Gå til innhold

Ekstraslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For omtrent en måned siden begynte jeg å kjenne litt ubehagelig hjertebank med ekstraslag. Dette oppsto når jeg lå i senga på kvelden, og så på serier. Dette holdt på i tre-fire dager, og med en gang jeg kjente at jeg fikk et ekstraslag begynte jeg å sitte å tenkte veldig på pulsen min, som jeg følte var unormalt høy, og hvert eneste ekstraslag engstet meg veldig. Jeg ble veldig oppmerksom på det, noe som muligens gjorde det nok enda verre. 

I en periode glemte jeg helt ut ekstraslagene. Jeg kjente det ikke på samme måte som før. I går begynte jeg igjen å kjenne disse ekstraslagene, og hadde flere i løpet av dagen. I dag har jeg kun kjent det to ganger. De oppsto veldig sporadisk, uten noe spesielt mønster. De fleste kom enkeltvis. Jeg er ei jente på 21 år og har heller aldri hatt noe problemer med noe som helst. Har aldri tatt en EKG før. Jeg har ikke brystsmerter når dette skjer, men føler meg kanskje litt uggen i kroppen, noe som også kan komme av at jeg er veldig engstelig. Kan nevne at jeg er litt overvektig. 
Jeg har eksamensperiode nå, som kanskje stresser meg litt. Er ikke veldig stresset tror jeg, men noen ganger kan du lure kroppen litt. Det ødelegger i tillegg konsentrasjonen min litt. 

Tror dere at dette er farlig?

Anonymkode: 6c16f...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Absolutt alle mennesker har ekstraslag i perioder. Noen har få (bare et par om dagen), andre har mange (tusenvis om dagen). De kan forsvinne (eller man tenker i alle fall ikke over dem) for så å komme tilbake, gjerne når man er stresset. 

Du kan godt dra til legen og ta et EKG hvis du er urolig, men husk at ekstraslag er helt normalt. Alle har det som sagt, men de fleste merker dem ikke. Om dette skyldes at de fleste ikke fokuserer på hjertet sitt eller har andre årsaker vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
FjellOgDalar

Det er sannsynligvis så uskylldig som ISW sier. Jeg har dette selv, og det blir hundre ganger verre ved stress. Ta deg ev. en tur til legen for å få litt ro i sjelen. En betablokker som Metoprolol kan hjelpe. Mange som bruker det for å dempe slikt ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...