Gå til innhold

Trening uke 23


Lillemus

Anbefalte innlegg

Tja - ble ikke så mye denne uka, men:

Mandag - 2,3 km / 48 min, kveldstur med jentungen i skogen, inkl. kjeks-pause hvor vi matet ender :)

Torsdag - 3 km / 27 min, jogge-gåtur med kjæresten (!) 

Lørdag - trasket og gikk 12.800 skritt i Røros sentrum på formiddagen :)

Søndag - 6km / 50 min gåjoggetur :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom jeg denne uken var fornøyd med treningen kan jeg vel legge ut skrytelisten ;). Selv om uken ikke endte slik jeg ønsket.

 

Mandag, tirsdag og torsdag: Treningssenter med ca. 20-30 min. oppvarming/intervall + ca. 40 min. styrke.

Onsdag: Ca en time, 16 km. kupert sykkeltur.

Lørdag: Klarte å få kink i ryggen - arghhh! Vondt. Dermed ble det ikke mindre enn fem gåturer med nedising mellom for å behandle meg selv, men dette kalles ikke akkurat trening...

Søndag: Meget rolig gåtur 1,5 time (preget av kinken).

 

Nå håper jeg bare ryggen blir bra nok til at jeg kan fortsette styrketreningen. Ifølge kiropraktor jeg har snakket med er det bare å kjøre på så lenge jeg er påpasselig med å unngå smertefulle bevegelser.

 

Fortsettelse følger (kanskje) ;)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E fornøyd med 4 løp/gå-turer i marka denne uken. Sliter som sagt med den ene bakleggen, så kjedelig å måtte ta det mer med ro enn kondisen tilsier. Satser på å begynne med litt alternativ trening om en uke når det er ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Halvslapp uke. 3 økter på treningsstudio.

Mandag: 1 time på treningsstudio. 20 min i oppoverbakke på tredemølla. 40 min styrke.

Tirsdag. Det samme.

Lørdag: Det samme.

Hadde tenkt meg dit i kveld også, men har så dundrende hodepine nå, så tror ikke jeg orker.

Ellers har det blitt lite gåing denne uka også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver kveld: 2-3 timer med buldring, klatring på svaberg + gange i fjæra på rullestein. Ooooo som jeg elsker sommeren :)

Anonymkode: 50128...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det ble styrketrening mandag, onsdag og fredag.

Sykling 16 km mandag, onsdag og torsdag. 

Jeg tok også en joggetur på mandag.

I helgen var jeg på besøk her og der og på en fest. Det har vært veldig mye mat, dugelig med øl og vin og null fysisk aktivitet. Får vel se på det som restitusjon etter treningen ukedagene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Oppdatering : Vil nå bare si i fra om at det ble en treningsøkt likevel i kveld. Tok et par paraset og kom meg avgårde. :D

Det ble 4 treningsøkter denne uka da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

SlappSlapp uke mhp trim, men veldig fin uke ellers :-) Har hatt tre døgn på hotell (konferanse med jobben), Vært i et stort selskap lørdag kveld (90 gjester), og i kveld har vi hatt konsert med koret :-):-)

Men trening altså, var ttemmelig labert:

Mandag: 5000 skritt

Tirsdag: 11800 skritt

Onsdag: 5000 skritt + masse dansing om kvelden

Torsdag: 5000 skritt

Fredag: 7500 skritt.

Ikke en eneste ordentlig treningsøkt, men jeg har prøvd å bevege meg en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, påskelilje skrev:

SlappSlapp uke mhp trim, men veldig fin uke ellers :-) Har hatt tre døgn på hotell (konferanse med jobben), Vært i et stort selskap lørdag kveld (90 gjester), og i kveld har vi hatt konsert med koret :-):-)

Men trening altså, var ttemmelig labert:

Mandag: 5000 skritt

Tirsdag: 11800 skritt

Onsdag: 5000 skritt + masse dansing om kvelden

Torsdag: 5000 skritt

Fredag: 7500 skritt.

