Gå til innhold

Trening uke 22


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Fornøyd med uka:

Mandag: 40 min teknikktrening badminton, hjemme

Tirsdag: 5000 skritt og 30 min styrketrening

Onsdag: 10.000 skritt

Torsdag: 30 min styrketrening før frokost!

Fredag: syklet til og fra jobb, ca 55 min tilsammen

Lørdag: 2 lange svømmeturer (årets første bad), på hhva ca 20 min og 40 min

Søndag: 11500 skritt (løp/gikk etter to iislandshesten i halvannen time) + svømmetur på ca 15 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først tenkte jeg at det ikke hadde vært noe aktivitet denne uka, men det stemmer slettes ikke når jeg tenker meg om:

Mandag - 2,2 km / 27 min, kveldstur med jentungen rundt et vann

Tirsdag - 4,2 km / 40 min jogging/gange før jobb

Fredag - kveldstur på hytta, tok ikke med mobilen så jeg vet ikke hvor langt jeg gikk, men gjetter på 2,5 km på halvannen time - sånn går det når man tar med seg kameraet og suller rundt i fjellet, leker fjellgeit og ser på ett av 5-10 par sangsvaner som hekker i fylket! :)

Lørdag - 3,8 km / 1t 32 min, kveldstur på hytta med kjæresten, vi går i terrenget så det går på langt nær så fort som om vi hadde gått på vei altså, men vi forhastet oss ikke, det skal innrømmes. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Alt for lite styrketrening denne uka. Har ikke hatt tid,  men er så fornøyd med gårsdagen, så den veier opp litt.:)

Mandag : Gåtur- 1 time rask gåing når jeg har trukket fra fotopausene.

Tirsdag : 1 time og 30 min gåtur.

Onsdag : Bare en halvtime gåing

Torsdag: Treningsstudio:1time , 15 min på tredemølla i oppoverbakke.45 min styrke . Gikk en halvtime i tillegg.

Lørdag: Mellom 3,8 -4 mil på sykkel  i marka. Meget fornøyd med den dagen :)

Søndag : Har besøkt svigers på hytta i hele dag, men jeg og kjæreste gikk en liten rusletur

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Styrketrening mandag, tirsdag og onsdag. Sykling kun én dag fordi jeg trengte bil til div ting. Slapp uke m.a.o. Gikk forresten rolig tur i skogen på 3km torsdag hvis det teller. Sitte i båt og fiske teller vel ikke (denne helgen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Dere har god hukommelse, jeg husker ikke og greier ikke ramse opp hva som evt er trening hver uke.

Men i dag 12 timer sammenhengende hagearbeide, når jeg ble tørst, drakk jeg vann av hageslangen,  det gikk fort, satte på slangen rett inn i munnen.

Jeg har så smerter i ryggen nå, at selv da jeg nå etter å ha slappet av skulle gå på toalettet, måtte jeg gå krokbøyd:-(

Jeg aner ikke hvorfor ryggen min blir sånn etter 12 timer hagearbeide:-(? jeg tar ikke pauser, men likevel, inni mellom fra å stå bøyd, sitter jeg helt på huk, så jeg varierer bevisst stillingene.

I morgen er alt ok, nå er det vondt, men jeg syns det er bedre å ha vondt i ryggen enn sorg i hjertet, så i morgen etter sykehuset skal jeg stå på videre, jeg har lange lister, og jeg liker arbeide hardt, lenge og uten forstyrrelser, særlig når jeg evt heller ser alternativet er å ta selvmord, men jeg gjør ikke det, jeg jobber hardere og setter pris på smertene i visse kroppsdeler.

På den måten er smerter ofte en kjekke ting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Dere har god hukommelse, jeg husker ikke og greier ikke ramse opp hva som evt er trening hver uke.

Men i dag 12 timer sammenhengende hagearbeide, når jeg ble tørst, drakk jeg vann av hageslangen,  det gikk fort, satte på slangen rett inn i munnen.

Jeg har så smerter i ryggen nå, at selv da jeg nå etter å ha slappet av skulle gå på toalettet, måtte jeg gå krokbøyd:-(

Jeg aner ikke hvorfor ryggen min blir sånn etter 12 timer hagearbeide:-(? jeg tar ikke pauser, men likevel, inni mellom fra å stå bøyd, sitter jeg helt på huk, så jeg varierer bevisst stillingene.

Jeg bruker appen Endomondo og da ligger alt både på nett og på mobilen min. :)

Du synes det er rart at du har vondt i ryggen etter 12 TIMERS hagearbeide uten særlig pauser?! :blink: Kroppen trenger variasjon og hvile og jeg tror nok ikke at veksling mellom å stå bøyd og å sitte på huk er nok, ryggen bøyes og belastes ganske kraftig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie
1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg bruker appen Endomondo og da ligger alt både på nett og på mobilen min. :)

Du synes det er rart at du har vondt i ryggen etter 12 TIMERS hagearbeide uten særlig pauser?! :blink: Kroppen trenger variasjon og hvile og jeg tror nok ikke at veksling mellom å stå bøyd og å sitte på huk er nok, ryggen bøyes og belastes ganske kraftig uansett.

ok,

takk, da skal jeg se på den appen der.

