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎16‎.‎04‎.‎2016 at 12.15, AnonymBruker skrev:

dJeg synes det å ikke være i jobb ødelegger så mye sosialt at det blir vanskelig for meg å leve et godt liv. Når man møter nye mennesker er det lett at de vil vite hva jeg jobber med. Jeg føler jeg har blitt avvist av flere fordi jeg ikke jobber. Hvordan får dere venner og kjærester dere som ikke jobber? 

Anonymkode: 66c1d...3d4

Kjenner ikke igjen dette som du skriver. Tror mye av dette skjer bare i hodet ditt. Altså ditt syn på deg selv som trygded.  Dine egenskaper, ditt menneskeverd forandrer seg ikke fordi du har trygd. Tvert i mot, så kan din situasjon bidra til noe mer positivt , at du kan bruke dine krefter og tid på andre oppbyggende  ting for deg selv og andre, som du ellers ikke hadde klart eller orket. Utnytt situasjonen din , det virker.

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Vi ække partygutter altså

Er det Morgan som 'tuller'?

Anonymkode: f1465...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, FGT skrev:

Kjenner ikke igjen dette som du skriver. Tror mye av dette skjer bare i hodet ditt. Altså ditt syn på deg selv som trygded.  Dine egenskaper, ditt menneskeverd forandrer seg ikke fordi du har trygd. Tvert i mot, så kan din situasjon bidra til noe mer positivt , at du kan bruke dine krefter og tid på andre oppbyggende  ting for deg selv og andre, som du ellers ikke hadde klart eller orket. Utnytt situasjonen din , det virker.

Vil ikke dette føre til at andre bare ser på deg som en som får betalt av staten for å drive med hobbyer på heltid?

Anonymkode: b86f8...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Wretch skrev:

Uansett om man er syk eller frisk og har krav på eller ikke krav på trygd, så er det bare helt patetisk dette livet. Det er såklart ikke noe å være lykkelig over, uansett om man er frisk eller syk, eller noe i midten. Det er ikke noe "godt og rikt liv", og de som tror det er det når de går på trygd, lever i sin egen boble.

Du lever sannelig i din egen boble du også.  Jeg synes du skal snakke for deg selv, ikke stadig gjenta at hvis noen som går på trygd skulle kjenne et streif av noe annet enn sinne og motløshet, er de på ville veier.

Den 16. april 2016 at 23.50, Wretch skrev:

Tror de fleste mener at hvis man skal ha trygd, da skal man være så dårlig at man har det helt jævlig.

Jeg tror de fleste vet at sykdom og ulykker og dermed behov for andre midler enn arbeidsinntekt, kan ramme hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, laban said:

Du lever sannelig i din egen boble du også.  Jeg synes du skal snakke for deg selv, ikke stadig gjenta at hvis noen som går på trygd skulle kjenne et streif av noe annet enn sinne og motløshet, er de på ville veier.

Nei, da er de vel ikke på ville veier da.

20 minutes ago, laban said:

Jeg tror de fleste vet at sykdom og ulykker og dermed behov for andre midler enn arbeidsinntekt, kan ramme hvem som helst.

Men problemet er hva som er sykdom, om f.eks. jeg er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, slabbedask said:

Nei, kanskje ikke, men så var det dette med ikke å legge lista for høyt.

Ja, slutte å klage. Det må jeg prøve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Wretch skrev:

Men problemet er hva som er sykdom, om f.eks. jeg er syk.

Du får stole på de som har vurdert deg, evt. finne ut av ting sammen med dem hvis det er noe som har forandret seg.  Man får ikke uføretrygd ved en tilfeldighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, laban said:

Du får stole på de som har vurdert deg, evt. finne ut av ting sammen med dem hvis det er noe som har forandret seg.  Man får ikke uføretrygd ved en tilfeldighet.

