Gå til innhold

Truxal.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Syns ikke 50 mg truxal fungerte på meg, våknet jo hele tiden og det var slitsomt. Og jeg har følt meg rar i dag, måtte ta to vival på 5 mg. Er enda rar, kan dette være pga truxal? Er sånn omtåket og sløv. Jaja, spørsmålet er jo om jeg kan ta 100 mg truxal for å sove? Eller 75 mg? Vil jo sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Syns ikke 50 mg truxal fungerte på meg, våknet jo hele tiden og det var slitsomt. Og jeg har følt meg rar i dag, måtte ta to vival på 5 mg. Er enda rar, kan dette være pga truxal?

Sannsynligvis.

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er sånn omtåket og sløv. Jaja, spørsmålet er jo om jeg kan ta 100 mg truxal for å sove? Eller 75 mg? Vil jo sove.

Ifølge Felleskatalogen er 15-25 mg vanlig ved søvnforstyrrelser.

Anonymkode: 7f14c...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis.

Ifølge Felleskatalogen er 15-25 mg vanlig ved søvnforstyrrelser.

Anonymkode: 7f14c...6a0

Å, det var jo lite. Kanskje jeg ikke tåler dem da hvis jeg blir sløv dagen etter, var vel en grunn for at jeg sluttet med dem. Hadde en box liggende, menhusker ikke hvorfor jeg sluttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om de enkelte preparatene, men jeg er helt sikker på at du er altfor utålmodig når det gjelder å prøve ut ting.  Enten det er endringer i medisiner, kosthold eller aktivitetsnivå: Det er ikke magi, det må få litt tid på seg før du kan vurdere hvordan det virker på deg. 

Og så er det faktisk slik at det ikke alltid finnes 100%-løsninger på alle problemer, man må prioritere og iblant være fornøyd med noe litt lavere.  Hvis det nå er en sjanse for at du blir kvitt denne vanvittige spisetrangen, må du se det positive i nettopp det, ikke nistirre på eventuelle ulemper, i hvert fall ikke før du har forsøkt litt lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, laban skrev:

Jeg vet ingenting om de enkelte preparatene, men jeg er helt sikker på at du er altfor utålmodig når det gjelder å prøve ut ting.  Enten det er endringer i medisiner, kosthold eller aktivitetsnivå: Det er ikke magi, det må få litt tid på seg før du kan vurdere hvordan det virker på deg. 

Og så er det faktisk slik at det ikke alltid finnes 100%-løsninger på alle problemer, man må prioritere og iblant være fornøyd med noe litt lavere.  Hvis det nå er en sjanse for at du blir kvitt denne vanvittige spisetrangen, må du se det positive i nettopp det, ikke nistirre på eventuelle ulemper, i hvert fall ikke før du har forsøkt litt lenger. 

Men jeg kan jo ikke gå rundt å være sløv? Og jeg må jo sove skikkelig? Men greit får prøve med 50 mg igjen i kveld da,kan jo ikke be sykepleieren spør legen heller. Vil jo ikke ha noe med de å gjøre mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Men jeg kan jo ikke gå rundt å være sløv? Og jeg må jo sove skikkelig? Men greit får prøve med 50 mg igjen i kveld da,kan jo ikke be sykepleieren spør legen heller. Vil jo ikke ha noe med de å gjøre mer. 

Jeg er ikke kompetent til å gi deg råd om antall mg eller andre detaljer.  Jeg er bare overbevist om at du ikke kan dømme virkningen av et medisinbytte etter ca. 15 timer.  At du merket forskjellen denne første natten, trenger ikke bety at du kommer til å sove dårlig og føle deg sløv for alltid. 

Hvis du nå skulle få litt kortere netter, men et mer normalt matinntak, må du se på totalen:  Blir hverdagen din ødelagt fordi du sover litt kortere eller litt uroligere, eller kan det være verd det fordi du ikke bruker mesteparten av dagen på å spise og bebreide deg selv for det?  Får du overskudd til å gjøre noe som kan føre til at du blir trøtt på en mer naturlig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Jeg er ikke kompetent til å gi deg råd om antall mg eller andre detaljer.  Jeg er bare overbevist om at du ikke kan dømme virkningen av et medisinbytte etter ca. 15 timer.  At du merket forskjellen denne første natten, trenger ikke bety at du kommer til å sove dårlig og føle deg sløv for alltid. 

Hvis du nå skulle få litt kortere netter, men et mer normalt matinntak, må du se på totalen:  Blir hverdagen din ødelagt fordi du sover litt kortere eller litt uroligere, eller kan det være verd det fordi du ikke bruker mesteparten av dagen på å spise og bebreide deg selv for det?  Får du overskudd til å gjøre noe som kan føre til at du blir trøtt på en mer naturlig måte?