Jeg bruker så lang tid på å sette meg inn i nye ting, så ofte blir det for komplisert, men skriver det opp.

Ja jeg har fortsatt vondt, men skal kjøpe voltaren, for jeg har mye mer jeg må få gjort mens jeg har fri. Jeg får sjelden vondt i ryggen, ikke noen trening gir meg vondt i ryggen, men 12 timer hyggelig hagearbeide, så det syns jeg er rart ja. Jeg er ikke flink til å ta pauser, jeg prøver å lære det for tiden, et program skal lære meg dette, men jeg tok fri fra programmet i går, og i dag også, for jeg trenger fri til å slippe innstallere noe nytt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
14 minutter siden, Madelenemie skrev:

ok,

takk, da skal jeg se på den appen der.

Jeg bruker så lang tid på å sette meg inn i nye ting, så ofte blir det for komplisert, men skriver det opp.

Ja jeg har fortsatt vondt, men skal kjøpe voltaren, for jeg har mye mer jeg må få gjort mens jeg har fri. Jeg får sjelden vondt i ryggen, ikke noen trening gir meg vondt i ryggen, men 12 timer hyggelig hagearbeide, så det syns jeg er rart ja. Jeg er ikke flink til å ta pauser, jeg prøver å lære det for tiden, et program skal lære meg dette, men jeg tok fri fra programmet i går, og i dag også, for jeg trenger fri til å slippe innstallere noe nytt akkurat nå.

Jeg fikk ofte vondt ryggen da jeg hadde hage. Å gå bøyd rundt med kantklipper, spa grus osv i timer, er verre for ryggen enn å trene. Ikke rart du har vondt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 gå/løpeturer her. Sliter dessverre nå med ene bak-leggen.

Fortsatt cola zero - og klarte ikke la være is og sjokolade 2 dager i helgen...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, cilie skrev:

5 gå/løpeturer her. Sliter dessverre nå med ene bak-leggen.

Fortsatt cola zero - og klarte ikke la være is og sjokolade 2 dager i helgen...

 

 

 

  • Wow, det er jo kjempebra, men fikk lyst til å komme med en liten kommentar ang isen. Jeg mistet jo en kilo forrige uke og skulle opp igjen. Jeg spiste derfor is fredag, lørdag og søndag. Søndag ble det softis på vei til svigers hytte og så ble det enda en is den dagen pluss vaffel jeg fikk servert av svigermor. VIPS, 1 kilo opp igjen siden torsdag . Det ordnet seg raskt :D God bedring med leggen :)
Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nicklusheletida skrev:
  • Wow, det er jo kjempebra, men fikk lyst til å komme med en liten kommentar ang isen. Jeg mistet jo en kilo forrige uke og skulle opp igjen. Jeg spiste derfor is fredag, lørdag og søndag. Søndag ble det softis på vei til svigers hytte og så ble det enda en is den dagen pluss vaffel jeg fikk servert av svigermor. VIPS, 1 kilo opp igjen siden torsdag . Det ordnet seg raskt :D God bedring med leggen :)

Good for you! Skjønner poenget ditt - for jeg vil jo ned. og jeg synes det ikke er noe som skal til mer, før det strammer i buksen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, cilie skrev:

Good for you! Skjønner poenget ditt - for jeg vil jo ned. og jeg synes det ikke er noe som skal til mer, før det strammer i buksen... 

Og ned en kilo plutselig i dag. He he, tror jeg legger bort vekta igjen jeg. Har kjøpt meg vekt, men den driver jo bare og tuller med meg. Greide meg like fint uten. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Og ned en kilo plutselig i dag. He he, tror jeg legger bort vekta igjen jeg. Har kjøpt meg vekt, men den driver jo bare og tuller med meg. Greide meg like fint uten. :)

 

Ja, en kg opp og ned er det vel gjerne fra dag til dag. Vei deg fast feks hver 14.dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Og ned en kilo plutselig i dag. He he, tror jeg legger bort vekta igjen jeg. Har kjøpt meg vekt, men den driver jo bare og tuller med meg. Greide meg like fint uten. :)

 

Man kan jo ikke måle reelle vektendringer fra dag dag til dag. Vekten kan helt naturlig variere et par kilo i forbindelse med vannansamling i kroppen, tarminnhold etc. Dette påvirker vekten i langt større grad enn is over et par dager. Skal man følge med på vekten bør man heller veie seg f.eks. ukentlig, og da samme tid på døgnet hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 minutter siden, Xtra skrev:

Man kan jo ikke måle reelle vektendringer fra dag dag til dag. Vekten kan helt naturlig variere et par kilo i forbindelse med vannansamling i kroppen, tarminnhold etc. Dette påvirker vekten i langt større grad enn is over et par dager. Skal man følge med på vekten bør man heller veie seg f.eks. ukentlig, og da samme tid på døgnet hver gang.

Jada, jeg vet jo dette, men en kilo var likevel mye fra en dag til en annen. Hadde vel fått i meg mye salt mat da kanskje, men ok jeg er fortsatt innenfor den øvre og nedre grensa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...