Gå til innhold

Tatovering angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har veldig lyst på en liten tatovering, syns det er så pent og har likt det i alle år.

Men, jeg får litt angst også, angst for at huden ikke får puste pga tatoveringen. Så det er ikke noe artig å ha angst for.

Men jeg regner med at huden får puste av tatovering? 

Anonymkode: 449c9...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, huden får puste med en tatovering, det er jo ikke et klistremerke som legges over liksom. 

Men hvis dette er så angsfylt for deg, hva er poenget med å vurdere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig lyst på en liten tatovering, syns det er så pent og har likt det i alle år.

Men, jeg får litt angst også, angst for at huden ikke får puste pga tatoveringen. Så det er ikke noe artig å ha angst for.

Men jeg regner med at huden får puste av tatovering? 

Anonymkode: 449c9...83e

Helt riktig det som Bokormen skriver til deg. Hva med å oppsøke en seriøs tatovør for å få litt mer kunnskap om selve prosessen og stell i etterkant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo fra jeg var tenåring så har jeg alltid likt tatoveringer veldig godt. Er snart 40 år så er ikke noe spontan greie her. for 5 år siden fikk jeg store angst problemer som har dessverre påvirket meg på mange måter. Hadde ikke denne angsten for tatovering før jeg fikk all angsten. Så er jo det som er problemet for meg. Alle andre risikoer for tatovering kjenner jeg jo til, men fikk plutselig angst for at huden ikke får puste av tatovoering. 

Anonymkode: 449c9...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt, at du vil ha selv om du får angst for at huden ikke skal få puste. Jeg har også alltid hatt lyst på tatovering, men har ekstremt nålskrekk. I tillegg var jeg redd for at det skulle gjøre så vondt at hver gang jeg så tatoveringen ville jeg forbinde det med smerte. Jeg er sånn som ikke klarer å ta på et arr, spes ikke om det var vondt det som resulterte i et arr. Nå har jeg tre tatoveringer. Det kan klø mye mens den gror og man skal ikke klø på det, så det kan være litt irriterende. Men det varer jo ikke så lenge. Men jeg kan garantere deg at huden ikke slutter å puste. Jeg har ikke angret et sek. på noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert noe spesialterapi for de som synes det er skummelt å få tatovering og silikonpupper og sånt. Vi bor i Norge, tross alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 4/23/2016 at 13.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig lyst på en liten tatovering, syns det er så pent og har likt det i alle år.

Men, jeg får litt angst også, angst for at huden ikke får puste pga tatoveringen. Så det er ikke noe artig å ha angst for.

Men jeg regner med at huden får puste av tatovering? 

Anonymkode: 449c9...83e

Ikke det du spør om, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du skal stresse med å få deg tatovering når du får angst av å tenke på det. Eller er det kanskje en mestringsgreie?

 

Jeg er selv veldig glad for at jeg aldri har falt for fristelsen for å få tatovering gjennom mitt ca. 50 år lange liv. Har faktisk vært i nærheten av å vurdere det et par ganger, tror det var da jeg var rundt 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 4/23/2016 at 13.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig lyst på en liten tatovering, syns det er så pent og har likt det i alle år.

Men, jeg får litt angst også, angst for at huden ikke får puste pga tatoveringen. Så det er ikke noe artig å ha angst for.

Men jeg regner med at huden får puste av tatovering? 

Anonymkode: 449c9...83e

Tatoveringer er bonsk og ekkelt og er blitt en viktig del av harry-kulturen i Norge.

Det har poppet opp tatoveringssjapper over alt i Norge der idioter kan smykke seg med den ene tatoveringen styggere enn den andre.

Det mest harry jeg ser er småfeite bestemødre som går rundt med tatovering på puppen og røyker filtersigaretter.

At mennesker kan være så dumme at de ønsker å ødelegg kroppen sin med denne styggedommen er utenfor min fatteevne.

Anonymkode: 216eb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Trine skrev:

Jeg skjønner deg godt, at du vil ha selv om du får angst for at huden ikke skal få puste. Jeg har også alltid hatt lyst på tatovering, men har ekstremt nålskrekk. I tillegg var jeg redd for at det skulle gjøre så vondt at hver gang jeg så tatoveringen ville jeg forbinde det med smerte. Jeg er sånn som ikke klarer å ta på et arr, spes ikke om det var vondt det som resulterte i et arr. Nå har jeg tre tatoveringer. Det kan klø mye mens den gror og man skal ikke klø på det, så det kan være litt irriterende. Men det varer jo ikke så lenge. Men jeg kan garantere deg at huden ikke slutter å puste. Jeg har ikke angret et sek. på noen av dem.

Hei. Nyttig å lese det du skriver. Jeg skjønner nå at huden puster selv om den blir tatovert. Angrer på at jeg ikke tok tatovering før jeg fikk det angst helvete mitt. Men sånn er det bare. Man kan jo ikke skrelle av tatoveringen heller hvis man skulle få en trang til det. Bra at du ikke har angret på dine tatoveringer. Dem er sikkert fine :) Men jeg tror jeg får heller vente litt og se hvordan angsten min utvikler seg før jeg evt tar tatovering. Den er jo blitt bedre men ikke bra nok. 

Anonymkode: 449c9...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tatoveringer er bonsk og ekkelt og er blitt en viktig del av harry-kulturen i Norge.

Det har poppet opp tatoveringssjapper over alt i Norge der idioter kan smykke seg med den ene tatoveringen styggere enn den andre.

Det mest harry jeg ser er småfeite bestemødre som går rundt med tatovering på puppen og røyker filtersigaretter.

At mennesker kan være så dumme at de ønsker å ødelegg kroppen sin med denne styggedommen er utenfor min fatteevne.

