Gå til innhold

Trening uke 28


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg lever livets glade dager i den knøttlille hytta ved sjøen, og fokuserer ikke særlig på trening. Men jeg prøver å ta litt armhevinger og situps innimellom.  Utover det har jeg gjort følgende:

Tirsdag: 2 timer slåing med ljå

Onsdsg: 2 timer slåing med ljå + 1,5 time tur i skogen i ganske høyt tempo + 1 time badmintontrening 

Fredag: 2 timer tur i skogen, ganske bra tempo

Søndag: 1 time tur i skogen, rolig tempo + 1 time rengjøring av hytta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det også en del hytteliv og valgte å la treningstøyet bli hjemme denne helgen.🙄 Derfor ble det bare 3 gå/joggeturer. Håper jeg får til å øke litt resten av ferien.😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg har også hatt ferie i sommerhus ved sjøen. Det har blitt en 11 km padletur, en 5km padletur, en 8 km joggetur og en 5km joggetur. En liten skogstur på ca 5 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Null trening å melde om denne uka. Bare ferie, men egentlig mer gåing og bevegelse i ferien enn på vanlige arbeidsdsger. Har ikke vært mye i ro akkurat.

Jeg har også vasket hus, men synes normal dagligdagse aktiviteteter i vår alder ( vi er da ikke 80 heller), er et minimum av hva vi bør klare uten kalle det trening. Trening er trening og huslige sysler innendørs og utendørs er huslige sysler. 

Jeg skal ikke være noe treningspoliti, men synes trening vaskes ut til å gjelde alt mulig av sysler.

I morgen er ferien over for min del og da skal det bli fart på treninga igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 timer siden, Nicklusheletida skrev:

 

Jeg har også vasket hus, men synes normal dagligdagse aktiviteteter i vår alder ( vi er da ikke 80 heller), er et minimum av hva vi bør klare uten kalle det trening. Trening er trening og huslige sysler innendørs og utendørs er huslige sysler. 

Jeg skal ikke være noe treningspoliti, men synes trening vaskes ut til å gjelde alt mulig .

Tjihiii i- jeg sa det bare for å tirre deg litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 timer siden, påskelilje skrev:

Tjihiii i- jeg sa det bare for å tirre deg litt ;-)

Sier du det ja :D Vel, akkurat det tror jeg som jeg vil om, men listene dine ser lange og utfyllende ut da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Den Monday, July 18, 2016 at 17.46, Nicklusheletida skrev:

Sier du det ja :D Vel, akkurat det tror jeg som jeg vil om, men listene dine ser lange og utfyllende ut da :rolleyes:

Hehe.... du kjenner meg egentlig litt for godt.

Ok da. Det er litt flaut at normalt husarbeid inngår i trening i mitt hode.... *litt flau*.....

Men hva med to timers skrubbing av golv på knærne i intensivt tempo slik at svetten silte og pulsen var på høyde med rask gange....? Gjorde rent for noen på over 90 som tror de fremdeles mestrer vaskingen, men det hadde nok ikke vært vasket inntil golv listene på mange år.....

Nei, nå er jeg i gang igjen.... ble i alle fall sånn god sliten av å holde på med dette, og jeg brukte mer kalorier enn den rengjøringen på søndag 😋😋😋

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, påskelilje skrev:

Hehe.... du kjenner meg egentlig litt for godt.

Ok da. Det er litt flaut at normalt husarbeid inngår i trening i mitt hode.... *litt flau*.....

Men hva med to timers skrubbing av golv på knærne i intensivt tempo slik at svetten silte og pulsen var på høyde med rask gange....? Gjorde rent for noen på over 90 som tror de fremdeles mestrer vaskingen, men det hadde nok ikke vært vasket inntil golv listene på mange år.....

Nei, nå er jeg i gang igjen.... ble i alle fall sånn god sliten av å holde på med dette, og jeg brukte mer kalorier enn den rengjøringen på søndag 😋😋😋

 

 

 

 

Har vært på dol alt for lenge, men nå skal jeg komme meg i dusjen etter trening :D:P

PS. Liker deg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
43 minutter siden, påskelilje skrev:

Hehe.... du kjenner meg egentlig litt for godt.

