Gå til innhold

baby-barnebæsj lukter forferdelig, ikke sant?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Nei de er ikke beregnet for bayer som ikke skjønner noenting.

De er beregnet på late foreldre i trillegrupper som burde gjøre noe helt annet enn å gå rundt og skape kork på kafeer, med videre dårlig oppførsel der, skifting av bleier på kafebord osv...har blitt vanlig

Det er heller ikke greit å forpeste luften på kino eller teater med urenslige barn, man ikke har giddet ha pottetrening med.

Ingen av mine barn brukte bleie etter 2 år, daglige hyggelige rutiner der man satt blant annet på potte til ditt eller datt kom, gjorde at de ikke bæsjet på seg etter 1 år, så det har mest med hva man lærer, og selvsagt tiden og energien man legger i det, men min erfaring er at barn primært ikke liker gå med bæsj, så her er det kun foreldre som kan skyldes.

Da mitt tantebarn ville bli med meg på teater svarte jeg han, at før han var renslig var det uaktuelt, da han ikke forstod hva jeg mente sa jeg at når store gutter som deg bæsjer i buksen og ikke gidder gå på toalettet så kan de ikke bli med i teater. 

Han ble lei seg, men etter kort tid var han renslig, det var på høy tid, det var jo slett ikke hans skyld, men han måtte dessverre ta eget ansvar, noe han tok, da han ikke fikk bli med på noe han ville, fordi han ikke gadd å gå på toalettet.

 

 

Det er ikke normalt at 2åringer har full kontroll på når de må på do og ikke. Å skifte bleie på et cafebord er drøyt. Men å klage på at det lukter bæsj når man velger å dra på kino når alle småbarnsfamiliene også er der. Det er ikke sikkert noen har bæsja engang, men at det bare var en promp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen
2 minutter siden, Madelenemie skrev:

helt enig:-) !

Nå vet jeg ikke om spesifikke filmer dere har snakket om, men jeg har gått på voksenkino tidlig på formiddagen en gang, med en vakker kvinne som var på dol før, nå er hun borte. Og jeg har ikke samme interesse med å bli kjent med mennesker lenger, når de syns det er greit å bare forsvinne. Jeg kjenner på sterk forpliktelse, og jeg viker ikke fra mine prinsipper, lar meg ikke lure ut på sløvhetens og prinsippløshetens gelei!

Så når jeg ikke finner prinsippfaste mennesker gjør jeg min samfunnsinnsats, naboinnsats og følger opp en del andre forpliktelser jeg har. Selvsagt savner jeg visse mennesker, og jeg lurer på hvor de er, men jeg orker ikke savne flere, så da vil jeg helst ikke få nye venner/bekjente.

Det hender jo jeg får noen, da mange liker meg, da jeg jo er hjelpsom, jeg prøver være korrekt og formelt hyggelige, og på den måten sette en begrensing, men det fungerer ikke , derfor ender jeg ofte opp med "venner"/ og bekjente. Jeg greier ikke , si nei til å hjelpe noen praktisk, det er jo ting jeg mestrer, men på den måten kan andre like meg enda mer, men jeg har ikke noen spesifikk interesse av å tilbringe mye tid med andre.

Jeg liker imidlertid være med andre når det hele har en grunn, plan og evt løsning i sikte.

 

 

 

 

Ok. Jeg har det sån at jeg ikke tør å hjelpe mennesker som sliter lenger, etter alle de gangene jeg har prøvd å hjelpe folk som blir mobbet, ikke får til dataen og så videre. Alle har bare kjeftet på meg til gjenngjeld når jeg skal trøste, og hjelpe. Han ene var forresten en gutt som mobbet meg, men som jeg likevel valgte å være trøstende med, fordi storebroren min og hans storebror nedpylte ham i vann med vanngevær så han gråt og var svært trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, Trine skrev:

Det er ikke normalt at 2åringer har full kontroll på når de må på do og ikke. Å skifte bleie på et cafebord er drøyt. Men å klage på at det lukter bæsj når man velger å dra på kino når alle småbarnsfamiliene også er der. Det er ikke sikkert noen har bæsja engang, men at det bare var en promp.

Jeg gikk på de kinoene med en voksen kompis, fordi kinoene er også for voksne i tillegg til barn, men ikke beregnet på babyer. Det er voksenhumor og noen skumle handlinger der også med høye lyder for en baby. Aldersgrensene har alltid vært fra 7 og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Madelenemie skrev:

helt enig:-) !

