Gå til innhold

Trening uke 21


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

3 timer siden, påskelilje skrev:

Du trener jo kjempemasse! 23 kg på ryggen er temmelig mye!

Hehe, ja, det var altfor mye. Nesten 40% av min egen kroppsvekt. Men jeg gikk ikke så langt da. Tror egentlig jeg var mer sliten etter 2 km med sekk enn 2 mil uten sekk. Har vel funnet ut at 20 kg er nok, sekken bør ikke være tyngre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Madelenemie skrev:

æsj, det er ulempen med å møtes i RL andre vet at man ikke feks har de imponerende høyder.

ja du er nære sannheten, noen/helsesøster målte meg til 155 cm,

selv har jeg målt meg til nettopp 157/158 cm, 

også syns jeg selv at 158 best kan avrundes til 160;)

Men uavhengig av min høyde merker jeg meg sånne bitte små mennesker som Trine, de er morsomme og på meg virker de veldig små:-) men Trine driver også med avrundig opp over ;)

Hahaha...en halv cm må det være lov å runde av til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. mai 2016 at 21.26, Xtra skrev:

Kanskje var det 100 på en god dag, men godt over 50 var det i hvertfall :). Og ingen knær i bakken, nei. Men muligens ikke helt perfekte push-ups. Var nok en fordel at jeg fortsatt var tynn og lett. Men pullups var altså likevel vanskelig.

Push-ups som i armhevinger? Med strak kropp, dvs uten knær nedi gulvet? Wow, imponert! Jeg slet med 20 jeg (men tok derimot pullups, type to greie og en skjelvende...) ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
15 timer siden, Trine skrev:

Hehe, ja, det var altfor mye. Nesten 40% av min egen kroppsvekt. Men jeg gikk ikke så langt da. Tror egentlig jeg var mer sliten etter 2 km med sekk enn 2 mil uten sekk. Har vel funnet ut at 20 kg er nok, sekken bør ikke være tyngre enn det.

hm, rart,

For jeg går i fjellet med så tung sekk og da går jeg langt, eller i gjennomsnitt 8 timer kanskje mer en dag mindre en annen.

Selv med minimalt medbrakt har jeg måttet bære sånn sekk, for jeg må jo bære for andre også.

Men jeg har veldig god sekk, med bæring greit fordelt, liker spesielt godt å kjenne vekten på hoftene, da føles det som om ryggen slapper av, og bena greier stødig ta de kiloene.

Hvor langt gikk du?

Jeg skal i sommer ta noen toppturer, og noen hytte fra hytte, men vet ikke helt hvor, har mest lyst til vestlandet, aldri gått skikkelig fjelltur der. Da jeg var budeie der, gikk jeg fjelltur, men bare dagsturer, siden jeg måtte ta fjøset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
12 timer siden, Kayia skrev:

Push-ups som i armhevinger? Med strak kropp, dvs uten knær nedi gulvet? Wow, imponert! Jeg slet med 20 jeg (men tok derimot pullups, type to greie og en skjelvende...) ;) 

Da er vi ca på samme nivå med pullups:-)

Med push-ups overgår du meg nok en lang gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kayia skrev:

Push-ups som i armhevinger? Med strak kropp, dvs uten knær nedi gulvet? Wow, imponert! Jeg slet med 20 jeg (men tok derimot pullups, type to greie og en skjelvende...) ;) 

Ja, men som sagt trente jeg aktivt og tok push-ups hver eneste dag. Ofte både morgen og kveld (vi hadde en slags konkurranse i klubben).  I tillegg var jeg liten og lett på den tiden. Som jeg skrev over har jeg likevel bestandlig hatt vanskeligheter med pullups.  

 

Nå klarer jeg knapt én skikkelig push-up i det hele tatt, nei, foretrekker knærne i bakken, er sliktsomt nok det, samt bedre for ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Madelenemie skrev:

hm, rart,

For jeg går i fjellet med så tung sekk og da går jeg langt, eller i gjennomsnitt 8 timer kanskje mer en dag mindre en annen.

Selv med minimalt medbrakt har jeg måttet bære sånn sekk, for jeg må jo bære for andre også.

Men jeg har veldig god sekk, med bæring greit fordelt, liker spesielt godt å kjenne vekten på hoftene, da føles det som om ryggen slapper av, og bena greier stødig ta de kiloene.

Hvor langt gikk du?

