Gå til innhold

Innholdsrik dag?


AnonymBruker

Har du hatt en innholdsrik dag?  

7 stemmer

  1. 1. Har du hatt en innholdsrik dag?

    • Ja
      3
    • Nei
      4


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutes ago, laban said:

Så poenget ditt er at når man har problemer på jobben eller synes den er slitsom, tenker man negative tanker om trygdemisbrukere?  Beklager, den sammenhengen er helt ulogisk. 

Jeg er ikke uenig i påstanden din om at det er vanlig å mislike at systemet utnyttes.  Det ville være rart om man var begeistret ved tanken på at en ordning man er med på å holde i gang, blir misbrukt.  På den annen side er alle klar over at ethvert system (som ikke utstyres med et kontrollnivå vi ikke ønsker oss) kan misbrukes hvis man virkelig går inn for det, men også at det bare er et bittelite mindretall som faktisk benytter seg av denne muligheten.  Å irritere seg over at noen ganske få lurer til seg trygd, er noe helt annet enn å tro at (nesten) alle trygdede er umoralske systemmisbrukere. 

Jeg er drittlei av påstander om at folk flest går rundt med et ulmende raseri mot trygdede.  Oppegående mennesker er klar over at man ikke havner i den ene eller andre gruppa (frisk / syk, i / utenfor arbeidslivet, osv.) som følge av egen fortreffelighet, men at det er mange ting vi ikke kan påvirke, som også spiller inn. 

Jeg syns det er helt logisk... det blir som med tyveri, det kan være enkle penger, men folk flest gjør det ikke av den grunn.

Sier ikke at folk flest har de meningene om trygdede, men en mindre gruppe av enkeltindivider, som de mistenker, blant annet meg.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Går det ikke an å teste ut om du misbruker systemet?

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Nei, jeg skjønner ikke hvordan det skulle vært gjort.

?

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skjønner ikke hvordan det skulle vært gjort.

?

Anonymkode: 9a067...e80

Prøve seg i jobb.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er helt logisk... det blir som med tyveri, det kan være enkle penger, men folk flest gjør det ikke av den grunn.

Sier ikke at folk flest har de meningene om trygdede, men en mindre gruppe av enkeltindivider, som de mistenker, blant annet meg.

Anonymkode: 9a067...e80

Det er helt utrolig hvordan du gang på gang klarer å starte med en påstand om at folk flest egentlig helst ville slippe å jobbe, og vri temaet over på at folk flest mener at du mottar trygd uten grunn. Jeg skal love deg at folk flest ikke mener noen verdens ting om akkurat deg.  Og nå tror jeg det får være nok for i kveld.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Prøve seg i jobb.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Det har jeg ikke motivasjon til. Men mangel på motivasjon er ikke en funksjonshemning.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke motivasjon til. Men mangel på motivasjon er ikke en funksjonshemning.

Anonymkode: 9a067...e80

Men du har motivasjon til å skrive om dette, side opp og side ned, år etter år?:rolleyes:

 

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutes ago, laban said:

Det er helt utrolig hvordan du gang på gang klarer å starte med en påstand om at folk flest egentlig helst ville slippe å jobbe, og vri temaet over på at folk flest mener at du mottar trygd uten grunn. Jeg skal love deg at folk flest ikke mener noen verdens ting om akkurat deg.  Og nå tror jeg det får være nok for i kveld.   

Greit nok det, forståelig, jeg ser jo hvor trettende dette må være. Men jeg mener det jeg mener uansett.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke motivasjon til. Men mangel på motivasjon er ikke en funksjonshemning.

Anonymkode: 9a067...e80

Mangel på motivasjon kan være tegn på psykdom.

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Men du har motivasjon til å skrive om dette, side opp og side ned, år etter år?:rolleyes:

 

Anonymkode: 8ea7c...4b0

Det er vel noe som kommer uten motstand, jeg sier jo ting til andre fordi jeg ønsker å si det. Bare noen få ganger jeg tar samtaler jeg har ubehag i forhold til.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg mener det jeg mener uansett.