Ikke en eneste ordentlig treningsøkt, men jeg har prøvd å bevege meg en del.

 Haha, 5.000 skritt er ikke noe å nevne i en treningstråd - knapt nok 10.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 minutter siden, Xtra skrev:

 Haha, 5.000 skritt er ikke noe å nevne i en treningstråd - knapt nok 10.000.

He he, der skrev du akkurat det jeg har tenkt en god stund, men ikke har sagt :D

Jeg tror nok at jeg har gått minst det jeg også ved siden av treninga :)

Påskelije ikke vondt ment, men bare du trekker pusten, fører du det opp som trening :P

Neida, ser jo at du har noen bedre dager, men 5000 skritt er IKKE trening .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, påskelilje skrev:

SlappSlapp uke mhp trim, men veldig fin uke ellers :-) Har hatt tre døgn på hotell (konferanse med jobben), Vært i et stort selskap lørdag kveld (90 gjester), og i kveld har vi hatt konsert med koret :-):-)

Men trening altså, var ttemmelig labert:

Mandag: 5000 skritt

Tirsdag: 11800 skritt

Onsdag: 5000 skritt + masse dansing om kvelden

Torsdag: 5000 skritt

Fredag: 7500 skritt.

Ikke en eneste ordentlig treningsøkt, men jeg har prøvd å bevege meg en del.

De skrittene dine - er det en tur eller er det det du går i løpet av en dag på jobb og når du kommer hjem? 5000 skritt om dagen er ikke mye altså... Jeg har et dagsmål på 10.000 (som jeg ikke alltid oppnår nei!), men aktivitetsarmbåndet mitt vil ha meg opp i rundt 15.000 skritt før det er fornøyd, avhengig av om jeg går eller jogger (om jeg jogger er det fornøyd langt tidligere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, Xtra skrev:

 Haha, 5.000 skritt er ikke noe å nevne i en treningstråd - knapt nok 10.000.

Haha :-) - nei, det skulle gjort vært anførselstegn på "trening", fordi jeg bare hadde klart målet på 10.000 en eneste dag! Så jeg er helt enig i at 5000 skritt ikke regnes som trening, men det er likevel en god del mer enn jeg beveger meg en vanlig slapp dag. Dersom jeg kjører til kontoret, sitter stille der det meste av dagen, kjører hjem, og bare er hjemme, kommer jeg bare opp i 2000, kanskje 3000 skritt.

Men 10.000 skritt på en dag, det er jo i alle fall mosjon - da inkluderer det en tur i tillegg til annen bevegelse i løpet av dagen. Jeg regnet jo med at jeg ikke kom til å nå målene om 10.000 hver dag denne uka, men hadde likevel på meg skrittelleren for å se hvor aktiv jeg var uten å trene :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

He he, der skrev du akkurat det jeg har tenkt en god stund, men ikke har sagt :D

Jeg tror nok at jeg har gått minst det jeg også ved siden av treninga :)

Påskelije ikke vondt ment, men bare du trekker pusten, fører du det opp som trening :P

Neida, ser jo at du har noen bedre dager, men 5000 skritt er IKKE trening .

:P

Se svaret til Xtra. Er helt enig i at det er for lite for å kalles trening, men det var i alle fall litt mosjon/bevegelse på en ellers meget passiv uke :D På en vanlig dag uten noe ekstra går jeg bare 2000-3000 skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
2 timer siden, Lillemus skrev:

De skrittene dine - er det en tur eller er det det du går i løpet av en dag på jobb og når du kommer hjem? 5000 skritt om dagen er ikke mye altså... Jeg har et dagsmål på 10.000 (som jeg ikke alltid oppnår nei!), men aktivitetsarmbåndet mitt vil ha meg opp i rundt 15.000 skritt før det er fornøyd, avhengig av om jeg går eller jogger (om jeg jogger er det fornøyd langt tidligere).

