Gå til innhold

Trening uke 23


Lillemus

Anbefalte innlegg

påskelilje
2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, nå fikk jeg dårlig samvittighet.

Vi trenger jo ikke å ta så fryktelig alvorlig dette her :) hvis trådene motiverer til å yte litt mer enn det en vanligvis gjør, så er det supert og det viktigste. :)

Vi er vel ikke treningsfantomer noen av oss .

Hahaha :D Nei, du må ikke få dårlig samvittighet! Jeg satt jo og smilte for meg selv i går da jeg avgav rapport - syntes jo det var en elendig uke - MEN - jeg hadde likevel skrittelleren på, passet på å bruke pauser på konferansen til å rusle rundt i stedet for sitte, gå turer i byen før middag, gå rundt på Gardermoen mens jeg ventet på neste fly i stedet for å sitte - så for meg så er det inspirerende med denne rapporteringen, fordi det gir meg lyst til å kunne gjøre det jeg KAN få til, ut fra hvordan uka er.

Nei, treningsfantom blir jeg nok aldri. Men litt bedre kondis, litt strammere i fisken og noen kilo lettere - det ønsker jeg  få til, og DOL-rapporteringen motiverer meg for å fortsette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
Den ‎13‎.‎06‎.‎2016 at 9.03, Nicklusheletida skrev:

Husker du og jeg hadde en skrittelllerkonkuranse for mange år siden . Vi var begge oppe i 23.000-24.000 skritt hvis ikke jeg husker helt feil :)

VI var vel på jobb først begge to og brukte kvelden til å oppnå 23-24.000 skritt :)

Prøvde å søke opp noen av de gamle trådene, men søkefunksjonen er jo helt elendig, så jeg fant ikke noe om konkurransene våre. Men fant jo litt da - bl.a. at dronningen av skrittelleren hadde rekord på litt over 60.000 skritt! WOW! Husker at hun og sønnen min konkurrerte en gang (jeg var vel med en stund, men datt av lasset), og de hadde like intenst konkurranseinstinkt begge to. Vi måtte sette en stopptid fordi han skulle legge seg (var sikkert ikke mer enn 9-10 år da....), og da tror jeg de havnet på rundt 50.000 begge to. Husker ikke hvem som vant.

Da er det jo litt stusslig å komme dinglende med 5000 skritt ....;):wacko::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
29 minutter siden, påskelilje skrev:

Prøvde å søke opp noen av de gamle trådene, men søkefunksjonen er jo helt elendig, så jeg fant ikke noe om konkurransene våre. Men fant jo litt da - bl.a. at dronningen av skrittelleren hadde rekord på litt over 60.000 skritt! WOW! Husker at hun og sønnen min konkurrerte en gang (jeg var vel med en stund, men datt av lasset), og de hadde like intenst konkurranseinstinkt begge to. Vi måtte sette en stopptid fordi han skulle legge seg (var sikkert ikke mer enn 9-10 år da....), og da tror jeg de havnet på rundt 50.000 begge to. Husker ikke hvem som vant.

Da er det jo litt stusslig å komme dinglende med 5000 skritt ....;):wacko::P

Ja, det begynner å demre :) Må nok ha fri fra jobb for å klare det antallet :) Jeg mener jeg gikk hjem fra jobb og jeg husker jeg trasket hele kvelden rundt i nabolaget, de samme veiene om igjen og om igjen på asfalt. Jeg husker at jeg hadde elendige joggesko. Tenk å være så sprø. Jeg hadde ikke gjort det nå :D Nå vil jeg kose meg på tur og å traske rundt på de sammen veiene om igjen og om igjen frem til 24.00, er ikke kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 12. juni 2016 at 23.23, Nicklusheletida skrev:

He he, der skrev du akkurat det jeg har tenkt en god stund, men ikke har sagt :D

Jeg tror nok at jeg har gått minst det jeg også ved siden av treninga :)

Påskelije ikke vondt ment, men bare du trekker pusten, fører du det opp som trening :P

Neida, ser jo at du har noen bedre dager, men 5000 skritt er IKKE trening .

Dette synes jeg er litt tullete å skrive i en treningstråd som bør være motiverende. Vi har alle ulikt utgangspunkt. Går man 5.000-10.000 skritt i et godt tempo hver dag så er det faktisk god trening/mosjon for de aller fleste som rører lite på seg og ikke minst er det bra/sunt for alle kropper med denne type aktivitet. Selv gikk jeg ned 17 kilo i vekt med gåing som eneste form som trening/aktivitet i den perioden.

Anonymkode: 50128...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er litt tullete å skrive i en treningstråd som bør være motiverende. Vi har alle ulikt utgangspunkt. Går man 5.000-10.000 skritt i et godt tempo hver dag så er det faktisk god trening/mosjon for de aller fleste som rører lite på seg og ikke minst er det bra/sunt for alle kropper med denne type aktivitet. Selv gikk jeg ned 17 kilo i vekt med gåing som eneste form som trening/aktivitet i den perioden.

Anonymkode: 50128...986

Foreslår at du leser resten av tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er litt tullete å skrive i en treningstråd som bør være motiverende. Vi har alle ulikt utgangspunkt. Går man 5.000-10.000 skritt i et godt tempo hver dag så er det faktisk god trening/mosjon for de aller fleste som rører lite på seg og ikke minst er det bra/sunt for alle kropper med denne type aktivitet. Selv gikk jeg ned 17 kilo i vekt med gåing som eneste form som trening/aktivitet i den perioden.

