Gå til innhold

Innholdsrik dag?


AnonymBruker

Har du hatt en innholdsrik dag?  

7 stemmer

  1. 1. Har du hatt en innholdsrik dag?

    • Ja
      3
    • Nei
      4


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
24 minutes ago, Nicklusheletida said:

De fleste har nok med seg selv og sine nærmeste.

Jeg tror de fleste har mange meninger om andre. Vi får være enige om å være uenige.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
38 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, noen mer enn andre. Og så observeres de som har fritid hele døgnet... og ikke er fattige.

Anonymkode: 9a067...e80

Folk i arbeid har mer å rutte med en unge uføre. 

Anonymkode: 9381a...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutes ago, AnonymBruker said:

Folk i arbeid har mer å rutte med en unge uføre. 

Anonymkode: 9381a...5d8

Jeg vet ikke hvor mye folk i lavinntektsstillinger har å rutte med?

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det virker som folk mener slike ting. Du ser jo over her også, at de ikke liker / har problemer med å jobbe.

Anonymkode: 9a067...e80

Nei, det ser jeg slett ikke.  Det er ikke uvanlig at det tar en stund før man får koplet jobben ordentlig ut i ferien.  Det tok meg en uke å få bort stressfølelsen i høyre skulder (muskelsmerte) etter innspurten før ferien.  Det er også helt normalt å se fram til helg når det er midt på sommeren og over 20 varmegrader.  Ingen av delene betyr at man ikke liker å jobbe eller har problemer med det.  Hvis man faktisk har problemer på jobb over tid, handler ønskene som regel om å finne seg en annen jobb eller at man hadde utdannet seg i en annen retning, ikke om å sitte hjemme og gjøre ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Noen kan slite i perioder. Det er nok vanlig for de fleste . 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, noen mer enn andre. Og så observeres de som har fritid hele døgnet... og ikke er fattige.

Anonymkode: 9a067...e80

Hvis man sliter ordentlig på jobb over tid, er det vanlig å rette negative følelser mot sjefen, kollegene, arbeidsmiljøet, bransjen,  kundene / brukerne / klientene eller andre forhold på jobben - mange retter også bebreidelser mot seg selv.  Det er ikke sånn at hver gang det er noe pes på jobb, sender man misunnelige tanker til de som ikke har helse til å jobbe.  Det siste man ønsker seg i en vanskelig jobbsituasjon, er større personlige problemer.   

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, laban said:

 

 

Hvis man sliter ordentlig på jobb over tid, er det vanlig å rette negative følelser mot sjefen, kollegene, arbeidsmiljøet, bransjen,  kundene / brukerne / klientene eller andre forhold på jobben - mange retter også bebreidelser mot seg selv.  Det er ikke sånn at hver gang det er noe pes på jobb, sender man misunnelige tanker til de som ikke har helse til å jobbe.  Det siste man ønsker seg i en vanskelig jobbsituasjon, er større personlige problemer.   

Tror mange mener at noen av de som er trygdet har god helse. Det er inntrykket mitt basert på hva jeg har hørt folk si.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange mener at noen av de som er trygdet har god helse. Det er inntrykket mitt basert på hva jeg har hørt folk si.

Anonymkode: 9a067...e80

Hva eksakt er det de sier, og hvem er det som sier dette?

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 minutter siden, laban skrev:

 

 

Hvis man sliter ordentlig på jobb over tid, er det vanlig å rette negative følelser mot sjefen, kollegene, arbeidsmiljøet, bransjen,  kundene / brukerne / klientene eller andre forhold på jobben - mange retter også bebreidelser mot seg selv.  Det er ikke sånn at hver gang det er noe pes på jobb, sender man misunnelige tanker til de som ikke har helse til å jobbe.  Det siste man ønsker seg i en vanskelig jobbsituasjon, er større personlige problemer.   

Og peset for min del besto bare i at jeg skulle gjøre noe nytt som jeg aldri har gjort før.  Følte meg helt forvirra av alle de forskjellige vinduene som lå over hverandre på to forskjellige skjermer og så huske hvilken rekkefølge jeg skulle gjøre de forskjellige tingene og i hvilke vinduer, he he. Men det går seg til :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva eksakt er det de sier, og hvem er det som sier dette?

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Ulike jeg har snakket med eller observert snakke (når gruppen har vært flere personer) som snakker om folk som lurer systemet, eller bare er late med god helse. Det er også mye en kan analysere seg frem til. Hvordan ryktene utvikler seg.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ulike jeg har snakket med eller observert snakke (når gruppen har vært flere personer) som snakker om folk som lurer systemet, eller bare er late med god helse. Det er også mye en kan analysere seg frem til. Hvordan ryktene utvikler seg.

Anonymkode: 9a067...e80

Forutsetter at rykte-analysene er riktige da...

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange mener at noen av de som er trygdet har god helse. Det er inntrykket mitt basert på hva jeg har hørt folk si.

