Gå til innhold

Innholdsrik dag?


AnonymBruker

Har du hatt en innholdsrik dag?  

7 stemmer

  1. 1. Har du hatt en innholdsrik dag?

    • Ja
      3
    • Nei
      4


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 minutes ago, issomethingwrong said:

Interessant perspektiv.

Du vet nok like godt som meg at det ikke stemmer. Ingen har vel påstått at de som har falt utenfor arbeidslivet bare nyter livet (foruten dere selv, men antar at dere sier det noe sarkastisk). Jeg antar at du ser på meg som en av de her som er "rik (nåvel), suksessfull (nåvel) og bekymret (forsåvidt riktig)". Men om jeg skulle vært rik og suksessfull (noe jeg mener at jeg ikke er) - hvor har du det fra at jeg ser ned på de som har falt utenfor?

Gjaldt det deg da? Jeg sa "De som er rike og suksessfulle har blitt det pga. det er de som har bekymringer". Uansett er det mange som mener at dagdrivere/berme mangler moral og bekymringer. F.eks. er det grisete folk som ikke dusjer etter de har vært på toalettet, tenke seg til at det kan hende de må på dass mer enn en gang per dag? Det er vel fordi de spiser så mye.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjaldt det deg da? Jeg sa "De som er rike og suksessfulle har blitt det pga. det er de som har bekymringer". Uansett er det mange som mener at dagdrivere/berme mangler moral og bekymringer. F.eks. er det grisete folk som ikke dusjer etter de har vært på toalettet, tenke seg til at det kan hende de må på dass mer enn en gang per dag? Det er vel fordi de spiser så mye.

Anonymkode: 9a067...e80

'Tuller' du litt nå?

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror faktisk ikke det. Jeg tror bare hun har det bra, og det må jo være lov.

Det er ikke lett når man "har" AS.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjaldt det deg da? Jeg sa "De som er rike og suksessfulle har blitt det pga. det er de som har bekymringer". Uansett er det mange som mener at dagdrivere/berme mangler moral og bekymringer. F.eks. er det grisete folk som ikke dusjer etter de har vært på toalettet, tenke seg til at det kan hende de må på dass mer enn en gang per dag? Det er vel fordi de spiser så mye.

Anonymkode: 9a067...e80

La oss nå ikke dra inn den forbanna undertøy-tråd-diskusjonen her også da ;)

Jeg tror absolutt ikke "dagdriverne" (for å bruke dine ord) mangler bekymringer, men jeg tror at deres bekymringer er av en annen type enn mine. Dessverre er det nok sånn at vi kan se på hverandres bekymringer som mindre relevante om vi ikke er tolerante ovenfor hverandre. Men for begge "parter" er bekymringene høyst reelle, og vi bør respektere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutes ago, issomethingwrong said:

La oss nå ikke dra inn den forbanna undertøy-tråd-diskusjonen her også da ;)

Jeg tror absolutt ikke "dagdriverne" (for å bruke dine ord) mangler bekymringer, men jeg tror at deres bekymringer er av en annen type enn mine. Dessverre er det nok sånn at vi kan se på hverandres bekymringer som mindre relevante om vi ikke er tolerante ovenfor hverandre. Men for begge "parter" er bekymringene høyst reelle, og vi bør respektere hverandre.

Kanskje en dagdriver en gang hadde mer bekymringer av "din type", og var flittigere enn deg?

Hvem vet?

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje en dagdriver en gang hadde mer bekymringer av "din type", og var flittigere enn deg?

Hvem vet?

Anonymkode: 9a067...e80

Det er absolutt ikke utenkelig. Alle kan bli syke til alle mulige tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
44 minutes ago, issomethingwrong said:

Det er absolutt ikke utenkelig. Alle kan bli syke til alle mulige tidspunkt.

Hvem vet. Mange som ikke føler at de vet noe som helst. Selv om de sier masse random shit. Men men.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Taperne i samfunnet er bekymringsløse.

Sånn er det nok.

Anonymkode: 9a067...e80

På meg virker det helt ulogisk at det skulle være sånn?

Jeg tror de aller fleste har bekymringer, men ikke av samme type og ikke av samme grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutes ago, laban said:

På meg virker det helt ulogisk at det skulle være sånn?

Jeg tror de aller fleste har bekymringer, men ikke av samme type og ikke av samme grad.

