Gå til innhold

Listhaug i sin fine flyte-flyktninge-drakt


Madelenemie

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2016/04/19/nyheter/flyktningkrisa/listhaug/43931871/

Jeg syns vel Listhaug skulle fått noen ensomme timer eller en natt i den fine drakten sin ute på havet, om hun skulle fått noe i nærheten av en smak av den følelse av desparasjonen  de mennesker som er i denne realiteten kjenner, enten de dør, eller overlever.

Listhaug forstår ikke som mange hvor lite vi har å tape på å ta imot alle båtflyktningene, at det er vår medmenneskelige plikt, og at det bare øker motsetninger og hat å la mennesker drukne.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, Madelenemie skrev:

Listhaug forstår ikke som mange hvor lite vi har å tape på å ta imot alle båtflyktningene, at det er vår medmenneskelige plikt, og at det bare øker motsetninger og hat å la mennesker drukne.

Nei, det er helt urealistisk å skulle ta i mot millioner av flyktninger.

Anonymkode: 1569c...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
22 minutter siden, Madelenemie skrev:

http://www.dagbladet.no/2016/04/19/nyheter/flyktningkrisa/listhaug/43931871/

Jeg syns vel Listhaug skulle fått noen ensomme timer eller en natt i den fine drakten sin ute på havet, om hun skulle fått noe i nærheten av en smak av den følelse av desparasjonen  de mennesker som er i denne realiteten kjenner, enten de dør, eller overlever.

Listhaug forstår ikke som mange hvor lite vi har å tape på å ta imot alle båtflyktningene, at det er vår medmenneskelige plikt, og at det bare øker motsetninger og hat å la mennesker drukne.

 

 

 

Hvor mange vil du ta i mot ? Alle som vil ? Da tror jeg i hvert fall bare at du kan glemme høreapparater fra Nav. Ingen vits i å ta den kampen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hvor mange vil du ta i mot ? Alle som vil ? Da tror jeg i hvert fall bare at du kan glemme høreapparater fra Nav. Ingen vits i å ta den kampen da.

Hei!

Det kom i 2015, 1 million båtflyktninger, så ja fordelt på Europa blir det noen slags promille, så ja det vil jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, tonie skrev:

Jeg lurer på hva i himmelens navn som fikk henne til å tenke at det var en god idé å stille opp på dette her. 

Det tenkte jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg liker Listhaug. Jeg er imot å ta imot så mange flyktninger. Det er kulturellt selvmord.

 

Madelenemie du ble skremt da du var på furuset? Av alle innvandrerne der? Vel jeg bor i nærheten, jeg vil gjerne slippe enda flere.

Anonymkode: 41336...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker Listhaug. Jeg er imot å ta imot så mange flyktninger. Det er kulturellt selvmord.

 

Madelenemie du ble skremt da du var på furuset? Av alle innvandrerne der? Vel jeg bor i nærheten, jeg vil gjerne slippe enda flere.

Anonymkode: 41336...33b

:-)

Bare flytt til Vinderen da:D

Mer alvorlig, jeg vil ta i mot alle båtflyktinger, de er en promille og de som er syrere er like lovlydige som oss etniske nordmenn, men mye bedre utdannet.

Jeg ville ikke nevne utdannelsen de har, som vi trenger, men dette er kvinner og menn med kompetanse som kjapt hadde blitt en ressurs for oss:-) Jeg syns det er ekkelt å nevne dette, men det hører med, noen utgiftspost hadde ikke syriske flyktninger blitt, de hadde blitt en ressurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Madelenemie skrev:

:-)

Bare flytt til Vinderen da:D

Mer alvorlig, jeg vil ta i mot alle båtflyktinger, de er en promille og de som er syrere er like lovlydige som oss etniske nordmenn, men mye bedre utdannet.

Det er faktisk ikke riktig. Stod en artikkel i Aftenposten for en stund siden hvor det kom frem at under 10% hadde høyere utdannelse. De fleste får ikke jobb, og går rett over på stønad.

Det å ta i mot så mange flyktninger kommer til å koste. Veldig mye. Da må du være villige til å klare deg uten ting som gratis høreapparat, briller, tannlege, osv fra NAV/Helfo. Er du villig til det?

Anonymkode: 1569c...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Madelenemie skrev:

 :-)

Bare flytt til Vinderen da:D

Mer alvorlig, jeg vil ta i mot alle båtflyktinger, de er en promille og de som er syrere er like lovlydige som oss etniske nordmenn, men mye bedre utdannet.

Jeg ville ikke nevne utdannelsen de har, som vi trenger, men dette er kvinner og menn med kompetanse som kjapt hadde blitt en ressurs for oss:-) Jeg syns det er ekkelt å nevne dette, men det hører med, noen utgiftspost hadde ikke syriske flyktninger blitt, de hadde blitt en ressurs.

Jeg er ikke rik, jeg har ikke råd til å kjøpe leilighet på vinderen. De burde kanskje opprette alle nye flyktningemottak i oslo vest, så tenker jeg vestkantliberale hadde blitt glade :)

Det hadde dere ikke blitt de fleste av dere, nemlig...

 

Det slår meg att de fleste liberale, bor andre steder enn der innvandrerne bor.

Anonymkode: 41336...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke rik, jeg har ikke råd til å kjøpe leilighet på vinderen. De burde kanskje opprette alle nye flyktningemottak i oslo vest, så tenker jeg vestkantliberale hadde blitt glade :)

Det hadde dere ikke blitt de fleste av dere, nemlig...

 

Det slår meg att de fleste liberale, bor andre steder enn der innvandrerne bor.

Anonymkode: 41336...33b

De innvanderer-liberale bor i sine hvite villa-gettoer på Oslo 2 og 3 langt unna multikulturalismens hverdag. Det er lett å ha et viteklighetsfjernt syn på innvandring da.