Nå vet jeg ikke om spesifikke filmer dere har snakket om, men jeg har gått på voksenkino tidlig på formiddagen en gang, med en vakker kvinne som var på dol før, nå er hun borte. Og jeg har ikke samme interesse med å bli kjent med mennesker lenger, når de syns det er greit å bare forsvinne. Jeg kjenner på sterk forpliktelse, og jeg viker ikke fra mine prinsipper, lar meg ikke lure ut på sløvhetens og prinsippløshetens gelei!

Så når jeg ikke finner prinsippfaste mennesker gjør jeg min samfunnsinnsats, naboinnsats og følger opp en del andre forpliktelser jeg har. Selvsagt savner jeg visse mennesker, og jeg lurer på hvor de er, men jeg orker ikke savne flere, så da vil jeg helst ikke få nye venner/bekjente.

Det hender jo jeg får noen, da mange liker meg, da jeg jo er hjelpsom, jeg prøver være korrekt og formelt hyggelige, og på den måten sette en begrensing, men det fungerer ikke , derfor ender jeg ofte opp med "venner"/ og bekjente. Jeg greier ikke , si nei til å hjelpe noen praktisk, det er jo ting jeg mestrer, men på den måten kan andre like meg enda mer, men jeg har ikke noen spesifikk interesse av å tilbringe mye tid med andre.

Jeg liker imidlertid være med andre når det hele har en grunn, plan og evt løsning i sikte.

 

 

 

 

Det er snakk om barnefilmer, ikke voksenfilmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, Trine skrev:

Det er snakk om barnefilmer, ikke voksenfilmer ;)

Men det er ikke snakk om babyfilmer, det var ikke sånne filmer jeg går på. Babyfilmer da tenker jeg på bien maja, byggmester bobb og dora utforskeren the movie, hviss den kommer, foreksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg gikk på de kinoene med en voksen kompis, fordi kinoene er også for voksne i tillegg til barn, men ikke beregnet på babyer. Det er voksenhumor og noen skumle handlinger der også med høye lyder for en baby. Aldersgrensene har alltid vært fra 7 og oppover.

Om aldersgrensen er 7 år og oppover så har de jo ikke lov til å være der, de som fortsatt har bæsjebleie. Men uansett så kan du velge å se filmen på kveldstid, selv om du helst vil se dem på norsk. De med små barn har ikke det valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
2 minutter siden, Trine skrev:

Om aldersgrensen er 7 år og oppover så har de jo ikke lov til å være der, de som fortsatt har bæsjebleie. Men uansett så kan du velge å se filmen på kveldstid, selv om du helst vil se dem på norsk. De med små barn har ikke det valget.

Ok. Jeg kan også vente til de kommer på bluray eller digitalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Jeg kan også vente til de kommer på bluray eller digitalt.

Jepp, det kan du, men det kan forsåvidt småbarnsfamilier også. Kan hende jeg er litt enkel, men jeg tenker at om det er noe man ikke takler så unngår man det. Derfor drar jeg aldri på kino ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
11 minutter siden, Trine skrev:

Det er snakk om barnefilmer, ikke voksenfilmer ;)

ok,

men jeg har hatt dårlige erfaringer i nationalteateret feks, man går på Kardemommeby og så bæsjer  en 3 og 4 åring på seg, så det blir uhyggelig for alle som er tilstede. (unntatt foreldrene som ser ut til å ikke bry seg)

De har kontroll på ringmuskelen på den alderen, om de har fått lov å trene, noen barn får jo ikke lov å bli kjent med avføringsmekanismene, bevisst rundt disse , da de kronisk må gå med bleie. kun for lettvinthetsskyld for foreldre.

Selvsagt blir det mer vasking og mer jobb å tillate barn å tisse på seg, men igjen kjenner barna mestring når de nettopp så kjapt får det til:-) , og jeg tror nå det er bra for mer enn behaget til barna, det å slippe gå rundt å stinke, man blir lettere likt, og videre går det litt slag i slag med positive effekter:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 minutter siden, Madelenemie skrev:

ok,

men jeg har hatt dårlige erfaringer i nationalteateret feks, man går på Kardemommeby og så bæsjer  en 3 og 4 åring på seg, så det blir uhyggelig for alle som er tilstede. (unntatt foreldrene som ser ut til å ikke bry seg)

De har kontroll på ringmuskelen på den alderen, om de har fått lov å trene, noen barn får jo ikke lov å bli kjent med avføringsmekanismene, bevisst rundt disse , da de kronisk må gå med bleie. kun for lettvinthetsskyld for foreldre.

