Gå til innhold

Blødning....igjen


Vivivi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skrev her i fjor om en blødning jeg hadde, og at jeg var veldig engstelig. Etter svar fra Gynekolog da, hadde jeg cyste på ene egg-

stokken. Blodprøver og celleprøve var normal.Jeg hadde oppfølingstime i august, og da var cysten borte.

28.Juni i år var starten på eggløsning. Jeg hadde samleie den dagen, med kondom. Dagen etter (i går)hadde jeg litt blod i trusa. I dag har det kommet mer blod, men bare når jeg er på do.Forløpig. Det kjennes ut som milde mensensmerter .

Dagene mellom menstruasjonen og eggløsningen har vært uten blod. Noen av dagene har det vært litt "grums", men veldig,veldig lite (små nålehoder, og kun 1 eller to på papiret. Har mest sett ut som det har vært noen små rester etter forrige mens.

Nå er jeg der hvor jeg er engstelig igjen! Prøver å tenke logisk, men jeg klarer ikke. Tenker at jeg sikkert har kreft.

Jeg er 40 år, ingen barn.

 

Må legge til at jeg tar citalopram og cetrizin. Og 6. mai og 1.juni fikk jeg kenacort sprøyte.

Endret av Vivivi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig å ha litt blødning ved eggløsning hvor det også kan være smerter. Blodet kan samle seg opp i bunnen av skjeden og kommer ut når du er på do. Hvis det fortsetter inn i neste syklus, vil det være lurt å få tatt en sjekk. (Cyster på eggstokken er vanligvis ikke årsak til slike blødninger.)

Så ta det med ro inntil videre, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg blør ennå. Er dette vanlig? For det meste da jeg er på do. Blodets tykkelse er ikke som mensenblod, mer som vann med blodfarge med noen få små svarte klumper i som jeg ser på papiret da jeg tørker meg. Et par ganger i løpet av dagen blør jeg ikke da jeg er på do. Da er det ingen farge i det hele tatt i doen. Når det kommer blod da jeg er på do så kommer det en del, like mye som når jeg har mensen.

 

Hilsen engstelige Vivivi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at på en av de første blødningene da jeg var på do då føltes det ut som det kom en klump ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

En eggløsningsblødning varer sjelden mer enn en dag eller to. Se mitt svar fra torsdag.

 

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Www.forum.doktoronline.no/topic/405538-cyste-blødning/#comment-3628695

Dette er linken til innlegget mitt ifjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Mitt forrige svar:

Det du beskriver er i all fall ikke tegn på kreft. For å ta cysten først. En cyste på 3 cm er normalt, de kommer og går når eggstokken ‘arbeider’ med å modne egg til eggløsning. Det er ikke noe som behøver å kontrolleres. Så med blødningen. Slim med blod i livmorhalsen kan være eggløsningsslim som kommer før eggløsningen. Det kan jo passe ganske godt med at det kom ca 2 uker før ventet menstruasjon? Litt uregelmessighet i syklus er ikke uvanlig når man er omkring de 40 år

Her beskrives to forskjellige fenomener. Ved eggløsning kan dannes en cyste som kan bli 3 cm. Det har ikke noe med ekstra blødning fra skjeden.

Omkring eggløsning produserer eggstokken rikelig med østrogen-hormon som kan påvirke livmorhalsen til blødning.

Det er altså to sider av samme sak, men cysten har ikke direkte sammenheng med blødningen.

Var det oppklarende?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke.... He he. Mulig jeg har tungt for det 😉Er det jeg har nå tegn på kreft?

Som jeg nevnte i innlegg tidligere, så tok jeg kenacortsprøyte 6.mai og 1.Juni. Har lest at menstruasjonsforstyrrelser kan være en bivirkning. I tillegg har jeg hatt hemorider og øyelokkbetennelse etter at jeg tok sprøytene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror at du må gå til din lege for undersøkelse og forklaring. Vi kommer ikke videre her på nettet.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...