Gå til innhold

Endomstriose eller pco


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har prøvet, at blive gravid i 4år og er stadig i min bedste alder. Dette er ikke lykkedes og kontaktede derfor en gynækolog. Vi blev enige om, at hun sendte en ansøgning/henvisning til, at jeg skulle undersøges for endomstriose, da hun sagde det kunne forminske chancen for graviditet og min uregelmessige menstration kunne også skyldes dette. Idag læser jeg så en tråd i en gruppe om nogen kvinder, som har samme syntomer som jeg + at de fortæller de har øget hårvækst på kroppen og at de altså ikke LED af endomstriose, men PCO. Vi havde akkurat de samme syntomer og, da begynder jeg, at tvivle om det kan være dette jeg er bliver ramt af. Jeg er kun først i 20'erne, men siden jeg var 11-12år og fik min menstruasion, så har jeg haft lange lyse dun over hele kroppen og, få Efter begyndte jeg at få 5-6 mørke hår på hvert bryst (lange og tykke hår!!!) og mørke tykke hår fra navlen og ned. Derudover så er jeg nu begyndt at få 2-3hår over munden, som også er mørke. Det genere mig vildt meget med den øget hårvækst og jeg har overvejet, at få det fjernet. Mit spørgsmål er derfor egentlig bare om man her i Norge, hvor jeg nu bor ligesom i Danmark gratis eller meget billigt kan få lavet det her laser mod hårfjerning med en henvisning fra lægen om, at det skyldes endomstriose eller PCO? Eller skal jeg bare glemme det fordi det er alt for dyrt for en ung studerende? De her hår er virkelig et problem, da jeg er genert over, at vise ben, lår og at ligge i sengen nøgen med min mand fordi jeg er bange for jeg har overset og glemt, at plukke et hår på brystet mm. Hvad kan jeg gøre for, at få det væk og, hvad i det skyldes? 

Anonymkode: 9975d...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...