Gå til innhold

Truxal.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Ok, får prøve litt til. Ja søvn er viktig, vet ikke hvorfor jeg har vært sløv og uvel i dag. Angst, lite søvn eller truxal?

Synes det er helt normalt at du reagerer med litt hangover når du akkurat har begynt på en ny medisin. Hos meg gav det seg rimelig raskt. Det er jo ikke drops vi putter inn i oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
2 minutter siden, tilstede skrev:

Synes det er helt normalt at du reagerer med litt hangover når du akkurat har begynt på en ny medisin. Hos meg gav det seg rimelig raskt. Det er jo ikke drops vi putter inn i oss.

Ok. Nei det er jo sterke kjemikalier, uff! Har litt lyst å slutte på alt, men men. Håper jeg får latuda. Tar du truxal en time før du legger deg?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen god ide å øke dosen når du blir så sløv av dem. Gi det minst 14 dager før du vurderer virkningen og bivirkninger. De fleste bivirkninger gir seg etter kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, Trine skrev:

Det er ikke noen god ide å øke dosen når du blir så sløv av dem. Gi det minst 14 dager før du vurderer virkningen og bivirkninger. De fleste bivirkninger gir seg etter kort tid.

Nei det er vel ikke det, får gi det litt tid da. Men ei på dagsenteret tålte de ikke, hun kunne ikke gå å være så sløv. Men hun tok de på dagen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Nei det er jo sterke kjemikalier, uff! Har litt lyst å slutte på alt, men men. Håper jeg får latuda. 

Og du tror det er en fantastisk medisin uten bivirkninger?

Anonymkode: 7f14c...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror det er en fantastisk medisin uten bivirkninger?

Anonymkode: 7f14c...6a0

Det er jo lov å håpe. Det er jo noe ganske nytt. Men ikke sikkert jeg får det en gang :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er jo lov å håpe. Det er jo noe ganske nytt. Men ikke sikkert jeg får det en gang :( 

Tror du har for store forhåpninger til at livet blir en dans på roser med riktig medsin.

Anonymkode: 7f14c...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tror du har for store forhåpninger til at livet blir en dans på roser med riktig medsin.

Anonymkode: 7f14c...6a0

Mulig det :( Å jeg hater medisiner, har lyst å slutte. Vil være frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en periode 100 mg en stund før jeg la meg og 50 mg når jeg la meg. På det meste brukte jeg 300 mg, men mulig NHD har rett i at doser over 100 mg ikke har bedre virkning. I dag bruker jeg 50 mg Truxal og sover godt på det. Hvorfor? Fordi jeg har det bedre med meg selv.

Jeg synes ikke du bør gjøre store endringer selv, uten å høre med legen. Jeg kan f.eks. ikke ta høye doser av Truxal pga. QT-forlengelse som trigges av medisiner. Jeg sier ikke at du får den bivirkningen, men legen din har tross alt oversikt over alle medisiner du går på og ser bildet i sin helhet.

Endret av Elionoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Elionoe skrev:

Jeg brukte en periode 100 mg en stund før jeg la meg og 50 mg når jeg la meg. På det meste brukte jeg 300 mg, men mulig NHD har rett i at doser over 100 mg ikke har bedre virkning. I dag bruker jeg 50 mg Truxal og sover godt på det. Hvorfor? Fordi jeg har det bedre med meg selv.

Jeg synes ikke du bør gjøre store endringer selv, uten å høre med legen. Jeg kan f.eks. ikke ta høye doser av Truxal pga. QT-forlengelse som trigges av medisiner. Jeg sier ikke at du får den bivirkningen, men legen din har tross alt oversikt over alle medisiner du går på og ser bildet i sin helhet.

Tror legen driter i meg :( 

Jeg er redd, har vært så sløv i hele dag. Kanskje serumet blir høyt på den også av fluoxetin? Kanskje jeg heller bør ta seroquel? Den gjør meg ikke sånn. Er redd..

Og jeg er enda stivere enn vanlig. Var det dette som gjorde at jeg sluttet sist tro?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror legen driter i meg :( 

Jeg er redd, har vært så sløv i hele dag. Kanskje serumet blir høyt på den også av fluoxetin? Kanskje jeg heller bør ta seroquel? Den gjør meg ikke sånn. Er redd..

Og jeg er enda stivere enn vanlig. Var det dette som gjorde at jeg sluttet sist tro?

