Gå til innhold

XL-S Medical og lignende - funker det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,
jeg er en aktiv kar som trener 4-5 ganger i uken, både cardio og styrke. Jeg vil tro jeg er i bedre form enn gjennomsnittet for min alder (30). De siste par årene har jeg vært litt for ukritisk i kostholdet, og jeg har lagt på meg litt og gått over det jeg er komfortabel med i fettprosent. 

Kostholdet skal jeg selvfølgelig gjøre noe med, og aktiviteten opprettholdes. 

Problemet er imidlertid det at jeg skal være med i en fotoshoot med familien som skal "foreviges" for ettertiden. Dette skjer i slutten av juli. På disse bildene ønsker jeg å være mitt vanlige slanke meg, så jobben må starte nå.

Nettet flyter over av tullepiller som lover gull og grønne skoger, men her om dagen kom jeg over noe på apoteket. Jeg tenker at kravene for å bli solgt på apoteket er høyere enn en shabby helsekostbutikk mtp dokumentasjon av effekt. Produktet var XL-S Medical. Det var såpass dyrt at det bør virke.

Er dette noe som er verdt et forsøk, eller det penger ut vinduet på lik linje med alt det andre tullet som er reseptfritt?

Anonymkode: c16aa...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Jeg satser på den gamle vinnerkomboen trening og sunn mat. 

Anonymkode: c16aa...1a9

Det hoder jeg med deg i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karboblokker fra XL-S: Dette er et forsøk på å etterligne medisinen Akarbose, som selges som et antidiabetikum som heter Glucobay. Virker ikke. Om slike medisiner virker, så MÅ du nesten spise et lavkarbokosthold, pga "straffen" du får ved å spise carbs. Diare, ekstremt mye luft i magen og kvalme. Hvis det virker. Det får man ikke av karboblokkeren, altså er den bullshit.

Fettbinder: Har MULIGENS en viss effekt, påstås å binde opp 25% av inntatt fett. Et diettkosthold med 1800 kcal og 30% fett vil (hvis det virker) spare deg for drøyt 100 kcal daglig. Koster fryktelig mye for ekstremt lite effekt. Dropp heller en halv brødskive og spar 800 kr/mnd. Dette er penger i dass. Bokstavelig talt. Bruk heller Xenical på resept om du vil gå denne veien.

Max Strength: Skal visstnok kombinere disse effektene. Kan ikke med min beste evne fatte at ett stoff skal ha to så farmakologisk ulike virkninger. Testet den just for fun og gikk ikke ned et gram. Foruten lommeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye merkelig de selger på apoteket. F.eks. alle disse produktene fra Pharma Nord... det virker jo veldig vitenskapelig, men det er nok bare omega 3 av slike tilskudd som har noe for seg, bortsett fra når legen kan påvise at du har et behov for noe (som vitamin D). F.eks. denne:

 

http://www.pharmanord.no/produkter/bio-qinon-q10-30-mg

 

Det er bare humbug. 259 kr for 60 tab som skal rekke i 20-60 dager. Det er såklart ikke usunt, og i en viss grad er det sikkert bra også, spørsmålet er bare om det har noe for seg å betale så mye for noe som har en helt ubetydelig effekt sammenlignet med å gå en ekstra tur, spise en sukkerbit mindre per dag, etc.

Anonymkode: 4222b...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Gikk på apoteket i dag for å kjøpe dette. Men det var dyrt. Googlet litt nå, og det ser ut som "helsekost" mer enn noe "medical".

Står over detta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...