Gå til innhold

Tatovering angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er hva leksikon sier om harry:

Store norske leksikon definerer harry som «preget av dårlig smak, udannet, provinsiell, usofistikert», men også som «ujålete, folkelig, jordnær»

Svært ofte vil harry bli brukt for å betegne folkelig populærkultur eller ikke-urban kultur. En person som er harry, oppfattes ofte av andre som usofistikert, vulgær eller med dårlig smak. Utslag av dårlig smak karakteriseres også med adjektivet, for eksempel «en harry klesstil», «et harry platecover». Begrepet ble tatt i bruk tidlig på 1900-tallet i urbane og borgerlige miljøer og brukt om arbeiderklassekultur, og har etterhvert blitt en del av allmennspråket og fått flere nye mer spesifikke betydninger, eksempelvis harryhandel og harrytur

Dette passer så absolutt ikke til opera (selv om det er aldri så fælt å høre på).

Anonymkode: 216eb...23f

Joda, "dårlig smak" passer da fint til de som liker opera ;)

Beskrivelsen passer ikke nødvendigvis til de med tatovering heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutes ago, Trine said:

Like harry som tatovering. Kommer an på øyet som ser det vet du ;)

Hahaha...tatovering er ikke selvdestruktivt selv om NHD ikke liker det. Jeg har tatovering på begge overarmene og selv de mest prektige har kommentert at de syns dem er kjempe fine. Og, by the way, jeg har hverken grilldress eller campingvogn. Jeg skyr campingplasser og Ole Ivars som pesten. Så her er du litt ute og sykler. Tror det kalles trangsynt :D

 

Næmmen Trine, da...:o Du kan ikke uttrykke avsky på den måten der for ting du ikke liker eller forstår deg på. Da er jo du også trangsynt som den anonyme, og trangsynt er ikke bra. Særlig når det gjelder folkelige ting, som Ole Ivars og tatoveringer. 

Men mellom oss, jeg er også en av dem som ikke er glad i tatoveringer. Trangsynt. Jeg synes i og for seg at enkelte tatoveringer kan være fine i seg selv, men det er det de gjør med helhetsinntrykket av et menneske jeg ikke liker. Tatoveringer får folk til å se så....lurvete ut, synes jeg. Selv virkelig pene, elegante mennesker ser liksom litt mer sjuskete ut med tatoveringer. Det er kanskje meg det er noe galt med, men kropper med en masse rot på er ikke min ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatovering er ingen nødvendighet. Det er kjipere å ha angst for å fly eller å kjøre i tunneler, for det kan hemme livsutfoldelsen hvis man unngår det. 

Hvis du kan leve med angsten (og ellers synes det er lurt eller fint med en tatovering), så gjør du det. Hvis ikke lar du være, eventuelt venter til du føler deg komfortabel med å gjøre det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tonie skrev:

Næmmen Trine, da...:o Du kan ikke uttrykke avsky på den måten der for ting du ikke liker eller forstår deg på. Da er jo du også trangsynt som den anonyme, og trangsynt er ikke bra. Særlig når det gjelder folkelige ting, som Ole Ivars og tatoveringer. 

Men mellom oss, jeg er også en av dem som ikke er glad i tatoveringer. Trangsynt. Jeg synes i og for seg at enkelte tatoveringer kan være fine i seg selv, men det er det de gjør med helhetsinntrykket av et menneske jeg ikke liker. Tatoveringer får folk til å se så....lurvete ut, synes jeg. Selv virkelig pene, elegante mennesker ser liksom litt mer sjuskete ut med tatoveringer. Det er kanskje meg det er noe galt med, men kropper med en masse rot på er ikke min ting. 

Uff ja, det har du rett i. Der var jeg litt kjapp på tastene. Men jeg avskyr nødvendigvis ikke folk med grilldress og som hører på Ole Ivars da :)

Jeg mener ikke man er trangsynt fordet om man ikke liker tatoveringer. Men å stemple alle med tatovering for harry er litt drøyt. Jeg tror egentlig jeg så mer lurvete ut uten tatovering, men nå er jo mine tatoveringer av mine søte hunder da :D Kropper med masse rot er ikke min ting heller. Syns ikke det er pent når man ser en arm med masse sorte kladder, uten at man klarer å se hva motivene er. Men mennesket bak tatoveringene kan faktisk være veldig hyggelig. Så kan det jo hende vi har ulik definisjon på hva som er rotete ;)

Ikke for det altså, kan godt være harry jeg, men ikke dersom harry er folk i grilldress på campingplass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er soleglad for att jeg ikke tatoverte ett kors, eller ett anarkistmerke. Slik som jeg før hadde lyst på.

Tatoveringer synes jeg kan være litt harry, men jeg dømmer ikke folk som har det. Men tror mange ikke tenker på att de skal ha de resten av livet. Smak og livssyn kan endre seg radikalt. Kanskje det er litt mer sånn for folk med psyk. plager også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg henger meg på de trangsynte :DDet er noe av det grumsomste jeg ser. Motiv har ingenting å si. Like stygt er det uansett , enten det er på menn eller kvinner .

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man opera er da ikke harry.

Tattovering er en selvdestruktiv handling og definitivt harry. Tattoveringer er sånn som folk som vagger rundt i grilldress på campingplass mens de hygger seg med Ole Ivars som har.

Anonymkode: 216eb...23f

Det virker som du er en selvdestruktiv person også

Anonymkode: 449c9...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så var det å diskutere om tatovering er pent eller ikke. Viser faktisk lite respekt for andres psykiske greie med å skrive slike ting i en tråd som ikke handler om å like eller ikke like. Handler om angst, men dere er for opptatt av deres eget ego til å forstå det tydeligvis. Håper virkelig dere får oppleve det samme en dag. 

Anonymkode: 449c9...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Inner self skrev:

Jeg er soleglad for att jeg ikke tatoverte ett kors, eller ett anarkistmerke. Slik som jeg før hadde lyst på.

Tatoveringer synes jeg kan være litt harry, men jeg dømmer ikke folk som har det. Men tror mange ikke tenker på att de skal ha de resten av livet. Smak og livssyn kan endre seg radikalt. Kanskje det er litt mer sånn for folk med psyk. plager også.

TS er 40 år. Jeg tror hn er ganske stabil på smak og livssyn nå ;) Så kan man også ta tatovering av noe som for alltid vil være stabilt, f.eks om man har barn, eller hunder som er mitt tilfelle. De vil aldri noen sinne slutte å bety mye for meg. Så selv som 90-åring, med skrukkete hud og hengemuskler, vil jeg sette pris på å, på en måte, ha hundene med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så var det å diskutere om tatovering er pent eller ikke. Viser faktisk lite respekt for andres psykiske greie med å skrive slike ting i en tråd som ikke handler om å like eller ikke like. Handler om angst, men dere er for opptatt av deres eget ego til å forstå det tydeligvis. Håper virkelig dere får oppleve det samme en dag. 

Anonymkode: 449c9...83e

Beklager, jeg har nok fyrt litt opp under disse anti-tattoo-tøsene. Jeg ville bare dele min erfaring siden jeg kjenner meg igjen i denne angstfølelsen, samtidig som jeg veldig gjerne ville ha tatovering. Men jeg var mer redd for smerten, at jeg ikke ville holde ut. Så tok jeg den første et sted som jeg ikke ser så godt selv, sånn i tilfelle jeg skulle få det for meg at den var ekkel å ta på eller se på.

Jeg burde nok ikke svart på denne "harry"-kommentaren, jeg mente jo selv at det ikke hadde noe med temaet å gjøre. Men jeg er ikke så god på å la være å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...