Gå til innhold

Tiggere som sitter utenfor matbutikken


AnonymBruker

Syntes du det er plagsomt med tiggere som sitter rett utenfor døren til matbutikken og tigger?  

10 stemmer

  1. 1. Syntes du det er plagsomt med tiggere som sitter rett utenfor døren til matbutikken og tigger?

    • Ja
      8
    • Nei
      2


Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Syntes du det er plagsomt med tiggere som sitter rett utenfor døren til matbutikken og tigger?

Anonymkode: a17d0...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bruker ikke trygden min på sosialhjelp for andre, spesielt ikke på noen av de de milliardene utlendinger som kunne trengt det.

Anonymkode: 0f65f...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormen123
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes du det er plagsomt med tiggere som sitter rett utenfor døren til matbutikken og tigger?

Anonymkode: a17d0...8fa

Plagsomt synes jeg ikke det er - men jeg føler det ubehagelig, fordi jeg ikke gir noe og jeg er redd de skal oppfatte meg som overlegen eller at jeg føler at jeg er bedre enn dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tigging er vel noe som nødvendigvis finnes så lenge det er fattigdom i verden.

Anonymkode: 0f65f...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke er pågående, er det vel ikke noe problem. Jeg synes det er enda mer ubehagelig, når det står noen som vil ha meg til å bytte strømavtale/bolag eller verve meg til å bli fadder eller noe. De er ofte enda mer pågående enn selv de verste tiggerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Inner self said:

Så lenge de ikke er pågående, er det vel ikke noe problem. Jeg synes det er enda mer ubehagelig, når det står noen som vil ha meg til å bytte strømavtale/bolag eller verve meg til å bli fadder eller noe. De er ofte enda mer pågående enn selv de verste tiggerne.

Liddli morro å stå på senteret og høre om hva som er fordelene med NextGenTel. Jeg bare går rett forbi jeg. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Tiggerspørsmålet har mange aspekter, men jeg gir ikke til hun som sitter fast ved en kolonialbutikk jeg handler jevnlig i - fordi hun blir grinene om jeg tilfeldigvis skulle gå forbi en dag. Jeg hadde ikke kontaknter, eller behvo det. Men da begynte dama å peke og slenge ut en del på et språk jeg ikke kan. Neppe noe pent i alle fall. De kan ikke forvente at man gir penger hver eneste gang man går forbi Den eneste grunnen til at vi ikke har noe seriøst uttalt slumbebyggelse i dette landet er jo fordi samfunnet faktisk tar affære.En annen frekk romdame fikk meg fly forbanna, for hun hang seg på meg og ville selge folk er folk. I seg selv greit. Men hun begynner å legge ut om de det står om i bladet... Family, great people, need help...Naive meg fram med lommeboka - hvor jeg hadde rundt 150kr. Da hun så det, sanppet hun femtilappen ut av lommeboka og skulle ha det til at jeg løy og hadde to hundre. DA så jeg faktisk rødt, og måtte klemme hånden hennes virkelig hardt for å få henne til å slippe. Det er ikke ofte jeg blir så til grader forbanna på andre mennesker, men sånt går ikke an. Du snapper ikke pener fra andre mennesker. Da synes jeg det er bedre med de som sitter der uten å lage noe bråk, for de fleste gjør ikke det. Likevel velger jeg å støtte ordninger som yter hjelp til de som har det tøft. Frelsesarmeen, kirkens bymisjon og jeg kjøper =0slo når og da. Noen ganger blir de narkomane sjeleglad for en kaffekopp når det er kaldt og uggent ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ikke til tiggere uansett. Men jeg støtter på andre måter da, fadderbarn, unicef, wwf, kiva.org og luftambulasen bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Den Saturday, May 28, 2016 at 15.36, AnonymBruker skrev:

Syntes du det er plagsomt med tiggere som sitter rett utenfor døren til matbutikken og tigger?

Anonymkode: a17d0...8fa

Ja. Jeg syns det er jævla irriterende. Her jeg bor, er det tiggere ved alle, absolutt alle inganger til alle butikkene i hele kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Den Sunday, May 29, 2016 at 12.23, Lillemus skrev:

Jeg gir ikke til tiggere uansett. Men jeg støtter på andre måter da, fadderbarn, unicef, wwf, kiva.org og luftambulasen bl.a.

Jeg ga noe peng til en tigger som låg strekk ut på bakken med tiggekopp i hellas en gang, og etter det har jeg aldri gitt tiggere noe som helst. Han bare var en jævla svindler, så når vi gikk forbi ham litt etterpå på tilbakeveien, så stod han i en kjosk og kjøpte seg is!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det skjuler seg nok mye rart blant tiggerne. Ikke alle er fattige, og det kan også være bakmenn. Hvordan det er i norge vet jeg ikke. Men jeg tenker slik at hvis de ikke er rømte asylsøkere kan de gå på sosialkontoret. Sosialkontoret har større mulighet enn meg til å sjekke opp hvordan livssituasjonen til personen egentlig er, og om de virkelig må ha hjelp. 

Anonymkode: 1aad6...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Det skjuler seg nok mye rart blant tiggerne. Ikke alle er fattige, og det kan også være bakmenn. Hvordan det er i norge vet jeg ikke. Men jeg tenker slik at hvis de ikke er rømte asylsøkere kan de gå på sosialkontoret. Sosialkontoret har større mulighet enn meg til å sjekke opp hvordan livssituasjonen til personen egentlig er, og om de virkelig må ha hjelp. 

Anonymkode: 1aad6...5b5

 

Antar det siktes til øst-europeere her. Med mindre de har hatt jobb her får de ikke noe av NAV. De fleste sender penger hjem. Ikke for å overleve, men fordi de er lutfattige.

Så sånn er nok det.

Anonymkode: 0f65f...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...