Anonymkode: 9a067...e80

Så du mener at mange av oss som jobber, ønsker at vi var trygdet, men friske?  At vi på den ene siden hater og forakter de som misbruker et system vi er med på å finansiere, men at vi på den andre siden drømmer om å være i den gruppa selv?

Du synes ikke det er litt fordomsfullt mot "folk" å anta (og hevde til det kjedsommelige) at det er slik de tenker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ulike jeg har snakket med eller observert snakke (når gruppen har vært flere personer) som snakker om folk som lurer systemet, eller bare er late med god helse. Det er også mye en kan analysere seg frem til. Hvordan ryktene utvikler seg.

Anonymkode: 9a067...e80

De eneste gangene jeg tenker over det er når det dukker opp statusoppdateringer på face fra uføre om usynlige sykdommer som ingen kan se og bla bla. Jeg forstår ikke hvorfor folk har så stort behov for å forsvare seg før de i det hele tatt har blitt angrepet. Sånne statuser er bare teite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutes ago, laban said:

Så du mener at mange av oss som jobber, ønsker at vi var trygdet, men friske?  At vi på den ene siden hater og forakter de som misbruker et system vi er med på å finansiere, men at vi på den andre siden drømmer om å være i den gruppa selv?

Du synes ikke det er litt fordomsfullt mot "folk" å anta (og hevde til det kjedsommelige) at det er slik de tenker? 

Nei, det er ikke misunnelse, det handler om etikk og moral. De føler at sånne som meg er umoralske. Jeg mener ikke at de ønsker å være umoralsk. Men de syns nok det er forkastelig med folk som misbruker systemet og tar minste motstands vei.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutes ago, Nicklusheletida said:

De eneste gangene jeg tenker over det er når det dukker opp statusoppdateringer på face fra uføre om usynlige sykdommer som ingen kan se og bla bla. Jeg forstår ikke hvorfor folk har så stort behov for å forsvare seg før de i det hele tatt har blitt angrepet. Sånne statuser er bare teite. 

Jeg sier ikke slike ting, men jeg vil tippe det er reaksjoner på ting som har bygget seg opp. Folk mener og sier mange ting som ikke er rent skriftlig og formelt formulert.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke misunnelse, det handler om etikk og moral. De føler at sånne som meg er umoralske. Jeg mener ikke at de ønsker å være umoralsk. Men de syns nok det er forkastelig med folk som misbruker systemet og tar minste motstands vei.

Anonymkode: 9a067...e80

Og du mener selv du misbruker systemet?

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Og du mener selv du misbruker systemet?

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Tror jeg gjør det ja.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg gjør det ja.

Anonymkode: 9a067...e80

Du klarer å tolke korrekt hva alle andre mener om trygdede (når de ikke sier ting rett ut), men du vet ikke sikkert om du misbruker systemet?

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Du klarer å tolke korrekt hva alle andre mener om trygdede (når de ikke sier ting rett ut), men du vet ikke sikkert om du misbruker systemet?

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Jeg trenger ikke tolke hva mange av de jeg har hørt prate om det mener om endel/noen som er trygdet, når det er sagt rett ut. Det som må tolkes er alle den andre form for kommunikasjon enn rent bokstavelig.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke misunnelse, det handler om etikk og moral. De føler at sånne som meg er umoralske. Jeg mener ikke at de ønsker å være umoralsk. Men de syns nok det er forkastelig med folk som misbruker systemet og tar minste motstands vei.

Anonymkode: 9a067...e80

Så poenget ditt er at når man har problemer på jobben eller synes den er slitsom, tenker man negative tanker om trygdemisbrukere?  Beklager, den sammenhengen er helt ulogisk. 

Jeg er ikke uenig i påstanden din om at det er vanlig å mislike at systemet utnyttes.  Det ville være rart om man var begeistret ved tanken på at en ordning man er med på å holde i gang, blir misbrukt.  På den annen side er alle klar over at ethvert system (som ikke utstyres med et kontrollnivå vi ikke ønsker oss) kan misbrukes hvis man virkelig går inn for det, men også at det bare er et bittelite mindretall som faktisk benytter seg av denne muligheten.  Å irritere seg over at noen ganske få lurer til seg trygd, er noe helt annet enn å tro at (nesten) alle trygdede er umoralske systemmisbrukere. 

Jeg er drittlei av påstander om at folk flest går rundt med et ulmende raseri mot trygdede.  Oppegående mennesker er klar over at man ikke havner i den ene eller andre gruppa (frisk / syk, i / utenfor arbeidslivet, osv.) som følge av egen fortreffelighet, men at det er mange ting vi ikke kan påvirke, som også spiller inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke tolke hva mange av de jeg har hørt prate om det mener om endel/noen som er trygdet, når det er sagt rett ut. Det som må tolkes er alle den andre form for kommunikasjon enn rent bokstavelig.

Anonymkode: 9a067...e80

Går det ikke an å teste ut om du misbruker systemet?

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...