Det er da mange som mener det, at bermen bare "nyter livet".

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, issomethingwrong skrev:

Å nei, det var ikke noe hyggelig å høre. :( Ikke bra når ferien blir ødelagt av fremtidig jobbstress. Skjønner dessverre fra tidligere litt for godt hva du snakker om.

Det typiske når man er stresset er jo at man våkner ca 4 timer etter man sovnet. Kanskje du sovnet litt tidligere i går enn dagen før, sånn at du våkner i samme søvnsyklus.

Jeg tenker at det er det akutte stresset (f.eks bekymring for noe som skjer neste dag) som gjør at man ikke får sove når man legger seg, og det underliggende, mer gnagende stresset som gjør at man våkner etter fire timer og ikke får sove igjen. Dessverre er sistnevnte mye vanskeligere håndterbart enn førstnevnte, for det første er det en lengre prosess å bli kvitt det, og dessuten responderer det ikke på søvnhygienetiltak. Og i tillegg er det langt mer irriterende.

Jeg tenker at man ikke løser noen problemer klokken 3-4 om natten. Det er da man tenker aller mest pessimistisk og lite løsningsorientert. Med andre ord, å gå "viljestyrt" inn i noen grubling rundt hvordan man skal håndtere problemet har lite for seg på den tiden av døgnet. Men så er jo ikke all bekymring viljestyrt, skjønner at det bare trenger seg på, og da er det litt vanskeligere, men ikke umulig.

Det jeg tenker at jeg ville gjort hvis jeg var deg, var å sette av en fast tid i løpet av dagen til å tenke på 1) om det er noe som kan gjøres, evt. hva (og gjøre det som skal til), for å gjøre arbeidsdagen bedre etter ferien, og 2) til å tenke over hvordan du vil takle hverdagen på jobb etter ferien. Det kan være greit å legge denne tiden til et annet tidspunkt enn natten. Når bekymringene i løpet av natten trenger seg på, så prøver du bare å observere dem passivt, uten å engasjere deg i dem ("dette tar jeg til fast tid i morgen"). Prøv også å ikke stresse med å få sove. Det virker mot sin hensikt, ref eksemplet med å "prøve å ikke tenke på en blå kanin". Du har ferie igjen, og du kommer til å få fine feriedager utover og få ladet opp til jobb igjen.

Det er heller ingen skam å bruke litt beroligende eller søvnfremmende en gang iblant for å få slappet av. Ferie er viktig, og det er også viktig å få gode opplevelser (selv om det selvsagt er mot sin hensikt å stresse med det - noe man gjerne gjør :) 

Du er jo veldig pliktoppfyllende og "flink jente". Jeg også, hvis jeg hadde vært jente. Men det er dessverre vi som i størst grad blir rammet av bekymringer rundt om vi klarer å leve opp til målene vi setter oss selv.

klem :)

 

 

Tusen takk for et langt, reflektert og velskrevet svar :) Du har nok rett i at det er det underliggende stresset som vekker meg... Jeg bruker sovetabletter innimellom, men "sparer" nå når jeg likevel har ferie.

Det er så kjedelig at verdifulle feriedager blir preget av nattlig angst/våkenhet og dertil trøtthet på dagtid. Det går jo nå, men når jeg våkner, tenker jeg på hvordan det blir når det er jobb igjen og da kommer angsten. Snakk om å ta sorgene på forskudd... Du har helt rett i at det ikke er måte på hvor tungt og mørkt alt blir i 3-4-tida på morgenen!!  Vi har jo skrevet om dette før, og vi sliter vel begge med å helt klare å nyte fullt ut det å ha ferie. Det er mye "greier", men jeg har også mye bra i livet om dagen, men skulle ønske alt stress om natten kunne roe seg. Jeg synes du kommer med gode, konkrete forslag som jeg "lagrer" og skal prøve ut! 

klem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da mange som mener det, at bermen bare "nyter livet".

Anonymkode: 9a067...e80

Her på DOL påstås det ofte at mange mener sånt.  I RL opplever jeg aldri slike holdninger (jeg regner ikke med kommentarfeltene på krangle-nettsider til "RL"). 