Anonymkode: 1569c...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke riktig. Stod en artikkel i Aftenposten for en stund siden hvor det kom frem at under 10% hadde høyere utdannelse. De fleste får ikke jobb, og går rett over på stønad.

Det å ta i mot så mange flyktninger kommer til å koste. Veldig mye. Da må du være villige til å klare deg uten ting som gratis høreapparat, briller, tannlege, osv fra NAV/Helfo. Er du villig til det?

Anonymkode: 1569c...6b4

det er tall fra mellom 70-85% som viser at de fleste syrere har universitetsutdanning og raskt ønsker å fortsette studier og jobb. Nå referere jeg til flyktningene i 2015 og katastrofen da.

Du må foholde deg til fakta og ikke evt aggurknytt.

http://www.voanews.com/content/un-many-syrian-refugees-educated-seeking-better-lives/3093871.html

Men ja jeg syns mange mange mange mange flyktninger bør komme forran  min hørsel, mine briller og ditt ønske om å slappe av::-), et liv er langt viktigere enn min eller noen annens hørsel eller syn eller behov for trygd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 22.02, tonie skrev:

Jeg lurer på hva i himmelens navn som fikk henne til å tenke at det var en god idé å stille opp på dette her. 

Åpenbart mange som har ristet på hodet av dette stuntet på sosiale medier. "I dag skal jeg sitte på en stol i fem minutter for å virkelig kjenne hvordan de lamme har det" Brynjar Meling på Twitter. Så sant,så sant.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
44 minutter siden, Madelenemie skrev:

det er tall fra mellom 70-85% som viser at de fleste syrere har universitetsutdanning og raskt ønsker å fortsette studier og jobb. Nå referere jeg til flyktningene i 2015 og katastrofen da.

Du må foholde deg til fakta og ikke evt aggurknytt.

http://www.voanews.com/content/un-many-syrian-refugees-educated-seeking-better-lives/3093871.html

Jeg forholder meg til fakta om de flyktningene som har kommet til Norge, dvs. tall fra Statistisk Sentralbyrå.

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2015/10/04/2113/-syrere-har-lavere-utdanningsniv-enn-forventet

Flere av de syriske flyktningene som har ankommet Norge har lavere utdanningsnivå enn forventet, viser nye tall fra SSB. Dette kan få store konsekvenser for deres yrkesdeltakelse og utgifter på velferdsbudsjettene, hvor de allerede ligger 
lavest sammenlignet med andre innvandrergrupper.

Kun 30 prosent av de syriske flyktningene som ble bosatt i Norge i 2014 har fullført grunnskole, skriver Dagens Næringsliv.

Av disse har bare halvparten, 15 prosent, fullført videregående skole. Enda lavere igjen, 12,4 prosent, har inntil fire års utdanning.

– Hvis disse tallene skulle være representativt for dem som kommer til Norge nå, vil det føre til større utfordringer med integrering i arbeidslivet enn hvis de hadde hatt lengre og bedre kompetanse, sier forsker Oddbjørn Raaum ved Frischsenteret til NRK.

Raaum sier det kan se ut til at syrerne har lavere utdanning enn mange flyktninggrupper som har kommet til Norge tidligere.
 

Anonymkode: 1569c...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, XbellaX said:

Åpenbart mange som har ristet på hodet av dette stuntet på sosiale medier. "I dag skal jeg sitte på en stol i fem minutter for å virkelig kjenne hvordan de lamme har det" Brynjar Meling på Twitter. Så sant,så sant.

 

Det var en bra dag for de gjenlevende fra ironigenerasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg skjønner ikke hva hun har gjort galt i denne saken. Det var redningsselskapet som foreslo at hun skulle hoppe uti. Det er en demo de gjør når de har storfolk på besøk enten det er på norskekysten eller Middelhavet. Hvis hun hadde nektet kunne det fort også bli brukt mot henne av politiske motstandere. 

Man kan kanskje påstå at det er "umusikalsk", men det blir veldig trangt når viljen til å feiltolke ting er så stor. Det er en annen sak om folk er uenige i politikken, men da får de skrive om politikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg skjønner ikke hva hun har gjort galt i denne saken. Det var redningsselskapet som foreslo at hun skulle hoppe uti. Det er en demo de gjør når de har storfolk på besøk enten det er på norskekysten eller Middelhavet. Hvis hun hadde nektet kunne det fort også bli brukt mot henne av politiske motstandere. 

Man kan kanskje påstå at det er "umusikalsk", men det blir veldig trangt når viljen til å feiltolke ting er så stor. Det er en annen sak om folk er uenige i politikken, men da får de skrive om politikk. 

Jeg er litt enig med deg, det er vel mediene og neppe hun selv som har vinklet det slik at hun har prøvd seg som båtflyktning. Likevel synes jeg det vitner om dårlig skjønn å stille opp; hun (eller noen av hennes rådgivere) burde forutsett reaksjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Xtra said:

Jeg er litt enig med deg, det er vel mediene og neppe hun selv som har vinklet det slik at hun har prøvd seg som båtflyktning. Likevel synes jeg det vitner om dårlig skjønn å stille opp; hun (eller noen av hennes rådgivere) burde forutsett reaksjonene.

Enig. Både hun og rådgiverne hennes vet jo at det er enormt mange som følger hver bevegelse hun gjør og bare venter på en anledning til å ta henne for noe. Hvis rådgiverne hennes virkelig ikke så at dette var en gavepakke til motstanderne bør hun kanskje se seg om etter nye. Har ikke Listhaug selv også jobbet med PR? Det er så man lurer på om de faktisk ønsket slike reaksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...