Gå til innhold

Trening uke 25.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Det ble 3 økter på treningstudioet denne uka. 

Nå er det ferie for min del og ikke noe treningstudio på en stund, men hvis været tillater det, håper jeg på et par fjellturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det ble en helt standard uke:

3 dager treningsstudio 

3 dager sykling til/fra jobb.

En 5k joggetur i helgen

Jeg har ca null progresjon når det gjelder pull-up utfordringen til MM (førstemann til 10x) Trener på det bare en gang i uka sammen innimellom andre øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye syk - som alltid i begynnelsen av ferien - så her ble det kun to gå/løpe-turer, men de var til gjengjeld ganske bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Det ble bare en sykkeltur til og fra jobb forrige uke, og dett var dett.

Ble syk fredag kveld, og har ligget med vondt i halsen, slapp og småfeber til og med i går. Frisk i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
12 timer siden, cilie skrev:

Jeg har vært mye syk - som alltid i begynnelsen av ferien - så her ble det kun to gå/løpe-turer, men de var til gjengjeld ganske bra!

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vel to turer på treningstudio. Skulle gjerne vært mer, men denne tiden er utrolig travel med både bursdager, jobbarrangementer og skoleavsltuninger, så det begrenser seg.

 

Godt i gang denne uken med ganske hard trening både søndag og mandag:). Så blir resten av uken mer av det sosiale slaget....

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28. juni 2016 at 9.33, Nicklusheletida skrev:

God bedring :)

Tusen takk :) Mye bedre nå og har allerede to økter denne uken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De sier det kommer bedre tider, det tror jeg absolutt ingenting på! så får tiden vise hvem som har rett, eller er mest realitetsorintert.

Anonymkode: 70513...121

Jeg håper i alle fall virkelig at du får det bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ikke det i kveld, eller de neste, men jeg tenker mye på det, for jeg orker ikke være flink så mye mer.

Fint dere trener, trening er viktig, og å være slank, sammen med å være glad, lever man da lengre, det tjener mange på.

Hvem har bestemt at du må være så flink hele tiden? Trening er ikke så viktig, og ikke å være slank heller. Og hva er vitsen med å leve så forbanna lenge. Er det veldig viktig å bli 100? Jeg trener ikke, er ikke slank (er normalvektig), jeg røyker, snuser, spiser nesten aldri grønnsaker. Jeg er så langt unna flink, på alle områder. Har jo t.o.m en kjeltringdiagnose som "noen" så fint kalte det :P Og til tross for min dårlige livsstil så liker du meg  :D Det som er viktig er å gjøre det man selv føler man vil. Kanskje spesielt når man er deprimert. Hva med å ta med hunden din på en fjelltur, eller en lang skogstur? Du kan jo ikke finne på å dø mens han er med for da har du et ansvar. Tror folk vil like deg også selv om du slutter å være så perfekt ;) Gi deg selv litt tid til å tenke over hva som er problemene og hvordan du kan løse dem. Jeg har tro på at en depresjon som kommer slik som denne har gjort vil forsvinne igjen. Du er jo normalt ikke en deprimert person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Den 28.06.2016 at 8.28, påskelilje skrev:

Det ble bare en sykkeltur til og fra jobb forrige uke, og dett var dett.

Ble syk fredag kveld, og har ligget med vondt i halsen, slapp og småfeber til og med i går. Frisk i dag.

God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

God bedr

Takk! GIKk en tur I Skogen I Går, men sliter litt med pusten fremdelws når jeg går trapper, så det er lite trening denne uka og ...

 

ijj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Den 30.6.2016 at 8.09, Trine skrev:

 Er det veldig viktig å bli 100? Jeg trener ikke, er ikke slank (er normalvektig), jeg røyker, snuser, spiser nesten aldri grønnsaker. .

Jeg tror du bruker kroppen mer enn de fleste her, selv om du ikke kaller det trening. Jeg synes normalvektige må kunne kalles slanke, eller?

Jeg mener at slank = ikke tjukk = normalvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg tror du bruker kroppen mer enn de fleste her, selv om du ikke kaller det trening. Jeg synes normalvektige må kunne kalles slanke, eller?

Jeg mener at slank = ikke tjukk = normalvektig.

Sjeldent jeg blir skikkelig sliten da, sånn anpusten sliten. Det er bare når jeg skal gå rett opp fordi jeg ikke gidder gå rundt ;) Men jeg er jo endel i bevegelse selv om jeg ikke har harde treningsøkter. I dag har jeg labbet rundt i skogen i 4 timer og trent hund. Ble ikke akkurat svett, men er litt sliten nå fordet. Hadde det ikke vært for smerter kunne jeg holdt på lenger. Jeg prøver å innbille meg at smerte er en illusjon, men jeg er visst ikke lettlurt nok.

Jeg har egentlig ikke noen formening om hvorvidt normalvektig er det samme som slank. Jeg tenker vel slank om de som er et sted mellom tynn modell og meg ;) Skulle vært litt interessant å vite fettprosenten egentlig. Jeg tror jeg er litt kraftig bygget, men hva om fotballeggene bare er fett. Men om slank er ikke tykk, så er jeg slank.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har jeg ikke svart på denne før? Men bedre sent enn aldri!