Nei, man gjør vel ikke det. Da har jeg krav på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Wretch skrev:

Nei, da er de vel ikke på ville veier da.

Men problemet er hva som er sykdom, om f.eks. jeg er syk.

Dersom du er i tvil om du er syk så syns jeg du skal skaffe deg en jobb og se hvordan det går. Går det bra så er jo det fint og da er du kanskje ikke syk. Går det ikke bra så har du ihvertfall prøvd og kan slappe av med tanken om at du fortjener trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutes ago, Trine said:

Dersom du er i tvil om du er syk så syns jeg du skal skaffe deg en jobb og se hvordan det går. Går det bra så er jo det fint og da er du kanskje ikke syk. Går det ikke bra så har du ihvertfall prøvd og kan slappe av med tanken om at du fortjener trygd.

Får med høy sannsynlighet ikke jobb, og uansett ville vilja stått i veien for utførelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Wretch skrev:

Får med høy sannsynlighet ikke jobb, og uansett ville vilja stått i veien for utførelsen.

Men om du ikke får jobb så har du vel krav på trygd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Trine said:

Men om du ikke får jobb så har du vel krav på trygd?

Har man det? Blir vel dagpenger eller hva det heter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Trine said:

Men om du ikke får jobb så har du vel krav på trygd?

Men det er bare å glemme dette spørsmålet, det er helt uvesentlig og bare destruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke dette føre til at andre bare ser på deg som en som får betalt av staten for å drive med hobbyer på heltid?

Anonymkode: b86f8...ff7

Jo hobby må en jo ha, en trenger jo ikke  å plage seg selv mer en de plagene en har.  For min del , så har jeg vel gjort noe samfunnsnyttig etter at jeg kom på trygd, vil jeg påstå.  

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Wretch skrev:

Det er ingen som spytter i bakken når de ser deg?

Nei :)

Heldigvis ikke:-)

Men om det hadde vært det hadde jeg vel ikke fått det med meg:D så jeg baserer det jeg vet på det andre sier, det er best da er det ikke duket for misforståelser:-)

Men komisk syns jeg, men tragisk for menneske det skjedde med, da jeg kjørte i dag for å ordne ulike ting, skrek min nabo plutselig i bilen, jeg ble forskrekket, men det var en mann som falt rett utenfor bilen min, jeg var lettet, lettet over at det i det minste var noe alvorlig som var grunnen for at naboen skrek sånn, men jeg så ikke selv dette, enda det skjedde i gangfeltet ved min bil.

Men da naboen pekte så jeg det, jeg så at andre mennesker stoppet, så jeg sa da, "det er nok mennesker her som griper inn", så kjørte jeg videre. Det ble et lett trafikk kaos på stedet raskt, og jeg tenkte på trafikksituasjonen og at det var viktig og nå ikke skape en uoversiktelig situasjon, samt stress for de som var midt inni den. Jeg måtte manøvrere meg ut av trengselen, da flere bilder stanset, og slikt er unødvendig, når man ser tre stykker bøyer seg ned over mannen som ligger nede, da trenger ikke bilister skape kaos ved å lage trafikk-kork.

For tiden har jeg fri på den måten at ikke har studier, ikke jobb, jeg handler derfor tidlig i butikken, mellom kl 9 og 14.00 avhengig av hva andre ærender jeg har, jeg kommer derfor på ting jeg har lest på dol, om hva andre har for tanker de tenker andre tenker om de når de handler på dagtid, så selv med den bevisstheten har jeg det fredelig, mindre stressfyldt og bekymringsfritt (for handle etter kl 16, da er det stress)  Jeg får vennlige smil og jeg tror ikke de engang tenker på om jeg er trygdet eller ikke, de er på jobb, og det kan være mange ulike grunner til at mennesker handler på dagtid. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/16/2016 at 14.33, slabbedask skrev:

Kan man ikke ha et "godt liv" selv om man ikke er "frisk"?

Jo det kan man:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...