Gå til innhold

Innholdsrik dag?


AnonymBruker

Har du hatt en innholdsrik dag?  

7 stemmer

  1. 1. Har du hatt en innholdsrik dag?

    • Ja
      3
    • Nei
      4


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt en innholdsrik dag?

Anonymkode: 9a067...e80

Det ville nok være å overdrive, vel.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det ville nok være å overdrive, vel.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Høres ut som et fullverdig liv.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Ja. Vi sov lenge idag, hadde en lang frokost. Jentene og jeg gjorde noen ærender et par timer, og etterpå dro vi til noen gamle slektninger som bor på en gård et stykke herfra. Jeg vasket vinduer og skrubbet golv for dem i tre timer, og det trengtes virkelig... De var så takknemlige (vil ikke ha hjemmehjelp og mener de klarer å gjøre rent sjøl, noe de absolutt ikke klarer...), og det var fint å være til hjelp. Mann og barn hjalp dem med utearbeid.

Vi spiste sein middag, så nå sløver vi i sofaen med mobil/nettbrett/tv/bok etter velfortjent dusj 😊😊😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har vært i ett jobbintervju og holdt fire selv. Pluss en del annet på jobb. 

Så har jeg vært i bursdag. Det var hyggelig. Og gått tur med en, som var kjempekoselig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som et fullverdig liv.

Anonymkode: 9a067...e80

Er alt annet enn et fullverdig liv.

Sånn er nok det.

 

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutes ago, AnonymBruker said:

Er alt annet enn et fullverdig liv.

Sånn er nok det.

 

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Merkelig at de syke som får respekt er de med fullverdig liv.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Ja. Jeg har vært i ett jobbintervju og holdt fire selv. Pluss en del annet på jobb. 

Så har jeg vært i bursdag. Det var hyggelig. Og gått tur med en, som var kjempekoselig :wub:

Så kos! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fin dag☺️ bortsett fra at jeg våknet før 04. I dag våknet jeg 03. Jobbstress i ferien, og denne tidlige oppvåkningen kjenner jeg legger en stor demper på ferien og stresser meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, cilie skrev:

Hadde en fin dag☺️ bortsett fra at jeg våknet før 04. I dag våknet jeg 03. Jobbstress i ferien, og denne tidlige oppvåkningen kjenner jeg legger en stor demper på ferien og stresser meg...

Å nei, det var ikke noe hyggelig å høre. :( Ikke bra når ferien blir ødelagt av fremtidig jobbstress. Skjønner dessverre fra tidligere litt for godt hva du snakker om.

Det typiske når man er stresset er jo at man våkner ca 4 timer etter man sovnet. Kanskje du sovnet litt tidligere i går enn dagen før, sånn at du våkner i samme søvnsyklus.

Jeg tenker at det er det akutte stresset (f.eks bekymring for noe som skjer neste dag) som gjør at man ikke får sove når man legger seg, og det underliggende, mer gnagende stresset som gjør at man våkner etter fire timer og ikke får sove igjen. Dessverre er sistnevnte mye vanskeligere håndterbart enn førstnevnte, for det første er det en lengre prosess å bli kvitt det, og dessuten responderer det ikke på søvnhygienetiltak. Og i tillegg er det langt mer irriterende.

Jeg tenker at man ikke løser noen problemer klokken 3-4 om natten. Det er da man tenker aller mest pessimistisk og lite løsningsorientert. Med andre ord, å gå "viljestyrt" inn i noen grubling rundt hvordan man skal håndtere problemet har lite for seg på den tiden av døgnet. Men så er jo ikke all bekymring viljestyrt, skjønner at det bare trenger seg på, og da er det litt vanskeligere, men ikke umulig.

Det jeg tenker at jeg ville gjort hvis jeg var deg, var å sette av en fast tid i løpet av dagen til å tenke på 1) om det er noe som kan gjøres, evt. hva (og gjøre det som skal til), for å gjøre arbeidsdagen bedre etter ferien, og 2) til å tenke over hvordan du vil takle hverdagen på jobb etter ferien. Det kan være greit å legge denne tiden til et annet tidspunkt enn natten. Når bekymringene i løpet av natten trenger seg på, så prøver du bare å observere dem passivt, uten å engasjere deg i dem ("dette tar jeg til fast tid i morgen"). Prøv også å ikke stresse med å få sove. Det virker mot sin hensikt, ref eksemplet med å "prøve å ikke tenke på en blå kanin". Du har ferie igjen, og du kommer til å få fine feriedager utover og få ladet opp til jobb igjen.

Det er heller ingen skam å bruke litt beroligende eller søvnfremmende en gang iblant for å få slappet av. Ferie er viktig, og det er også viktig å få gode opplevelser (selv om det selvsagt er mot sin hensikt å stresse med det - noe man gjerne gjør :) 

Du er jo veldig pliktoppfyllende og "flink jente". Jeg også, hvis jeg hadde vært jente. Men det er dessverre vi som i størst grad blir rammet av bekymringer rundt om vi klarer å leve opp til målene vi setter oss selv.

klem :)

 

 

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Kayia skrev:

Ja. Veldig!

Det er ikke pent å mobbe andre, spesielt ikke de som ligger nede.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke pent å mobbe andre, spesielt ikke de som ligger nede.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Så når Kayia sier at hun har hatt en innholdsrik dag, så mobber hun de som ikke har det?

Den logikken må du hjelpe meg å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Så når Kayia sier at hun har hatt en innholdsrik dag, så mobber hun de som ikke har det?

Den logikken må du hjelpe meg å forstå.

Kanskje jeg er mongo?

Hvem vet.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg er mongo?

Hvem vet.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Det vet du nok best selv om du er.

Tråden er et spørsmål om "har du en innholdsrik dag?" Det må forventes at folk både svarer ja og nei på det spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, issomethingwrong said:

Det vet du nok best selv om du er.

Tråden er et spørsmål om "har du en innholdsrik dag?" Det må forventes at folk både svarer ja og nei på det spørsmålet.

De som er rike og suksessfulle har blitt det pga. det er de som har bekymringer, mens bermen bare nyter livet. Det er dere byrde, ikke bare er det de som betaler skatt, men det er også de som har smerter.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det vet du nok best selv om du er.

Tråden er et spørsmål om "har du en innholdsrik dag?" Det må forventes at folk både svarer ja og nei på det spørsmålet.

Ikke umulig jeg misforstod og trodde hun var spydig.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ikke umulig jeg misforstod og trodde hun var spydig.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Jeg tror faktisk ikke det. Jeg tror bare hun har det bra, og det må jo være lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er rike og suksessfulle har blitt det pga. det er de som har bekymringer, mens bermen bare nyter livet. Det er dere byrde, ikke bare er det de som betaler skatt, men det er også de som har smerter.

Anonymkode: 9a067...e80

Interessant perspektiv.

Du vet nok like godt som meg at det ikke stemmer. Ingen har vel påstått at de som har falt utenfor arbeidslivet bare nyter livet (foruten dere selv, men antar at dere sier det noe sarkastisk). Jeg antar at du ser på meg som en av de her som er "rik (nåvel), suksessfull (nåvel) og bekymret (forsåvidt riktig)". Men om jeg skulle vært rik og suksessfull (noe jeg mener at jeg ikke er) - hvor har du det fra at jeg ser ned på de som har falt utenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...