Gå til innhold

Er dette for mye mat på en stillesittende dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg synes det er vanskelig å vite om jeg spiser for mye eller for lite. Jeg er alltid veldig sulten så jeg kan liksom ikke gå utifra sultfølelsen. Jeg er 172, 52 kg og jeg er 18 år. Stillesittende regner jeg som basalforbrenning (1200) siden man ikke rører seg stort, eller det har jeg ihvertfall ikke gjort i dag. 

Hvor mange kalorier blir dette? 

Før frokost: 1 s- egg, halvt glass med lett melk i kaffen. 

Frokost: Grovt rundstykke av rema 1000 merket, det er det 120 kalorier i vet jeg + smør og leverpostei med to sylteagurskiver på hver av de delte rundstykke. 

Senere: 1 eple 

Lunsj: 1 brødskive med leverpostei + to suragurker og en kaffe med et halvt glass melk. 

Jeg føler meg mer sulten så derfor lurte jeg på om dette var alt det jeg trenger for dagen, eller om det er slik at jeg kan spise et par brødskiver til og likevel kommer innunder 1300-400 kalorier? 

Anonymkode: 21ecb...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg synes det er vanskelig å vite om jeg spiser for mye eller for lite. Jeg er alltid veldig sulten så jeg kan liksom ikke gå utifra sultfølelsen. Jeg er 172, 52 kg og jeg er 18 år. Stillesittende regner jeg som basalforbrenning (1200) siden man ikke rører seg stort, eller det har jeg ihvertfall ikke gjort i dag. 

Hvor mange kalorier blir dette? 

Før frokost: 1 s- egg, halvt glass med lett melk i kaffen. 

Frokost: Grovt rundstykke av rema 1000 merket, det er det 120 kalorier i vet jeg + smør og leverpostei med to sylteagurskiver på hver av de delte rundstykke. 

Senere: 1 eple 

Lunsj: 1 brødskive med leverpostei + to suragurker og en kaffe med et halvt glass melk. 

Jeg føler meg mer sulten så derfor lurte jeg på om dette var alt det jeg trenger for dagen, eller om det er slik at jeg kan spise et par brødskiver til og likevel kommer innunder 1300-400 kalorier? 

Anonymkode: 21ecb...d31

Det er jo ikke rart du er sulten på det kostholdet der.... hvor er middagen blitt av feks? Du veier jo allerede ikke så mye, hva er hensikten med å telle kalorier? Burde du ikke heller få inn litt mer aktivitet og fokusere på et mer næringsrikt kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg synes det er vanskelig å vite om jeg spiser for mye eller for lite. Jeg er alltid veldig sulten så jeg kan liksom ikke gå utifra sultfølelsen. Jeg er 172, 52 kg og jeg er 18 år. Stillesittende regner jeg som basalforbrenning (1200) siden man ikke rører seg stort, eller det har jeg ihvertfall ikke gjort i dag. 

Hvor mange kalorier blir dette? 

Før frokost: 1 s- egg, halvt glass med lett melk i kaffen. 

Frokost: Grovt rundstykke av rema 1000 merket, det er det 120 kalorier i vet jeg + smør og leverpostei med to sylteagurskiver på hver av de delte rundstykke. 

Senere: 1 eple 

Lunsj: 1 brødskive med leverpostei + to suragurker og en kaffe med et halvt glass melk. 

Jeg føler meg mer sulten så derfor lurte jeg på om dette var alt det jeg trenger for dagen, eller om det er slik at jeg kan spise et par brødskiver til og likevel kommer innunder 1300-400 kalorier? 

Anonymkode: 21ecb...d31

Hei!

Du spiser for lite, og risikerer at kroppen begynner å gå på sparebluss. Konsekvensen vil bli at du går opp, selv når du spiser lite.

Jeg er like tung (lett) som deg (52 kg) men lavere (1,67) og jeg er slank, til tross for at jeg spiser det dobbelte på en vanlig dag. Pluss på med sunn middag og kvelds, men spis bare til du er mett nok til å holde minst tre timer. 

