Gå til innhold

Listhaug i sin fine flyte-flyktninge-drakt


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
1 time siden, tonie skrev:

Har ikke Listhaug selv også jobbet med PR? Det er så man lurer på om de faktisk ønsket slike reaksjoner. 

Det kan være. Stuntet er en gavepakke til de som uansett er motstandere. Altså har Frp lite å tape på det, men de kan få sympati blant folk på vippen hvis kritikken blir urimelig. Dette er vel i grunnen klassisk frp taktikk, enten det var planlagt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

På 4/21/2016 den 20.05, Madelenemie skrev:

:-)

Bare flytt til Vinderen da:D

Mer alvorlig, jeg vil ta i mot alle båtflyktinger, de er en promille og de som er syrere er like lovlydige som oss etniske nordmenn, men mye bedre utdannet.

Jeg ville ikke nevne utdannelsen de har, som vi trenger, men dette er kvinner og menn med kompetanse som kjapt hadde blitt en ressurs for oss:-) Jeg syns det er ekkelt å nevne dette, men det hører med, noen utgiftspost hadde ikke syriske flyktninger blitt, de hadde blitt en ressurs.

Virkelig? I Tyskland er over 75% av de Syriske båtflyktningene uten arbeid. (Og fakta er at mange av "flyktningene" er økonomiske immigranter fra andre land i Nord-Afrika og Midt-Østen.

Anonymkode: fe048...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er inne på mye bra i sin gjerning  også. Denne subsidieringen av rikfolk og avlingene deres bør fases ut. Likeledes eldreomsorgen som bare har utspilt sin rolle synes jeg. Det et mange steder et kunstig og oppblåst arbeidsmarked. Tydelig at eldre flest bare må lære seg å leve med hva de har av vondter og finne ut av hva de trenger selv. 

 

 

Anonymkode: 3c726...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Likeledes eldreomsorgen som bare har utspilt sin rolle synes jeg.

 

Anonymkode: 3c726...8bd

Hva mener du med at eldreomsorgen har utspilt sin rolle? Jeg vil snarere si tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altfor mange må sette punktum i så mangt så altfor raskt.

Anonymkode: 3c726...8bd

Hva mener du?

Anonymkode: fe048...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19. april 2016 den 16.52, Madelenemie skrev:

http://www.dagbladet.no/2016/04/19/nyheter/flyktningkrisa/listhaug/43931871/

Jeg syns vel Listhaug skulle fått noen ensomme timer eller en natt i den fine drakten sin ute på havet, om hun skulle fått noe i nærheten av en smak av den følelse av desparasjonen  de mennesker som er i denne realiteten kjenner, enten de dør, eller overlever.

Listhaug forstår ikke som mange hvor lite vi har å tape på å ta imot alle båtflyktningene, at det er vår medmenneskelige plikt, og at det bare øker motsetninger og hat å la mennesker drukne.

 

 

 

Det finnes veldig mange i denne verden som har det vondt.

Spørsmålet blir da hvem vi skal hjelpe, hvordan vi skal hjelpe og hvor mange vi skal hjelpe.

Skal vi hjelpe på bekostning av de gamle som kjempet for landet vårt og bygget det opp? Ønsker vi å risikere at vi får uroen mennesker flykter fra,  inn i vårt land? Skal vi hjelpe dem som har størst behov? Penger som går til å hjelpe, skal de tas inn i økte skatter og avgifter? Hvor mye er vi villig til å gi fra oss av velferdsgodene vi har opparbeidet oss? Skal vi gi fra oss de norske verdier til fordel for verdiene de har fra disse krigsrammede landene som har gitt mye uro.

Det er mange flere spørsmål vi kan stille oss. Jeg har ikke forstått at de ikke vil hjelpe. Spørsmålet blir bare hvem, hvordan og hvor mange.

Jeg mener det er viktig at vi vet hvem vi slipper inn i landet vårt. 

Anonymkode: a4947...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt svart-hvitt tenking i Norge i dag. Hvis man ikke er positiv til at alle som vil kan komme til landet er man rasist eller nazist. Alle mennesker er viktig og hvert menneske fortjener en sjanse til et godt liv men vi må jo også tenke litt fornuftig?. Hvilket land vil vi gi videre til våre barn og barnebarn ?. Selv har vi vokst opp i trygghet og forutsigbarhet. Men hvis man ikke har noen kontroll med menneskemengden fra andre land og kulturer som kommer hit vil vi snart bli fremmede i vårt eget land. De fleste av disse kommer fra land som aldri hadde akseptert det innvandrere i Norge krever hvis vi var innvandrere i deres land. Føler alle bare følger strømmen når det gjelder meninger om ting. Det er allerede mer hån og " hasselering " av kristne verdier i Norge enn av Islam. Man må ta imot så mange man vil for meg men det norske folk må slutte å være så dumme at de gir fra seg sin egen kultur og tro samtidig  som det kommer mennesker som absolutt ikke vill gi fra seg dette .Tvert imot er mange v de stolte og sterke og  forlanger å få ha alt på sin måte, pluss litt mer. 

Anonymkode: d4b88...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...