Anonymkode: 50128...986

Dessuten er det en treningtråd, ikke en vektråd, men enig i at det bør være opp til hver enkelt hv de ser på som trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly
1 time siden, påskelilje skrev:

Prøvde å søke opp noen av de gamle trådene, men søkefunksjonen er jo helt elendig, så jeg fant ikke noe om konkurransene våre. Men fant jo litt da - bl.a. at dronningen av skrittelleren hadde rekord på litt over 60.000 skritt! WOW! Husker at hun og sønnen min konkurrerte en gang (jeg var vel med en stund, men datt av lasset), og de hadde like intenst konkurranseinstinkt begge to. Vi måtte sette en stopptid fordi han skulle legge seg (var sikkert ikke mer enn 9-10 år da....), og da tror jeg de havnet på rundt 50.000 begge to. Husker ikke hvem som vant.

Da er det jo litt stusslig å komme dinglende med 5000 skritt ....;):wacko::P

Jeg husker godt skrittellerdronninga, men jeg husker ikke hva hun kalte seg på dol. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
33 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Jeg husker godt skrittellerdronninga, men jeg husker ikke hva hun kalte seg på dol. 😊

AneM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er litt tullete å skrive i en treningstråd som bør være motiverende. Vi har alle ulikt utgangspunkt. Går man 5.000-10.000 skritt i et godt tempo hver dag så er det faktisk god trening/mosjon for de aller fleste som rører lite på seg og ikke minst er det bra/sunt for alle kropper med denne type aktivitet. Selv gikk jeg ned 17 kilo i vekt med gåing som eneste form som trening/aktivitet i den perioden.

Anonymkode: 50128...986

Er enig med deg i at rask gange er super trening, men de skrittene jeg tok i forrige uke, var bare rolig bevegelse uten trim. Så jeg ble absolutt ikke fornærmet av det Nicklus skrev :-) Likevel - 5000 skritt i rolig tempo er bedre enn 2000 skritt i rolig tempo og resten av dagen på rompa :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, påskelilje skrev:

Er enig med deg i at rask gange er super trening, men de skrittene jeg tok i forrige uke, var bare rolig bevegelse uten trim. Så jeg ble absolutt ikke fornærmet av det Nicklus skrev :-) Likevel - 5000 skritt i rolig tempo er bedre enn 2000 skritt i rolig tempo og resten av dagen på rompa :-)

Godt å høre :) Vi har nå hatt en lite spøkefull tone tidligere også, så regnet med det gikk bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Godt å høre :) Vi har nå hatt en lite spøkefull tone tidligere også, så regnet med det gikk bra:)

Dette ble jo helt feil. Ikke lite, men litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. juni 2016 at 9.25, Xtra skrev:

Skjønner ikke hvordan det er mulig å bare bevege seg 2000-3000 skritt på en dag, jeg. Jeg har også en relativt stillesittende jobb, men litt gåing blir det jo. Hjemme beveger jeg meg gjerne mye og  sitter knapt stille før sent på kvelden. På en vanlig dag uten tur blir det gjerne ca. 6000-7000 skritt. Og trening er det ikke ;).

Jeg sykler til jobben (og sykler da lengre på kortere tid enn Lillemus gjør på sine treningsturer *fnis*), og selv da har jeg et snitt på 8000 skritt registrert på iPhone (som jeg ikke alltid har på meg). Ikke vondt ment dette, for bevegelse og aktivitet er supert og mosjon det samme, men i ordet "trening" legger jeg noe annet jeg også ☺️

Ps. Slår forøvrig et slag for gode gamle mosjonsbegrepet! Alle skal ikke ha Birken som mål ☺️

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg sykler til jobben (og sykler da lengre på kortere tid enn Lillemus gjør på sine treningsturer *fnis*)

Det gjør du helt sikkert, men husk at jeg har 2 km BRATT motbakke på vei hjem! Men denne våren har det vært svæææært lite sykling med meg gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lillemus skrev:

Det gjør du helt sikkert, men husk at jeg har 2 km BRATT motbakke på vei hjem! Men denne våren har det vært svæææært lite sykling med meg gitt...

Egentlig ikke viktig, men det har jeg også. Jeg begynner med trampebakken og festningsbakken for å si det sånn... ;) ...men de samme bakkene trilles ned på morgenen heldigvis. Hadde det vært omvendt -bratt om morgenen- er jeg jaggu ikke sikker på at jeg hadde syklet så mye 😉

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, Kayia skrev:

Egentlig ikke viktig, men det har jeg også. Jeg begynner med trampebakken og festningsbakken for å si det sånn... ;) ...men de samme bakkene trilles ned på morgenen heldigvis. Hadde det vært omvendt -bratt om morgenen- er jeg jaggu ikke sikker på at jeg hadde syklet så mye 😉

Visste ikke at du hadde så lang vei til jobb. Det er veldig bratt der du sykler, men festningen er tross alt bare 70 moh. Lillemus har 140 høydemeter i ett strekk +60 m i mindre bakker hvis hun sykler samme vei som meg. Jeg vet ikke hvor hun bor, men hun mente vi nesten var naboer. Jeg synes det trygt kan godkjennes som trening :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Visste ikke at du hadde så lang vei til jobb. Det er veldig bratt der du sykler, men festningen er tross alt bare 70 moh. Lillemus har 140 høydemeter i ett strekk +60 m i mindre bakker hvis hun sykler samme vei som meg. Jeg vet ikke hvor hun bor, men hun mente vi nesten var naboer. Jeg synes det trygt kan godkjennes som trening :-) 

Er det 140 høydemeter opp B-veien altså? Jeg mener den er bortimot 2 km, over halvannen i alle fall. Jeg kommer greit opp den på sykkel, men det går IKKE fort... La meg si det sånn - to ganger har noen JOGGET forbi meg opp der! Høh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...