Tirsdag - 4,8 km / 49 min joggetur

Onsdag - 5,2 km / 1t 16min gåtur med kjæresten

Torsdag - 4,3 km / 36 min joggetur med kjæresten

Lørdag - 4,2 km / 36 min joggetur med kjæresten

Fornøyd denne uka også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Den 30.06.2016 at 8.09, Trine skrev:

Hvem har bestemt at du må være så flink hele tiden? Trening er ikke så viktig, og ikke å være slank heller. Og hva er vitsen med å leve så forbanna lenge. Er det veldig viktig å bli 100? Jeg trener ikke, er ikke slank (er normalvektig), jeg røyker, snuser, spiser nesten aldri grønnsaker. Jeg er så langt unna flink, på alle områder. Har jo t.o.m en kjeltringdiagnose som "noen" så fint kalte det :P Og til tross for min dårlige livsstil så liker du meg  :D Det som er viktig er å gjøre det man selv føler man vil. Kanskje spesielt når man er deprimert. Hva med å ta med hunden din på en fjelltur, eller en lang skogstur? Du kan jo ikke finne på å dø mens han er med for da har du et ansvar. Tror folk vil like deg også selv om du slutter å være så perfekt ;) Gi deg selv litt tid til å tenke over hva som er problemene og hvordan du kan løse dem. Jeg har tro på at en depresjon som kommer slik som denne har gjort vil forsvinne igjen. Du er jo normalt ikke en deprimert person.

Jeg er uenig, men det hender det jo at vi er :D

Jeg mener at trening er ekstra viktig når en er deprimert. Og da kanskje spesielt ute i naturen. 

Sønnen har blomstret denne uka han har vært med på ferie. Stabil døgnrytme, tidlig oppe til frokost og sovet når han skal sove. Vært med på fjellturer og fisketurer og vært i godt humør. 

Trening er sunt for den psykiske helsa. 

Det handler ikke om å bli 100 år eller bli likt av andre, men om å trives med seg selv.

Du er jo flink til å dra på fjelltur og jeg er sikker på at dette er noe som gjør deg godt, selv om du ikke svetter så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg er uenig, men det hender det jo at vi er :D

Jeg mener at trening er ekstra viktig når en er deprimert. Og da kanskje spesielt ute i naturen. 

Sønnen har blomstret denne uka han har vært med på ferie. Stabil døgnrytme, tidlig oppe til frokost og sovet når han skal sove. Vært med på fjellturer og fisketurer og vært i godt humør. 

Trening er sunt for den psykiske helsa. 

Det handler ikke om å bli 100 år eller bli likt av andre, men om å trives med seg selv.

Du er jo flink til å dra på fjelltur og jeg er sikker på at dette er noe som gjør deg godt, selv om du ikke svetter så mye :)

Hæ, vi er vel aldri uenige :P

Fjelltur og fisketur er ikke trening ;) Jeg nekter å si at jeg har trent når jeg har vært på fjelltur. Å være ute er sunt for den psykiske helsa. Selv om jeg ikke kan si jeg er i noe bedre humør når jeg kommer hjem fra fjellet, men det skyldes nok helst at jeg ikke vil hjem. 

Joda, trening er stort sett bra, men ikke når det blir en plikt. I tilfellet jeg siterte er det snakk om en person som går langt over hva hun egentlig makter for å gjøre alt riktig. Det tror jeg ikke er sunt. Ingen klarer å alltid gjøre alt riktig og om resultatet da er at man føler seg ubrukelig så er det bedre å skru ned kravene endel. Verden raser ikke sammen selv om man ikke gjør alt 110%.

Nå er jeg egentlig usikker på hvor godt det gjør meg. Gikk 1,4 mil for en uke siden og 1,3 mil i går (på fjellet). Nå sitter jeg og prøver å late som at jeg ikke har vondt ;) Men å spise lunsj med reinsdyr er jo hyggelig da og det er godt å bli sliten, selv om jeg får svi for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, Trine skrev:

Hæ, vi er vel aldri uenige :P

Fjelltur og fisketur er ikke trening ;) Jeg nekter å si at jeg har trent når jeg har vært på fjelltur. Å være ute er sunt for den psykiske helsa. Selv om jeg ikke kan si jeg er i noe bedre humør når jeg kommer hjem fra fjellet, men det skyldes nok helst at jeg ikke vil hjem. 

Joda, trening er stort sett bra, men ikke når det blir en plikt. I tilfellet jeg siterte er det snakk om en person som går langt over hva hun egentlig makter for å gjøre alt riktig. Det tror jeg ikke er sunt. Ingen klarer å alltid gjøre alt riktig og om resultatet da er at man føler seg ubrukelig så er det bedre å skru ned kravene endel. Verden raser ikke sammen selv om man ikke gjør alt 110%.

Nå er jeg egentlig usikker på hvor godt det gjør meg. Gikk 1,4 mil for en uke siden og 1,3 mil i går (på fjellet). Nå sitter jeg og prøver å late som at jeg ikke har vondt ;) Men å spise lunsj med reinsdyr er jo hyggelig da og det er godt å bli sliten, selv om jeg får svi for det.

Du har trent når du har vært på fjelltur :) De fjellturene jeg har hatt denne uka har vært trening .

Fisketur er ikke trening, men frisk luft er bra . Man skal ikke ha større ambisjoner enn hva som er realistisk, så der er jeg enig. 

God bedring med beina dine :)

Dessuten må du slutte å rakke ned på deg selv hele tiden. Du er både ei søt og sporty jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du har trent når du har vært på fjelltur :) De fjellturene jeg har hatt denne uka har vært trening .

Fisketur er ikke trening, men frisk luft er bra . Man skal ikke ha større ambisjoner enn hva som er realistisk, så der er jeg enig. 

God bedring med beina dine :)

Dessuten må du slutte å rakke ned på deg selv hele tiden. Du er både ei søt og sporty jente.

Nei, når jeg har vært på fjelltur så har jeg vært på tur med bikkja :D Men jeg kan gå med på at man blir i bedre form av det. Fisketur er vel nesten trening dersom man får en skikkelig feit en på kroken.

Takk takk, det trengs.

Haha, rakker jeg ned på meg selv? Jeg er jo bare ærlig. Men takk, det var hyggelig å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...