Anonymkode: 216eb...23f

LOL LOL LOL!

Anonymkode: 449c9...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tatoveringer er bonsk og ekkelt og er blitt en viktig del av harry-kulturen i Norge.

Det har poppet opp tatoveringssjapper over alt i Norge der idioter kan smykke seg med den ene tatoveringen styggere enn den andre.

Det mest harry jeg ser er småfeite bestemødre som går rundt med tatovering på puppen og røyker filtersigaretter.

At mennesker kan være så dumme at de ønsker å ødelegg kroppen sin med denne styggedommen er utenfor min fatteevne.

Anonymkode: 216eb...23f

Jaja, sier jo litt om din fatteevne ;) Tatoveringer er en form for kunst og folk har ulik smak, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Nyttig å lese det du skriver. Jeg skjønner nå at huden puster selv om den blir tatovert. Angrer på at jeg ikke tok tatovering før jeg fikk det angst helvete mitt. Men sånn er det bare. Man kan jo ikke skrelle av tatoveringen heller hvis man skulle få en trang til det. Bra at du ikke har angret på dine tatoveringer. Dem er sikkert fine :) Men jeg tror jeg får heller vente litt og se hvordan angsten min utvikler seg før jeg evt tar tatovering. Den er jo blitt bedre men ikke bra nok. 

Anonymkode: 449c9...83e

Nei, om du skal skrelle den av så tror jeg du får vondt ;) Jeg tipper du kommer til å finne ut at det slett ikke var noe å ha angst for. Men om du føler det er riktig å heller vente så er det det lureste å gjøre. Uansett ikke så lurt å ta tatovering på denne tiden av året. Jo lenger den får være i fred uten sol jo bedre holder den seg. Derfor er tatovering en høst/tidlig vinter-syssel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, Trine skrev:

Nei, om du skal skrelle den av så tror jeg du får vondt ;) Jeg tipper du kommer til å finne ut at det slett ikke var noe å ha angst for. Men om du føler det er riktig å heller vente så er det det lureste å gjøre. Uansett ikke så lurt å ta tatovering på denne tiden av året. Jo lenger den får være i fred uten sol jo bedre holder den seg. Derfor er tatovering en høst/tidlig vinter-syssel :D

Hehe. Ja jeg tror jeg skal vente litt til så får vi se. Men har fått bekreftet at huden puster så det er jo bra. :) Takk for tips ang når det er best å ta tatoveringer :)

Anonymkode: 449c9...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, Trine skrev:

Jaja, sier jo litt om din fatteevne ;) Tatoveringer er en form for kunst og folk har ulik smak, sånn er det bare.

Jeg er enig med deg Trine. Det er alltid noen som har en veldig sterk trang for å få ut sine meninger, uansett om de har blitt bedt om det eller ei. At folk er forskjellige og liker forskjellige ting så er det mange som ikke tåler det. Er glad for at jeg ikke er slik.

Anonymkode: 449c9...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg Trine. Det er alltid noen som har en veldig sterk trang for å få ut sine meninger, uansett om de har blitt bedt om det eller ei. At folk er forskjellige og liker forskjellige ting så er det mange som ikke tåler det. Er glad for at jeg ikke er slik.

Anonymkode: 449c9...83e

Ja, det er jeg også. Det blir jo som om jeg skulle si at opera er stygg musikk. Selv liker jeg det ikke, men jeg respekterer at andre gjør det og kaller dem ikke harry fordet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Trine skrev:

Ja, det er jeg også. Det blir jo som om jeg skulle si at opera er stygg musikk. Selv liker jeg det ikke, men jeg respekterer at andre gjør det og kaller dem ikke harry fordet ;)

Man opera er da ikke harry.

Tattovering er en selvdestruktiv handling og definitivt harry. Tattoveringer er sånn som folk som vagger rundt i grilldress på campingplass mens de hygger seg med Ole Ivars som har.

Anonymkode: 216eb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man opera er da ikke harry.

Tattovering er en selvdestruktiv handling og definitivt harry. Tattoveringer er sånn som folk som vagger rundt i grilldress på campingplass mens de hygger seg med Ole Ivars som har.

Anonymkode: 216eb...23f

Like harry som tatovering. Kommer an på øyet som ser det vet du ;)

Hahaha...tatovering er ikke selvdestruktivt selv om NHD ikke liker det. Jeg har tatovering på begge overarmene og selv de mest prektige har kommentert at de syns dem er kjempe fine. Og, by the way, jeg har hverken grilldress eller campingvogn. Jeg skyr campingplasser og Ole Ivars som pesten. Så her er du litt ute og sykler. Tror det kalles trangsynt :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Trine skrev:

Like harry som tatovering. Kommer an på øyet som ser det vet du ;)

Nei, dette er hva leksikon sier om harry:

Store norske leksikon definerer harry som «preget av dårlig smak, udannet, provinsiell, usofistikert», men også som «ujålete, folkelig, jordnær»

Svært ofte vil harry bli brukt for å betegne folkelig populærkultur eller ikke-urban kultur. En person som er harry, oppfattes ofte av andre som usofistikert, vulgær eller med dårlig smak. Utslag av dårlig smak karakteriseres også med adjektivet, for eksempel «en harry klesstil», «et harry platecover». Begrepet ble tatt i bruk tidlig på 1900-tallet i urbane og borgerlige miljøer og brukt om arbeiderklassekultur, og har etterhvert blitt en del av allmennspråket og fått flere nye mer spesifikke betydninger, eksempelvis harryhandel og harrytur

Dette passer så absolutt ikke til opera (selv om det er aldri så fælt å høre på).

Anonymkode: 216eb...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...