Gå til innhold

er det vanlig at blomstervaser knuser helt av seg selv?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg satt å såg på tv i dag, og da smalt det i blomstervasen på stuebordet. Den hadde fått knuse-sprekker. Skal dette i det heletatt være mulig, at fine glassvaser skal knuse sånt av seg selv uten grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan skje hvis det er spenninger i glasset. Hvis glasset utsettes for vekselvis høy og lav temperatur, f.eks. ved vask i oppvaskmaskin, øker risikoen. Men det kan forekomme uansett. For mange år siden opplevde jeg at et stort, tomt glassfat sprakk mens det sto stille på bordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, glass kan sprekke uten forvarsel. Hvor mange ganger har man vel ikke lest i media om stekeovnsdører og glassbord som plutselig har gått i tusen knas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
40 minutter siden, Lillemus skrev:

Ja, glass kan sprekke uten forvarsel. Hvor mange ganger har man vel ikke lest i media om stekeovnsdører og glassbord som plutselig har gått i tusen knas?

Jeg såg det på åndenes makt, at glassbordet der sprakk med et brak etter at en person sa til ånden at det skulle gi et tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvor mange ganger har man vel ikke lest i media om stekeovnsdører og glassbord som plutselig har gått i tusen knas?

Sånt glass er herdet, da kan det "eksplodere". Jeg vet ikke om det pleier være herdet glass i vaser. Men glass kan sprekke uten forvarsel uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg såg det på åndenes makt, at glassbordet der sprakk med et brak etter at en person sa til ånden at det skulle gi et tegn.

Syns det skjer mye rart hos deg, hva med å få renset leiligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Syns det skjer mye rart hos deg, hva med å få renset leiligheten?

Jeg har ikke råd. For noen få dager siden sprakk drikkeglasset mitt også. Det er så masse skummelt som skjer der ved stuebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg har ikke råd. For noen få dager siden sprakk drikkeglasset mitt også. Det er så masse skummelt som skjer der ved stuebordet.

Det er nok noe slags energier, det er så mange slags energier. Kan være en ånd. Det kan hjelpe å be og tenne røkelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror nok det er naturlig årsaker, ikke ånder etc. Men en vet jo aldri 100% sikkert da ;) 

Anonymkode: 67a1e...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, laban skrev:

Sånt glass er herdet, da kan det "eksplodere". Jeg vet ikke om det pleier være herdet glass i vaser. Men glass kan sprekke uten forvarsel uansett.

Drikkeglass kan også sprekke uten forvarsel, de er ikke herdet. :) Tror det har med produksjonsmåten å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg såg det på åndenes makt, at glassbordet der sprakk med et brak etter at en person sa til ånden at det skulle gi et tegn.

Det er et underholdningsprogram, ikke en dokumentar.

Anonymkode: 9dfed...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lillemus skrev:

Drikkeglass kan også sprekke uten forvarsel, de er ikke herdet. :) Tror det har med produksjonsmåten å gjøre.

Jo, men drikkeglass sprekker vanligvis ikke "eksplosivt" i tusen biter slik som herdet glass. Men vi er enige om at det ikke har noe med ånder å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laban skrev:

Jo, men drikkeglass sprekker vanligvis ikke "eksplosivt" i tusen biter slik som herdet glass. Men vi er enige om at det ikke har noe med ånder å gjøre ;)

Det er vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, det er fysiske årsaker til at glass sprekker. Det er ikke ånder i leiligheten, den trenger ikke "renses", og det finnes ikke ånder eller guder eller whatever.

Anonymkode: 22092...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...