Det  er påfallende at noen av de samme som påstår at de fordømmes så veldig av "mange", samtidig formidler at de omtrent ikke har kontakt med noen.  Det får meg til å lure på hvordan de kan være så skråsikre på hva alle vi andre mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, cilie skrev:

Tusen takk for et langt, reflektert og velskrevet svar :) Du har nok rett i at det er det underliggende stresset som vekker meg... Jeg bruker sovetabletter innimellom, men "sparer" nå når jeg likevel har ferie.

Det er så kjedelig at verdifulle feriedager blir preget av nattlig angst/våkenhet og dertil trøtthet på dagtid. Det går jo nå, men når jeg våkner, tenker jeg på hvordan det blir når det er jobb igjen og da kommer angsten. Snakk om å ta sorgene på forskudd... Du har helt rett i at det ikke er måte på hvor tungt og mørkt alt blir i 3-4-tida på morgenen!!  Vi har jo skrevet om dette før, og vi sliter vel begge med å helt klare å nyte fullt ut det å ha ferie. Det er mye "greier", men jeg har også mye bra i livet om dagen, men skulle ønske alt stress om natten kunne roe seg. Jeg synes du kommer med gode, konkrete forslag som jeg "lagrer" og skal prøve ut! 

klem :) 

Bare hyggelig det, og tusen takk for koselig og hyggelig svar tilbake! :)

Tenker vel at dette kommer til å skje noen netter, og da er det viktig å ha en god strategi for hvordan du skal takle å våkne klokken 03.30. Jeg husker fra da det samme skjedde med meg at jeg tenkte noe slik som:

"Å nei, våkner jeg denne natta også? Nå får jeg helt sikkert ikke sove igjen. Hvis jeg ikke får sove kan jeg bli syk, kanskje jeg går fra forstanden av søvnmangel? Er dette kanskje depresjon?" osv.. Nå tenker nok ikke du så idiotisk som det (det var jo litt helseangst oppi der) - men jeg leser mellom linjene at du har en (fullt forståelig) fortvilelse over at du ikke får sove og tanker om at "hvordan skal dette bli når jeg begynner å jobbe og trenger søvnen" og at "dette ødelegger ferien min.

Søvn er en ikke viljestyrt ting, og som sagt er det umulig å "tvinge" seg til å sove. Men det er derimot lett å IKKE få sove hvis man prøver på å sove.

I stedet tenker jeg at du bør øve deg på å observere tankene dine litt fra avstand. Angst er jo tanker, og de trenger vi ikke å ta på alvor. Nå er ditt bekymringstema høyst reelt, så jeg skjønner at det er fristende å gå inn i det. Men som sagt, setter du av en fast tid til det, så er det lettere å tenke at "dette tar jeg da" - fremfor klokken 03.30 på natten. Observerer du tankene dine passivt så blir det litt som å telle sauer, og da vet du jo hva som kan skje. Du sovner :)

Du kommer til å nyte mange dager av ferien din videre! Og man slapper nok mer av enn man tror i ferien, JA, det kommer til å bli ekkelt å starte på jobb men det er det dessverre ofte uansett hvor mye man har slappet av i ferien. Så går det noen dager, og man venner seg mer og mer til det. Også der er det lett å få katastrofetanker "er det SÅNN det er å jobbe, hvordan skal jeg holde dette ut fram til neste ferie" - men så går det mer og mer over etter som tiden går. Du er mye sterkere enn du tror :)

klem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, issomethingwrong skrev:

Bare hyggelig det, og tusen takk for koselig og hyggelig svar tilbake! :)

Tenker vel at dette kommer til å skje noen netter, og da er det viktig å ha en god strategi for hvordan du skal takle å våkne klokken 03.30. Jeg husker fra da det samme skjedde med meg at jeg tenkte noe slik som:

"Å nei, våkner jeg denne natta også? Nå får jeg helt sikkert ikke sove igjen. Hvis jeg ikke får sove kan jeg bli syk, kanskje jeg går fra forstanden av søvnmangel? Er dette kanskje depresjon?" osv.. Nå tenker nok ikke du så idiotisk som det (det var jo litt helseangst oppi der) - men jeg leser mellom linjene at du har en (fullt forståelig) fortvilelse over at du ikke får sove og tanker om at "hvordan skal dette bli når jeg begynner å jobbe og trenger søvnen" og at "dette ødelegger ferien min.