Ok. Får prøve noen netter til da. Ikke bare sløv men urolig, vet ikke om det var fordi jeg våknet så mange ganger. Eller kanskje etterdønninger etter sinnet mitt i går. Får ta tiden til hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trygt ta mer tror jeg. Det er jo folk som bruker opptil 150, men da for psykose.

 

Prøv 75 da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Inner self skrev:

Du kan trygt ta mer tror jeg. Det er jo folk som bruker opptil 150, men da for psykose.

 

Prøv 75 da vel?

Ja, får se om jeg får svar fra NHD. Snakket om det på dagsenteret, da spurte de om jeg hadde snakket med lege om det. Har jo ikke det da, men dere her har jo erfaring og NHD er jo lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Syns ikke 50 mg truxal fungerte på meg, våknet jo hele tiden og det var slitsomt. Og jeg har følt meg rar i dag, måtte ta to vival på 5 mg. Er enda rar, kan dette være pga truxal? Er sånn omtåket og sløv. Jaja, spørsmålet er jo om jeg kan ta 100 mg truxal for å sove? Eller 75 mg? Vil jo sove.

Sånn jeg har forstått det kan en ta opp til 100 mg for søvn. Det er i hvert fall det jeg tar og sover bedre på 100 mg eller 50, som er litt lite også for meg. Over 100 mg er det ikke vits å gå, om jeg husker NHD rett. Men det må selvsagt være i samråd med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, tilstede skrev:

Sånn jeg har forstått det kan en ta opp til 100 mg for søvn. Det er i hvert fall det jeg tar og sover bedre på 100 mg eller 50, som er litt lite også for meg. Over 100 mg er det ikke vits å gå, om jeg husker NHD rett. Men det må selvsagt være i samråd med lege.

Ja da får det være i samråd med NHD. På min box står det 1-2 og de er på 25 mg. Og det var en an psykiater enn legen som var her i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Var ikke du hos legen i går? Fikk du ikke klar beskjed om hvilken dose du skal ta? Jeg må si at du styrer voldsomt med disse medisinene, og det at du betviler dosering etter kun noen timers bruk er skremmende. Nå synes jeg du skal ta medisinene som foreskrevet og gi dem tid til å virke.

Anonymkode: 81b45...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja da får det være i samråd med NHD. På min box står det 1-2 og de er på 25 mg. Og det var en an psykiater enn legen som var her i går. 

Bruk de nå i noen dager før du begynner å styre mer med dette.

Anonymkode: 7f14c...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja da får det være i samråd med NHD. På min box står det 1-2 og de er på 25 mg. Og det var en an psykiater enn legen som var her i går. 

Spør NHD du, så tar du det derfra. Men gi det en sjanse. Det er jo også slik at en phenergan i tillegg også kan hjelpe mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk de nå i noen dager før du begynner å styre mer med dette.

Anonymkode: 7f14c...6a0

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, tilstede skrev:

Spør NHD du, så tar du det derfra. Men gi det en sjanse. Det er jo også slik at en phenergan i tillegg også kan hjelpe mye.

Ja håper NHD svarer. Men vil ikke bli overmedisinert heller, truxal er jo noe gammelt dritt tror jeg. Har phenergan og men vil ikke tisse på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Ja håper NHD svarer. Men vil ikke bli overmedisinert heller, truxal er jo noe gammelt dritt tror jeg. Har phenergan og men vil ikke tisse på meg. 

Har aldri tisset poå meg av laveste dose phenergan. Men spør legen din i tilfelle om han synes koblingen er grei. Truxal er kanskje en tung medisn på høy dose, men disse dosene for søvn er lave i forhold til om en bruker dem for psykose. Så det kan være en god medisin. Men prøv 50 mg en periode og se hvordan det går. Da blir du ikke overmedisinert. Søvn er jo viktig for deg med psykoseproblematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, tilstede skrev:

Har aldri tisset poå meg av laveste dose phenergan. Men spør legen din i tilfelle om han synes koblingen er grei. Truxal er kanskje en tung medisn på høy dose, men disse dosene for søvn er lave i forhold til om en bruker dem for psykose. Så det kan være en god medisin. Men prøv 50 mg en periode og se hvordan det går. Da blir du ikke overmedisinert. Søvn er jo viktig for deg med psykoseproblematikk.

Ok, får prøve litt til. Ja søvn er viktig, vet ikke hvorfor jeg har vært sløv og uvel i dag. Angst, lite søvn eller truxal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...