Du tåler å være litt sølv noen dager. Da jeg hadde operert var første uka unormalt fin, til tross for at jeg ikke kunne gjøre stort mer enn å ligge på sofaen. Jeg sov bort halve dagen og verden var problemfri. Men så vente kroppen seg til Tramadol og etter ca en uke tok det bare smertene, det gjorde meg ikke lenger sløv i hodet. Da jeg skulle teste Neurontin lå jeg rett ut på sofaen og glante i taket i flere timer. Klarte ikke reise meg. Klarte ikke engang skrive en tekstmelding. Men det gikk seg til. Hadde et par uker med litt ubehagelige bivirkninger, men så ble de borte. Prøv å ikke tenk så mye på det. Kanskje medisinene ender med å være et godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Du tåler å være litt sølv noen dager. Da jeg hadde operert var første uka unormalt fin, til tross for at jeg ikke kunne gjøre stort mer enn å ligge på sofaen. Jeg sov bort halve dagen og verden var problemfri. Men så vente kroppen seg til Tramadol og etter ca en uke tok det bare smertene, det gjorde meg ikke lenger sløv i hodet. Da jeg skulle teste Neurontin lå jeg rett ut på sofaen og glante i taket i flere timer. Klarte ikke reise meg. Klarte ikke engang skrive en tekstmelding. Men det gikk seg til. Hadde et par uker med litt ubehagelige bivirkninger, men så ble de borte. Prøv å ikke tenk så mye på det. Kanskje medisinene ender med å være et godt valg.

Litt sløv ja?

Jeg har tatt både tramadol og neurontin, sånt tåler jeg (bortsett fra at jeg tisset på meg av neurontin). Det er ap jeg ikke tåler. Og truxal er gammel. Skulle likt å visst hva NHD mente om dette. Det var jo legen som ville jeg skulle prøve truxal, men stoler ikke på han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Litt sløv ja?

Jeg har tatt både tramadol og neurontin, sånt tåler jeg (bortsett fra at jeg tisset på meg av neurontin). Det er ap jeg ikke tåler. Og truxal er gammel. Skulle likt å visst hva NHD mente om dette. Det var jo legen som ville jeg skulle prøve truxal, men stoler ikke på han. 

Poenget var ikke at du tåler tramadol og neurontin, poenget var at det er normalt å bli sløv og fjern av endel medisiner, men at det sannsynligvis går seg til etterhvert. Man kan ikke si at man ikke tåler en medisin etter at man har tatt den en gang. Med mindre du får livstruende bivirkninger eller skikkelig utslett. Da kan man si at man mest sannsynlig ikke tåler medisinene. Bivirkninger er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Poenget var ikke at du tåler tramadol og neurontin, poenget var at det er normalt å bli sløv og fjern av endel medisiner, men at det sannsynligvis går seg til etterhvert. Man kan ikke si at man ikke tåler en medisin etter at man har tatt den en gang. Med mindre du får livstruende bivirkninger eller skikkelig utslett. Da kan man si at man mest sannsynlig ikke tåler medisinene. Bivirkninger er helt normalt.

Helvetes  bivirkninger!!!

Tok truxal fast jeg før for mange år siden, men det var vel en grunn til at jeg sluttet. Husker det bare ikke, men skjønner jo det hvis det var sånn som nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Helvetes  bivirkninger!!!

Tok truxal fast jeg før for mange år siden, men det var vel en grunn til at jeg sluttet. Husker det bare ikke, men skjønner jo det hvis det var sånn som nå. 

Om du får mye bivirkninger av en medisin og du ikke klarer å huske hva, så kan det være lurt å skrive det ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Om du får mye bivirkninger av en medisin og du ikke klarer å huske hva, så kan det være lurt å skrive det ned.

Ja skulle jo ha gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Må bare støtte laban. Du kan ikke trekke slutninger basert på den ene natta du du gikk over fra Seroquel til Truxal. Du må i det minste prøve det ut i 10 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Må bare støtte laban. Du kan ikke trekke slutninger basert på den ene natta du du gikk over fra Seroquel til Truxal. Du må i det minste prøve det ut i 10 dager.

Ok. Det er bare det at jeg blir så redd. Og uvel så derfor tok jeg seroquel i kveld,men skal ta truxal i morgen og prøve det i ti dager. Hvis ikke jeg kan ta truxal nå da? Har tatt 100 mg seroquel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det er bare det at jeg blir så redd. Og uvel så derfor tok jeg seroquel i kveld,men skal ta truxal i morgen og prøve det i ti dager. Hvis ikke jeg kan ta truxal nå da? Har tatt 100 mg seroquel. 

Nei du må ikke ta dobbelt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...