Søvn er en ikke viljestyrt ting, og som sagt er det umulig å "tvinge" seg til å sove. Men det er derimot lett å IKKE få sove hvis man prøver på å sove.

I stedet tenker jeg at du bør øve deg på å observere tankene dine litt fra avstand. Angst er jo tanker, og de trenger vi ikke å ta på alvor. Nå er ditt bekymringstema høyst reelt, så jeg skjønner at det er fristende å gå inn i det. Men som sagt, setter du av en fast tid til det, så er det lettere å tenke at "dette tar jeg da" - fremfor klokken 03.30 på natten. Observerer du tankene dine passivt så blir det litt som å telle sauer, og da vet du jo hva som kan skje. Du sovner :)

Du kommer til å nyte mange dager av ferien din videre! Og man slapper nok mer av enn man tror i ferien, JA, det kommer til å bli ekkelt å starte på jobb men det er det dessverre ofte uansett hvor mye man har slappet av i ferien. Så går det noen dager, og man venner seg mer og mer til det. Også der er det lett å få katastrofetanker "er det SÅNN det er å jobbe, hvordan skal jeg holde dette ut fram til neste ferie" - men så går det mer og mer over etter som tiden går. Du er mye sterkere enn du tror :)

klem tilbake

Takk igjen :) Jeg skal prøve det ut ved behov i natt!

-Nesten så jeg ikke tåler å ha ferie... Er alltid litt smådeppa ut i august. -Men som du sier; det er et velkjent fenomen. God kveld til deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Det er litt pes på jobb akkurat nå. Måtte dra fra jobb tidlig pga av et møte jeg skulle på. Et positivt møte, så det var lyspunktet denne dagen.

Har kjøpt blomster til terassen. Det var på tide, men ville vente til ferien var over. Nå skal jeg vaske klær og finne frem noen klær til helga. Blir en liten helgetur. 

Ellers skal jeg gå over med støvsugeren og få.vasket kopper etter middagen.

Egentlig en litt kjedelig dag, men  ser frem til helg. Det gjør jeg hele uka :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, laban said:

Her på DOL påstås det ofte at mange mener sånt.  I RL opplever jeg aldri slike holdninger (jeg regner ikke med kommentarfeltene på krangle-nettsider til "RL"). 

Det  er påfallende at noen av de samme som påstår at de fordømmes så veldig av "mange", samtidig formidler at de omtrent ikke har kontakt med noen.  Det får meg til å lure på hvordan de kan være så skråsikre på hva alle vi andre mener.

Jeg syns det virker som folk mener slike ting. Du ser jo over her også, at de ikke liker / har problemer med å jobbe.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det virker som folk mener slike ting. Du ser jo over her også, at de ikke liker / har problemer med å jobbe.

Anonymkode: 9a067...e80

Ikke tolk mitt innlegg som at jeg liker/ har problemer med å jobbe og dermed dømmer de som ikke jobber.i

Selv om jeg liker helger og ferier best er jeg takknemlig for å være i den heldige situasjon at jeg kan.jobbe og har god helse. 

Du liker ikke situasjonen din, du er ikke frisk og jeg kan ikke tenke meg at noen dømmer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutes ago, Nicklusheletida said:

Ikke tolk mitt innlegg som at jeg liker/ har problemer med å jobbe og dermed dømmer de som ikke jobber.i

Selv om jeg liker helger og ferier best er jeg takknemlig for å være i den heldige situasjon at jeg kan.jobbe og har god helse. 

Du liker ikke situasjonen din, du er ikke frisk og jeg kan ikke tenke meg at noen dømmer deg.

Jeg mente ikke det (om deg), jeg bare registrerer at det er mange som sliter med å være i jobb, men som er i jobb.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente ikke det (om deg), jeg bare registrerer at det er mange som sliter med å være i jobb, men som er i jobb.

Anonymkode: 9a067...e80

Noen kan slite i perioder. Det er nok vanlig for de fleste . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, Nicklusheletida said:

Noen kan slite i perioder. Det er nok vanlig for de fleste . 

Ja, noen mer enn andre. Og så observeres de som har fritid hele døgnet... og ikke er fattige.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, noen mer enn andre. Og så observeres de som har fritid hele døgnet... og ikke er fattige.

Anonymkode: 9a067...e80

De fleste har nok med seg selv og sine nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...