Ps. Husk å unn deg utskeielser innimellom☺️

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg synes det er vanskelig å vite om jeg spiser for mye eller for lite. Jeg er alltid veldig sulten så jeg kan liksom ikke gå utifra sultfølelsen. Jeg er 172, 52 kg og jeg er 18 år. Stillesittende regner jeg som basalforbrenning (1200) siden man ikke rører seg stort, eller det har jeg ihvertfall ikke gjort i dag. 

Hvor mange kalorier blir dette? 

Før frokost: 1 s- egg, halvt glass med lett melk i kaffen. 

Frokost: Grovt rundstykke av rema 1000 merket, det er det 120 kalorier i vet jeg + smør og leverpostei med to sylteagurskiver på hver av de delte rundstykke. 

Senere: 1 eple 

Lunsj: 1 brødskive med leverpostei + to suragurker og en kaffe med et halvt glass melk. 

Jeg føler meg mer sulten så derfor lurte jeg på om dette var alt det jeg trenger for dagen, eller om det er slik at jeg kan spise et par brødskiver til og likevel kommer innunder 1300-400 kalorier? 

Anonymkode: 21ecb...d31

Hei!

Kjære deg; du må spise mer! Dette holder ikke for en hel dag. Kroppen trenger flere næringsstoffer, og næring gjennom hele dagen. Hvis dette er vanskelig å finne ut av alene, så be fastlegen din om å henvise deg til en ernæringsfysiolog. Nedenfor er to eksempler på variert sunt kosthold, men merk deg at dette er for folk som trener mye. 

http://www.treningsfrue.no/2015/04/10/hva-spiser-jeg-i-lopet-av-en-dag/

http://www.klikk.no/helse/trening/guide/article849001.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenbekymra
2 timer siden, cilie skrev:

Hei!

Kjære deg; du må spise mer! Dette holder ikke for en hel dag. Kroppen trenger flere næringsstoffer, og næring gjennom hele dagen. Hvis dette er vanskelig å finne ut av alene, så be fastlegen din om å henvise deg til en ernæringsfysiolog. Nedenfor er to eksempler på variert sunt kosthold, men merk deg at dette er for folk som trener mye. 

http://www.treningsfrue.no/2015/04/10/hva-spiser-jeg-i-lopet-av-en-dag/

http://www.klikk.no/helse/trening/guide/article849001.ece

Alt for lite mat! Med det kostholdet tærer du på musklene og blir underernært av. Har du spiseforstyrrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkenbekymra skrev:

Alt for lite mat! Med det kostholdet tærer du på musklene og blir underernært av. Har du spiseforstyrrelser?

Hun har to tråder om dette og i den andre sier hun at hun ser feit ut, men om hun går ned to kg så ser hun helt fin ut. Ingen som har en bmi på under 18 ser feite ut, det sitter kun mellom ørene, så ja, hun har helt klart en alvorlig spiseforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, Lillemus skrev:

Hun har to tråder om dette og i den andre sier hun at hun ser feit ut, men om hun går ned to kg så ser hun helt fin ut. Ingen som har en bmi på under 18 ser feite ut, det sitter kun mellom ørene, så ja, hun har helt klart en alvorlig spiseforstyrrelse.

Hvordan vet du at jeg har to andre tråder?? Hæ? Jeg er anonym. Hvordan? 

Anonymkode: 21ecb...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at jeg har to andre tråder?? Hæ? Jeg er anonym. Hvordan? 

Anonymkode: 21ecb...d31

Ikke to andre, to tilsammen. Spørsmålet ditt ble dobbeltpostet, så du har fått svar i to tråder med helt likt startinnlegg. I den andre tråden står svarene fra deg som Lillemus henviser til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at jeg har to andre tråder?? Hæ? Jeg er anonym. Hvordan? 

Anonymkode: 21ecb...d31

Jada, du er anonym, men som Laban sier har du lagt inn to likelydende tråder med samme tittel samtidig og det er svart i begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...