Gå til innhold

Stedatter stjeler og lyver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dattera til mannen min har bodd hos oss i 2år nå. Hun ville selv flytte hit. Jeg og ho har aldri hatt noe godt forhold til hverandre men jeg har hele tiden vært hyggelig mot henne og gjort alt for at hun skal trives her. Hele tiden har jeg blitt kalt stygge ting av henne, hun respekterer ikke det jeg sier og er veldig frekk mot meg. Min mann har snakket til henne flere ganger om dette uten at det hjelper. Etterhvert begynte hun å stjele fra meg. Alt fra sminke, klær og penger. Hun lyver om meg ute blant folk også. Jeg må låse ned alt mulig og det som ikke er nedelåst får jeg aldri ha i fred. Det hjelper overhodet ikke at hverken jeg, min mann eller andre snakker med henne. Jeg blir gal av å ha det sånn og har mest lyst å kaste henne ut!! Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: a0051...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hun problemer i andre sammenhenger også (på skolen og med venninner), eller er det bare deg hun har lagt for hat?  Hvor gammel er hun - tenåring?  Bor hun hos dere 100%, eller er hun iblant hos moren (hvor hun kanskje bodde tidligere)?  Er det høyt konfliktnivå mellom foreldrene, slik at hun kan ha blitt fortalt noe om deg som gjør at hun ser på deg som skurken i stykket?   

Hvis framstillingen din er riktig, er det på høy tid at faren hennes gjør noe mer enn å snakke med henne.  Avhengig av hvor gammel hun er, bør han slå ned på den oppførselen med noe annet enn tomt prat.  Men det burde gå an å få fram hva som ligger bak noe av det mest absurde - hvorfor vil hun bo sammen med en hun misliker så sterkt, lar faren henne gjøre akkurat som hun vil, mens hun hadde plikter hos mor?  Hvorfor tar hun klærne dine hvis hun ikke liker deg, deler hun din smak til tross for hatet, eller er det for å se deg bli opprørt? 

Hvis jeg bodde sammen med en som beviselig stjal fra meg, ville jeg oppbevart "alt" på soverommet og låst døra dit når jeg ikke var der.  Da må vel mannen din reagere? 

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at enten setter du dette veldig på spissen (fordi du forståelig nok er ganske lei), eller så har hun et (annet / tilleggs-)problem som ikke kommer ordentlig fram.  Hvis faren vet at hans (nesten voksne?) datter har for vane å stjele fra og lyve om kjæresten hans, er han bra tafatt hvis han etter to år bare lar det skure.                 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...