Selvsagt blir det mer vasking og mer jobb å tillate barn å tisse på seg, men igjen kjenner barna mestring når de nettopp så kjapt får det til:-) , og jeg tror nå det er bra for mer enn behaget til barna, det å slippe gå rundt å stinke, man blir lettere likt, og videre går det litt slag i slag med positive effekter:-)

 

 

 

Ja. Lillebroren min sluttet å bæsje og tisse på seg da han dreit i bassenge hjemme hos mamma i 2-3 års alderen sin, og når han trente på å bæsje på do, brakk han seg når han hørte bæsjen fa,le i doskåla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Madelenemie skrev:

Det er heller ikke greit å forpeste luften på kino eller teater med urenslige barn, man ikke har giddet ha pottetrening med.

Ingen av mine barn brukte bleie etter 2 år, daglige hyggelige rutiner der man satt blant annet på potte til ditt eller datt kom, gjorde at de ikke bæsjet på seg etter 1 år, så det har mest med hva man lærer, og selvsagt tiden og energien man legger i det, men min erfaring er at barn primært ikke liker gå med bæsj, så her er det kun foreldre som kan skyldes.

 

9 timer siden, Madelenemie skrev:

Selvsagt blir det mer vasking og mer jobb å tillate barn å tisse på seg, men igjen kjenner barna mestring når de nettopp så kjapt får det til:-) , og jeg tror nå det er bra for mer enn behaget til barna, det å slippe gå rundt å stinke, man blir lettere likt, og videre går det litt slag i slag med positive effekter

Jeg tror ikke man skal forlange at småbarn skal slutte med bleie for å bli lettere likt.  Hvis voksne ikke klarer å like et barn fordi det bruker bleier, synes jeg ikke de skal formidle akkurat det til barnet.   

Du vet at voksne er veldig forskjellige, det gjelder barn også.  Alle er ikke så regelstyrte og "dressurvennlige" som (noen av) dine kanskje var.  Dine likte kanskje ikke å gå med bæsj i bleia, andre gjemmer seg bort fordi de ikke liker å bli skiftet på.  Man får ikke dagmammaer eller barnehagepersonale til å ha toåringene konstant på potte eller til å ta fra dem bleia før de har vist litt evne og vilje til  å si fra.  Noen toåringer har knapt språk, da blir det vanskelig å overvåke dem i en gruppe med flere barn.  Og jeg skal love deg at ikke alle i den alderen synes potterutiner er hyggelige ;)  For noen barn vil de slett ikke føre til mestringsoppleveser, snarere det motsatte, fordi det er i tidligste laget.

Når det er sagt, ville ikke jeg heller tatt med meg barn på teateret før de hadde en viss kontroll.  Men jeg synes ikke du skal dømme foreldrene hver gang du ser en liten tass som er trassig eller bruker bleier.  Det blir i strengeste laget når du ikke liker barn som er mer gjennomsnittlige, enten det gjelder bleieslutt, støynivå eller musikalitet.  Jeg er slett ikke for grenseløs oppdragelse, men litt romslighet synes jeg man bør vise.       

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Pappa la seg til å sove på benken da jeg brukte bleie, og da hadde han sovet i mange timer sån at jeg hadde så full bleie att driten kom bortover på gulvet. Da ble mamma forbanna på pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Trine skrev:

Det er ikke normalt at 2åringer har full kontroll på når de må på do og ikke. Å skifte bleie på et cafebord er drøyt. Men å klage på at det lukter bæsj når man velger å dra på kino når alle småbarnsfamiliene også er der. Det er ikke sikkert noen har bæsja engang, men at det bare var en promp.

Skifter folk virkelig bleier på cafebord?

Anonymkode: 3ed05...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skifter folk virkelig bleier på cafebord?

Anonymkode: 3ed05...926

Vet ikke. Jeg har ikke for vane å dra på cafe, men de få gangene jeg har vært det har jeg aldri sett noen skifte bleie. Var mm som skrev at folk skifter bleie på cafebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skifter folk virkelig bleier på cafebord?

Anonymkode: 3ed05...926

De aller, aller fleste småbarnsforeldre gjør nok ikke det.  Akkurat som at de fleste ikke blokkerer lokalene med barnevogna eller ammer rett i synet på andre gjester eller bestiller en liten espresso og blir sittende i fire timer med hylende barn.  Det er sånne myter som danner seg om store grupper fordi noen ganske få ikke tar nok hensyn, og / eller fordi noen er overfølsomme og helst vil ha kafeen for seg selv.  Det er ikke sånn at alle pensjonister er gjerrige og tunghørte, heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...