Anonymkode: 9a067...e80

Nettopp!

...og hvorfor gjør du det? 

.... hva er det som gjør at du har sett lyset, og oppdaget den virkelige virkeligheten, som alle andre avviser som tullball

Hvorfor så urokkelig på særdeles tvilsomme påstander? ;) 

Nei, du får si ifra dersom du trenger fasit, men da blir jeg skuffet, dette regnestykket er ganske så enkelt, eurlergutten ;)

Anonymkode: 8e6de...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, issomethingwrong skrev:

Bare hyggelig det, og tusen takk for koselig og hyggelig svar tilbake! :)

Tenker vel at dette kommer til å skje noen netter, og da er det viktig å ha en god strategi for hvordan du skal takle å våkne klokken 03.30. Jeg husker fra da det samme skjedde med meg at jeg tenkte noe slik som:

"Å nei, våkner jeg denne natta også? Nå får jeg helt sikkert ikke sove igjen. Hvis jeg ikke får sove kan jeg bli syk, kanskje jeg går fra forstanden av søvnmangel? Er dette kanskje depresjon?" osv.. Nå tenker nok ikke du så idiotisk som det (det var jo litt helseangst oppi der) - men jeg leser mellom linjene at du har en (fullt forståelig) fortvilelse over at du ikke får sove og tanker om at "hvordan skal dette bli når jeg begynner å jobbe og trenger søvnen" og at "dette ødelegger ferien min.

Søvn er en ikke viljestyrt ting, og som sagt er det umulig å "tvinge" seg til å sove. Men det er derimot lett å IKKE få sove hvis man prøver på å sove.

I stedet tenker jeg at du bør øve deg på å observere tankene dine litt fra avstand. Angst er jo tanker, og de trenger vi ikke å ta på alvor. Nå er ditt bekymringstema høyst reelt, så jeg skjønner at det er fristende å gå inn i det. Men som sagt, setter du av en fast tid til det, så er det lettere å tenke at "dette tar jeg da" - fremfor klokken 03.30 på natten. Observerer du tankene dine passivt så blir det litt som å telle sauer, og da vet du jo hva som kan skje. Du sovner :)

Du kommer til å nyte mange dager av ferien din videre! Og man slapper nok mer av enn man tror i ferien, JA, det kommer til å bli ekkelt å starte på jobb men det er det dessverre ofte uansett hvor mye man har slappet av i ferien. Så går det noen dager, og man venner seg mer og mer til det. Også der er det lett å få katastrofetanker "er det SÅNN det er å jobbe, hvordan skal jeg holde dette ut fram til neste ferie" - men så går det mer og mer over etter som tiden går. Du er mye sterkere enn du tror :)

klem tilbake

I natt ble det stilnoct og sov gjennom natten faktisk👏😊   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, cilie skrev:

I natt ble det stilnoct og sov gjennom natten faktisk👏😊   

Det var nok ikke Stilnocht som gjorde det tror jeg, den virker dårlig på oppvåkninger, bedre på å ikke få sove på kvelden.

Uansett kjempefint å høre at du sov godt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Det var nok ikke Stilnocht som gjorde det tror jeg, den virker dårlig på oppvåkninger, bedre på å ikke få sove på kvelden.

Uansett kjempefint å høre at du sov godt :) 

Ok, benyttet jo litt av rådene fra deg da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

 

Nettopp!

...og hvorfor gjør du det? 

.... hva er det som gjør at du har sett lyset, og oppdaget den virkelige virkeligheten, som alle andre avviser som tullball

Hvorfor så urokkelig på særdeles tvilsomme påstander? ;) 

Nei, du får si ifra dersom du trenger fasit, men da blir jeg skuffet, dette regnestykket er ganske så enkelt, eurlergutten ;)

Anonymkode: 8e6de...e4c

Det som blir sagt ang. dette her på forumet høres merkelig ut. Det er ikke sånn jeg oppfatter det.

Anonymkode: 9a067...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...