Ok da. Det er litt flaut at normalt husarbeid inngår i trening i mitt hode.... *litt flau*.....

Men hva med to timers skrubbing av golv på knærne i intensivt tempo slik at svetten silte og pulsen var på høyde med rask gange....? Gjorde rent for noen på over 90 som tror de fremdeles mestrer vaskingen, men det hadde nok ikke vært vasket inntil golv listene på mange år.....

Nei, nå er jeg i gang igjen.... ble i alle fall sånn god sliten av å holde på med dette, og jeg brukte mer kalorier enn den rengjøringen på søndag 😋😋😋

 

 

 

 

Må fortelle om en oppdagelse jeg gjorde i ferien. Vi skulle på fjelltur med den sprekeste av venninnene mine. Det var henne jeg pleide å løpe sammen med under gymnastiden for over 30 år siden og det var henne jeg pleide å trene på ski med i lysløypa også under gymnastiden. Vi var på ferietur med sykkelen også 2 år på rad. Hun har alltid vært litt sprekere enn meg og hun er ei skikkelig fjellgeit. Før jeg kom dit på ferie, hadde hun hatt ferie en stund og gått på 5 fjelltopper som oppvarming før jeg kom. Jeg var forberedt på at jeg var i dårligere form enn henne som vanlig, men så var det helt motsatt. Jeg var sprekere enn henne for første gang. Det viser bare hvor mye den jevnlige styrketreningen betyr når man skal opp bratte fjellsider. Jeg levde i skyene i 2 dager og var superfornøyd med meg selv :D I fjor var jeg sprekere enn i forfjor og i år er jeg sprekere enn i fjor :) Det går fremover. 

Men så skulle jeg på ny fjelltur 2 dager etterpå. Det er en tur som tar 2,5 time ene veien om en er i normalt god form. Det er bratt oppover. Når vi har et godt stykke igjen til  toppen hører jeg noen som kommer løpende i reneste Terese Johaugstil. Trodde ikke mine egne øyne :o. Svisj er hun forbi og på et blunk er hun på toppen og plutselig er hun tilbake hos oss igjen. Jeg var sliten, hun var ikke antydning til sliten. Hun bare tok seg en liten tur før hun skulle på jobb :o Hun trener 6 ganger i uka og sa at hun var i så god form at hun kunne ta flere topper i løpet av en dag og hun er 5 år yngre enn meg. Husket henne fra ungdomsårene. Hun var sprek da, men visstnok mye sprekere nå. 

Tenk å være i en slik form. Det må være en utrolig deilig følelse. Jeg svevde i 2 dager og trodde jeg var så sprek, men det gikk over etter dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet i disse trådene i det siste for jeg får ikke trent i hverdagen rett og slett. Jeg sykler til og fra jobb og trener en halv time styrke hjemme, men kommer meg hverken på buldring eller spinning, og har ikke mye å melde. I ferien har jeg imidlertid syklet 40 mil på en uke, mye opp- og nedoverbakker, og er kjempestolt av meg selv! :) Til høsten blir det andre buller!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, Kayia skrev:

Jeg har ikke skrevet i disse trådene i det siste for jeg får ikke trent i hverdagen rett og slett. Jeg sykler til og fra jobb og trener en halv time styrke hjemme, men kommer meg hverken på buldring eller spinning, og har ikke mye å melde. I ferien har jeg imidlertid syklet 40 mil på en uke, mye opp- og nedoverbakker, og er kjempestolt av meg selv! :) Til høsten blir det andre buller!! 

Wow, du har all grunn til å være stolt av dette :) Dessuten får du jo trening i hverdagen når du sykler til og fra jobb. 

Jeg har veldig lyst til å bli i like god form som hun jeg beskriver ovenfor. Det ser så gøy ut, men det krever nok alt for mye av meg. Kan ikke skjønne at det skal bli noe tid til annet enn trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...