Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

I morgen kommer legen, hva bør jeg si? Jeg føler meg så tom. Sykepleieren sa jeg kunne skrive ned spørsmål, hva skal jeg spør om? Alt jeg vil er jo å bytte til latuda, og kanskje spør ang diagnosen. Det tar vel ca ti minutter, sitter der og måper jeg. Det er jo dumt når jeg først har han her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

I morgen kommer legen, hva bør jeg si? Jeg føler meg så tom. Sykepleieren sa jeg kunne skrive ned spørsmål, hva skal jeg spør om? Alt jeg vil er jo å bytte til latuda, og kanskje spør ang diagnosen. Det tar vel ca ti minutter, sitter der og måper jeg. Det er jo dumt når jeg først har han her. 

Latuda- grunnene til at du skal forsøke dette. 

Vektproblematikk (men det tar du kanskje med din fastlege?)

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, XbellaX skrev:

Latuda- grunnene til at du skal forsøke dette. 

Vektproblematikk (men det tar du kanskje med din fastlege?)

Og grunnene er? Vekta, stivhet, lyst å prøve noe nytt? Jo tar opp vekta og, og at jeg har vondt i kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Og grunnene er? Vekta, stivhet, lyst å prøve noe nytt? Jo tar opp vekta og, og at jeg har vondt i kroppen. 

Ja. Du er bedre enn du var i vinter men du strever fortsatt ganske grundig i hverdagen, 2mg Risperdal er trolig ikke nok. Er søvnen ok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, XbellaX skrev:

Ja. Du er bedre enn du var i vinter men du strever fortsatt ganske grundig i hverdagen, 2mg Risperdal er trolig ikke nok. Er søvnen ok? 

Det er jo det med energier som gjør meg dårlig, som folk her er så lei av å høre om. Sover greit, men er oppe noen netter og drikker melk med honnning. Er bare så urolig, ligger lenge før jeg sovner selv om jeg tar seroquel. Har lyst å kutte ut seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er jo det med energier som gjør meg dårlig, som folk her er så lei av å høre om. Sover greit, men er oppe noen netter og drikker melk med honnning. Er bare så urolig, ligger lenge før jeg sovner selv om jeg tar seroquel. Har lyst å kutte ut seroquel. 

Det med energier tolkes som symptom på din diagnose men uansett hva årsaken er så kan AP hjelpe slik at du ikke tar inn absolutt alt. 

Du kuttet Seroquel noen netter i vinter, det gikk relativt dårlig. Kan du ikke vente litt med en evt seponering av det til du vet mer om Latuda? Hvorfor vil du egentlig seponere Seroquel? Du gikk jo ned i vekt og du sov bra på Seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Det med energier tolkes som symptom på din diagnose men uansett hva årsaken er så kan AP hjelpe slik at du ikke tar inn absolutt alt. 

Du kuttet Seroquel noen netter i vinter, det gikk relativt dårlig. Kan du ikke vente litt med en evt seponering av det til du vet mer om Latuda? Hvorfor vil du egentlig seponere Seroquel? Du gikk jo ned i vekt og du sov bra på Seroquel. 

Ja, ap kan hjelpe å stenge igjen. 

Nei jeg vil virkelig prøve noe nytt, er så klar for forandring. Klarer ikke gå ned i vekt nå, ja det var noen dager det jeg gikk ned. Og ikke sover jeg så godt på den heller lenger, og ikke trenger jeg å sove så mye heller. Håper bare jeg får latuda og kan serponere seroquel og risperdal. Er jeg godt nok beskyttet om dagen trenger jeg ikke noe å sove på tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja, ap kan hjelpe å stenge igjen. 

Nei jeg vil virkelig prøve noe nytt, er så klar for forandring. Klarer ikke gå ned i vekt nå, ja det var noen dager det jeg gikk ned. Og ikke sover jeg så godt på den heller lenger, og ikke trenger jeg å sove så mye heller. Håper bare jeg får latuda og kan serponere seroquel og risperdal. Er jeg godt nok beskyttet om dagen trenger jeg ikke noe å sove på tror jeg. 

 

En ting av gangen, Latuda først. Lykke til i morgen :-) 

edit: oppfølging vedr din overvekt( ikke kun mht til medisinbytte, tar du dette med fastlegen?)

 

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, XbellaX skrev:

 

En ting av gangen, Latuda først. Lykke til i morgen :-) 

Bort med risperdal og seroquel ;) Takk for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latuda er den medisinen med minst risk for metabolsk syndrom og hjertesykdom. Det kan du si til legen. Si att du bekymrer deg for helsen din.

Pleier å funke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Fionys skrev:

Har du lest om de vanlige bivirkningene til Latuda? Der står det bl.a. vektøkning.

Å? Var det ikke bare 1 av 10 som fikk vektøkning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Inner self skrev:

Latuda er den medisinen med minst risk for metabolsk syndrom og hjertesykdom. Det kan du si til legen. Si att du bekymrer deg for helsen din.

Pleier å funke det :)

Å det vet jeg ikke hva er, men kan jo si det ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Å? Var det ikke bare 1 av 10 som fikk vektøkning? 

Jo, maks. Mellom 1 av 100 og 1 av 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Jo, maks. Mellom 1 av 100 og 1 av 10

Da er det vel verdt å prøve latuda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Å? Var det ikke bare 1 av 10 som fikk vektøkning? 

Ja det var det. Vi får krysse fingrene for at du ikke får det.

Uansett så tror jeg det er viktig at du har saklige og god grunner for at du ønsker å bytte til Latuda for da er det vel større sjanse for å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må være klar over er att de som tar angsten best, er de som man legger på seg av, så det så. Det er derfor jeg ikke kan bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, Fionys skrev:

Ja det var det. Vi får krysse fingrene for at du ikke får det.

Uansett så tror jeg det er viktig at du har saklige og god grunner for at du ønsker å bytte til Latuda for da er det vel større sjanse for å få det.

Ja er det jeg prøver å finne, saklige grunner. Håper jeg får det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Inner self skrev:

Det du må være klar over er att de som tar angsten best, er de som man legger på seg av, så det så. Det er derfor jeg ikke kan bytte.

Å er det virkelig sant? Vil ikke ha angst da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja er det jeg prøver å finne, saklige grunner. Håper jeg får det. 

Medisin vil sikkert ikke gjøre så store forskjellen med selve vekta, men kanskje den kan hjelpe deg slik at du klarer å ta tak i vektproblemet ditt på en bedre måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...