Jeg skal i sommer ta noen toppturer, og noen hytte fra hytte, men vet ikke helt hvor, har mest lyst til vestlandet, aldri gått skikkelig fjelltur der. Da jeg var budeie der, gikk jeg fjelltur, men bare dagsturer, siden jeg måtte ta fjøset.

Går du på stier da? Jeg gikk midt i bushen. Jeg har god sekk, men det finnes ikke noen sekk som er god å bære og som i tillegg har et hoftebelte som kan strammes nok. Derfor blir sekken hengende litt lavt og i stigning gir den gangsperre. Men jeg er jo ikke noe spesielt sterk eller utholdende, så det er vel ikke så rart at du klarer å gå lenger med tung sekk enn det jeg gjør.

Har du forresten veid sekken eller er det like ca som høyden? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hmmm, her trener jeg styrke for harde livet for å bli STØRRE. ^_^ Resultat : Har mistet 1 kilo på en uke. Det var ikke det som var planen. Men et tips til dere som vil miste vekt. TREN STYRKE !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hmmm, her trener jeg styrke for harde livet for å bli STØRRE. ^_^ Resultat : Har mistet 1 kilo på en uke. Det var ikke det som var planen. Men et tips til dere som vil miste vekt. TREN STYRKE !

Om du ønsker å bli større må du selvfølgelig kompensere med flere kalorier og særlig proteiner. Men dette vet du nok.

 

Selv kunne jeg tenke meg å gå ned noen kilo, men har vært nærmest på stedet hvil til tross for at jeg har vært ganske flink med styrketrening i hele vinter. Det har nok også med inntaket å gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, Xtra skrev:

Om du ønsker å bli større må du selvfølgelig kompensere med flere kalorier og særlig proteiner. Men dette vet du nok.

 

Selv kunne jeg tenke meg å gå ned noen kilo, men har vært nærmest på stedet hvil til tross for at jeg har vært ganske flink med styrketrening i hele vinter. Det har nok også med inntaket å gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ja, jeg vet jo det og trodde at jeg hadde spist nok. Jeg har spist både is og bløtkake denne uka også. Men jeg er selvfølgelig mer aktiv denne årstiden enn på svarte vinteren og jeg pleier gå ned litt, men vekten jeg hadde nå var ok. Må nok spise mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
14 timer siden, Trine skrev:

Går du på stier da? Jeg gikk midt i bushen. Jeg har god sekk, men det finnes ikke noen sekk som er god å bære og som i tillegg har et hoftebelte som kan strammes nok. Derfor blir sekken hengende litt lavt og i stigning gir den gangsperre. Men jeg er jo ikke noe spesielt sterk eller utholdende, så det er vel ikke så rart at du klarer å gå lenger med tung sekk enn det jeg gjør.

Har du forresten veid sekken eller er det like ca som høyden? :P

Hei!

Jeg går stort sett i tråkk, og på fjellet er det som regel ganske snaut, annet enn nedi dalfører.

Jeg syns min sekk kan strammes nok, føler bare at jeg bærer på hoftene om jeg vil det, og det er noe jeg liker:-) Altså jeg snører til fordi jeg liker å bære vekten akkurat på hoftene, dessuten er det deilig når man er svett og kommer opp, og vinden får blåse mellom sekken og ryggen som er svett:-)

Ja jeg veier ikke alltid sekken, en gang veide den 28 kg, da bar jeg telt også, tror hadde dårlig og tungt utstyr,  en annen gang 22, jeg pakker stort sett med det samme. Så alt mellom 20 og 28 bærer jeg :-) Hvis jeg går med andre som ikke blir lett slitne kan jeg slippe unna noen kg:-) så da blir det lettere, men ofte blir andre slitne og derfor blir sekken min av de tyngste. Den er også tyngre enn min manns, selv om han er sterkere enn meg fysisk, er jeg bedre på å bære tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Hmmm, her trener jeg styrke for harde livet for å bli STØRRE. ^_^ Resultat : Har mistet 1 kilo på en uke. Det var ikke det som var planen. Men et tips til dere som vil miste vekt. TREN STYRKE !

Kanskje det er derfor det ikke går bra, siden jeg har kuttet styrketreningen... Straks lang ferie, så skal prøve å ta opp den biten igjen da. - Selv om det alltid frister mer med kardio utetrening. Det er vel uansett inntaket det går på her... - og det gjelder vel for deg også som vil opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
3 minutter siden, cilie skrev:

Kanskje det er derfor det ikke går bra, siden jeg har kuttet styrketreningen... Straks lang ferie, så skal prøve å ta opp den biten igjen da. - Selv om det alltid frister mer med kardio utetrening. Det er vel uansett inntaket det går på her... - og det gjelder vel for deg også som vil opp. 

