Gå til innhold

Truxal.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vil sløvheten gå over? Gjesper jo hele tiden. 

Kjære stjernestøv. For det første håper jeg du har en kompetent psykiater. Har du det? En psykiater ville kunne gå gjennom hele medisinhistorikken din, dere kunne snakke om bivirkniger og positive virkninger. Du kunne uttrykke det du ønsker å oppnå. Med den rette personen kan du også snakke om ditt sjelsliv og hvor viktig dette er for deg. Mitt inntrykk er at du sjonglerer veldig med medisinene dine og det er verken bra for psyken din eller for kroppen din. Psykofarmaka er ikke drops som en nevner.

Psykiateren min og jeg brukte flere år på å finne den rette kombinasjonen for meg. Jeg får, som deg, av og til lyst til å slutte med alt, men jeg har blitt flinkere til å snakke fornuft til meg selv. Dessuten orker jeg ikke å ha det vondt. Men av og til blir jeg veldig lei meg og trassig og tenker fanden heller! jeg skal klare meg uten. Det går aldri bra.

Ha tålmodighet! Alle lykkeønskninger til deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjesper iallefall et par timer hver dag. Kan holde på i ett sett i over 30 minutt. Dette kan like gjerne være en bivirkning, enn selve sløvheten/slappheten tror jeg. Jeg er også mye sliten, både fysisk og mentalt. Tenker at det også kan være bivirkninger av medisin. Og kanskje sykdommen i seg selv også.

Men, jeg godtar "alt" for å slippe å være veldig syk.

Noter gjerne alle endringer, så kan du ta det opp med legen neste gang du skal dit.

(mener ikke man skal overse alle endringer i kroppen som bivirkninger, men min erfaring er at det følger med litt av forskjellig) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Gondor skrev:

Kjære stjernestøv. For det første håper jeg du har en kompetent psykiater. Har du det? En psykiater ville kunne gå gjennom hele medisinhistorikken din, dere kunne snakke om bivirkniger og positive virkninger. Du kunne uttrykke det du ønsker å oppnå. Med den rette personen kan du også snakke om ditt sjelsliv og hvor viktig dette er for deg. Mitt inntrykk er at du sjonglerer veldig med medisinene dine og det er verken bra for psyken din eller for kroppen din. Psykofarmaka er ikke drops som en nevner.

Psykiateren min og jeg brukte flere år på å finne den rette kombinasjonen for meg. Jeg får, som deg, av og til lyst til å slutte med alt, men jeg har blitt flinkere til å snakke fornuft til meg selv. Dessuten orker jeg ikke å ha det vondt. Men av og til blir jeg veldig lei meg og trassig og tenker fanden heller! jeg skal klare meg uten. Det går aldri bra.

Ha tålmodighet! Alle lykkeønskninger til deg.

 

 

Jo takk for det. Psykiateren er polsk så det er litt trøbbel med kommunikasjon, og han spør bare om jeg har spørsmål. Men det var han som mente jeg burde prøve truxal istedenfor seroquel, får se. Ja blir lei jeg og, får lyst å kutte ut alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Marigrete skrev:

Jeg gjesper iallefall et par timer hver dag. Kan holde på i ett sett i over 30 minutt. Dette kan like gjerne være en bivirkning, enn selve sløvheten/slappheten tror jeg. Jeg er også mye sliten, både fysisk og mentalt. Tenker at det også kan være bivirkninger av medisin. Og kanskje sykdommen i seg selv også.

Men, jeg godtar "alt" for å slippe å være veldig syk.

Noter gjerne alle endringer, så kan du ta det opp med legen neste gang du skal dit.

(mener ikke man skal overse alle endringer i kroppen som bivirkninger, men min erfaring er at det følger med litt av forskjellig) 

Ok, ja det er vel litt av ditt og litt av datt. Er mektig lei nå av alt som heter medisin og sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De tablettene som tar angst og gir best søvn, og minst kjipe bivirkninger er zyprexa og seroquelle. Disse går mange opp i vekt av. Men tar man de stabilt, får man det bedre enn uten. Så blir da spørsmålet, er det lurt å bytte til mindre effektive medisiner, prøve å feile, igjenn og igjenn i årevis? Eller er det greiest å starte med en pille som tar angst og alt av psykose? Som også gjør det lett å sovne godt om kvelden?

 

Du har vært her noen år, og jeg tror ikke det har gått en uke uten att du har sagt du vil slutte eller bytte medisin. Selv er jeg ganske tykk. Men jeg tar zyprexa alikevel. For det er den medisinen som virker best. Da har jeg slått meg til ro med det. Gresset er ikke grønnere på andre siden hele tiden. Noe magisk pille finnes ikke. Du kan ikke få "alt"...

Anonymkode: 61dec...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, ja det er vel litt av ditt og litt av datt. Er mektig lei nå av alt som heter medisin og sykdom. 

Du har slitt/ sliter mye har jeg sett i ulike tråder. Jeg har ikke hatt det på langt nær så vanskelig over tid som du. Håper du innimellom får litt påfyll av gode ting også. Det fortjener du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Marigrete skrev:

Du har slitt/ sliter mye har jeg sett i ulike tråder. Jeg har ikke hatt det på langt nær så vanskelig over tid som du. Håper du innimellom får litt påfyll av gode ting også. Det fortjener du.

Takk for det. Jo har gode stunder innimellom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...