Det er det jeg går i løpet av hele dagen. Jeg går bare 2000-3000 skritt hvis jeg ikke gjør noe spesielt. Vi har hatt et opplegg på jobben der vi kan krysse av for hver dag vi får minst 10.000 skritt eller trener minst en halvtime eller mer. Forrige uke ble det altså kun ett eneste ynkelig kryss på meg....:wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 minutter siden, påskelilje skrev:

:P

Se svaret til Xtra. Er helt enig i at det er for lite for å kalles trening, men det var i alle fall litt mosjon/bevegelse på en ellers meget passiv uke :D På en vanlig dag uten noe ekstra går jeg bare 2000-3000 skritt.

Husker du og jeg hadde en skrittelllerkonkuranse for mange år siden . Vi var begge oppe i 23.000-24.000 skritt hvis ikke jeg husker helt feil :)

VI var vel på jobb først begge to og brukte kvelden til å oppnå 23-24.000 skritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, påskelilje skrev:

Det er det jeg går i løpet av hele dagen. Jeg går bare 2000-3000 skritt hvis jeg ikke gjør noe spesielt. Vi har hatt et opplegg på jobben der vi kan krysse av for hver dag vi får minst 10.000 skritt eller trener minst en halvtime eller mer. Forrige uke ble det altså kun ett eneste ynkelig kryss på meg....:wacko:

Skjønner ikke hvordan det er mulig å bare bevege seg 2000-3000 skritt på en dag, jeg. Jeg har også en relativt stillesittende jobb, men litt gåing blir det jo. Hjemme beveger jeg meg gjerne mye og  sitter knapt stille før sent på kvelden. På en vanlig dag uten tur blir det gjerne ca. 6000-7000 skritt. Og trening er det ikke ;).

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Xtra skrev:

Skjønner ikke hvordan det er mulig å bare bevege seg 2000-3000 skritt på en dag, jeg. Jeg har også en relativt stillesittende jobb, men litt gåing blir det jo. Hjemme beveger jeg meg gjerne mye og  sitter knapt stille før sent på kvelden. På en vanlig dag uten tur blir det gjerne ca. 6000-7000 skritt. Og trening er det ikke ;).

Det lurer jeg også litt på... Jeg har vel som regel gått minst 800 skritt før jeg går ut av døra hjemme. Nå har jeg vært på jobb en stund og nå har jeg gått 2900 skritt og ennå har jeg ikke åpnet sjappa! Jeg synes jeg til tider har en stillesittende jobb, men påskelilje slår meg ned i støvlene der altså, de dagene jeg ikke når 8000 skritt er i helg hvor det er veldig dårlig vær og jeg ikke orker å gå ut en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

:P

Se svaret til Xtra. Er helt enig i at det er for lite for å kalles trening, men det var i alle fall litt mosjon/bevegelse på en ellers meget passiv uke :D På en vanlig dag uten noe ekstra går jeg bare 2000-3000 skritt.

Husker du og jeg hadde en skrittelllerkonkuranse for mange år siden . Vi var begge oppe i 23.000-24.000 skritt hvis ikke jeg husker helt feil :)

VI var vel på jobb først begge to og brukte kvelden til å oppnå 23-24.000 skritt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nei, nå fikk jeg dårlig samvittighet.

Vi trenger jo ikke å ta så fryktelig alvorlig dette her :) hvis trådene motiverer til å yte litt mer enn det en vanligvis gjør, så er det supert og det viktigste. :)

Vi er vel ikke treningsfantomer noen av oss .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Husker du og jeg hadde en skrittelllerkonkuranse for mange år siden . Vi var begge oppe i 23.000-24.000 skritt hvis ikke jeg husker helt feil :)

VI var vel på jobb først begge to og brukte kvelden til å oppnå 23-24.000 skritt :)

Husker vi hadde skrittellerkonkurranse, ja! Og med ei fra DOL som ikke er her lenger. Men husker ikke resultatet - godt mulig du har rett. Ja - det blir jo som to relativt lange turer i tillegg til vanlig aktivitet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...