Jeg skal ikke si at jeg har noen oppskrift på dette. Styrketreningen hjelper på den måten at jeg føler på kroppen at jeg er mer trent :D Utfordringen min nå blir å både være trent og samtidig beholde vekta. Jeg vet ikke hva kardiotrening er og kan derfor ikke uttale meg om det. Jeg vet bare at man tydelig forbrenner kalorier av styrketrening. Inntak har mye å si og jeg spiser sunt, men nå har jeg spist både is og kake denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skal ikke si at jeg har noen oppskrift på dette. Styrketreningen hjelper på den måten at jeg føler på kroppen at jeg er mer trent :D Utfordringen min nå blir å både være trent og samtidig beholde vekta. Jeg vet ikke hva kardiotrening er og kan derfor ikke uttale meg om det. Jeg vet bare at man tydelig forbrenner kalorier av styrketrening. Inntak har mye å si og jeg spiser sunt, men nå har jeg spist både is og kake denne uka.

Kardiotrening er det samme som utholdenhetstrening.

 

Det sies visstnok at en brenner mer kalorier også i hvilemodus når man har mer muskler. Derfor kan man gå ned i vekt av å trene styrke. Sånn i teorien i hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Den ‎31‎.‎05‎.‎2016 at 17.50, Lillemus skrev:

*Note to self* ALDRI gå på tur med Påskellilje!

Haha! Her får jeg rykte på meg for å være DEN raketten! Vel - jeg går ganske fort når jeg skal gå for å trene, men ikke når jeg bare skal prate :-)

Uff, ei venninne og jeg skulle på tur i høst en gang. Vanligvis treffes vi hjemme hos en av oss og sitter og skravler i timesvis, men nå skulle vi altså gå tur sammen. Jeg stilte i treningstøy, klar for å gå i hurtigtempo til den toppen, - hun kom i dongeribukse, vanlig genser og jakke, og var klar for en normal kjasestund meg meg mens vi gikk :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
20 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Hmmm, her trener jeg styrke for harde livet for å bli STØRRE. ^_^ Resultat : Har mistet 1 kilo på en uke. Det var ikke det som var planen. Men et tips til dere som vil miste vekt. TREN STYRKE !

Ja, teorien er vel at når en får bygget en del muskler, så vil en forbrenne mer både når en trener og når en hviler :-) Jeg merker at jeg er strammere i mage og rygg nå, etter noen ukers styrketrening. Har gått ned en drøy kilo, satser på å fortsette trenden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skal ikke si at jeg har noen oppskrift på dette. Styrketreningen hjelper på den måten at jeg føler på kroppen at jeg er mer trent :D Utfordringen min nå blir å både være trent og samtidig beholde vekta. Jeg vet ikke hva kardiotrening er og kan derfor ikke uttale meg om det. Jeg vet bare at man tydelig forbrenner kalorier av styrketrening. Inntak har mye å si og jeg spiser sunt, men nå har jeg spist både is og kake denne uka.

Neida, men jeg vet egentlig at det anbefales å trene styrke. Bare jeg som fikk nok av å betale for dyre pt-timer og aldri bli selvgående i styrkeavdelingen. Jeg synes det er kjedelig og føler ikke at jeg har trent nok om jeg ikke samtidig bruker 30-40 min på mølle. Skal gi det et nytt forsøk. Når du ikke legger på deg likevel, så hadde jeg spist både is og kake hver uke ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, cilie skrev:

Neida, men jeg vet egentlig at det anbefales å trene styrke. Bare jeg som fikk nok av å betale for dyre pt-timer og aldri bli selvgående i styrkeavdelingen. Jeg synes det er kjedelig og føler ikke at jeg har trent nok om jeg ikke samtidig bruker 30-40 min på mølle. Skal gi det et nytt forsøk. Når du ikke legger på deg likevel, så hadde jeg spist både is og kake hver uke ;) 

Ha ha, nei sånn fungerer det ikke . Jeg har både en øvre og en nedre grense jeg skal holde meg innenfor, men akkurat nå skader det ikke med is. Det blir grilling med is til dessert i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ha ha, nei sånn fungerer det ikke . Jeg har både en øvre og en nedre grense jeg skal holde meg innenfor, men akkurat nå skader det ikke med is. Det blir grilling med is til dessert i kveld :)

Høres godt ut! Ha en fin kveld! Skal på hytta og grille selv, men skal prøve å avstå fra isen jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...