Gå til innhold

Blir jeg utnyttet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min kjæreste forventer masse hjelp av meg. Siden vi ikke deler bolig har vi begge våre to boliger å holde ved like. Jeg spør nesten aldri henne om hjelp, mens hun spør og forventer at jeg skal stille opp nesten bestandig hvis noe må gjøres enten inne og ute. Jeg hjelper henne gjerne, ikke misforstå, men noen ganger føler jeg at dette nesten grenser til utnytting. Husk at i morgen må vi gjøre det og det og det. Hvis jeg av og til sier dette ikke passer fordi jeg har egne ting å ta med av blir det sure miner og ofte krangel. Hun setter ofte i gang med svære prosjekter og stresser seg selv veldig opp og prøver jeg da å si at dette ikke var nødvendig blir hun ikke blid. Dette tærer nå kraftig på forholdet vårt siden jeg synes jeg blir utnyttet. Hun virker også lite takknemlig når jobbene er gjort, ikke at jeg trenger noe i retur, men en hvis anerkjennelse og glede hadde vært hyggelig. Hadde jeg fått så mye hjelp ville jeg sagt at da skal jeg spandere en middag på deg, eller en liten tur osv… Men som sagt det virker som det er forventet at jeg gjør alt hun ber om. Er dette normalt?

Anonymkode: ad60c...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er neppe "normalt", men det er mye mange er komfortable med selv om det er unormalt, så du må bare gjøre deg opp en mening om hvilken retning du vil ha i livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke normalt. Å iallefall ikke normalt att hun blir sur, hvis du er sliten og vil noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min kjæreste forventer masse hjelp av meg. Siden vi ikke deler bolig har vi begge våre to boliger å holde ved like. Jeg spør nesten aldri henne om hjelp, mens hun spør og forventer at jeg skal stille opp nesten bestandig hvis noe må gjøres enten inne og ute. Jeg hjelper henne gjerne, ikke misforstå, men noen ganger føler jeg at dette nesten grenser til utnytting. Husk at i morgen må vi gjøre det og det og det. Hvis jeg av og til sier dette ikke passer fordi jeg har egne ting å ta med av blir det sure miner og ofte krangel. Hun setter ofte i gang med svære prosjekter og stresser seg selv veldig opp og prøver jeg da å si at dette ikke var nødvendig blir hun ikke blid. Dette tærer nå kraftig på forholdet vårt siden jeg synes jeg blir utnyttet. Hun virker også lite takknemlig når jobbene er gjort, ikke at jeg trenger noe i retur, men en hvis anerkjennelse og glede hadde vært hyggelig. Hadde jeg fått så mye hjelp ville jeg sagt at da skal jeg spandere en middag på deg, eller en liten tur osv… Men som sagt det virker som det er forventet at jeg gjør alt hun ber om. Er dette normalt?

 

Anonymkode: ad60c...1ed

Ja, du blir utnyttet. Fatter ikke at du finner deg i det.

Anonymkode: b1574...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min kjæreste forventer masse hjelp av meg. Siden vi ikke deler bolig har vi begge våre to boliger å holde ved like. Jeg spør nesten aldri henne om hjelp, mens hun spør og forventer at jeg skal stille opp nesten bestandig hvis noe må gjøres enten inne og ute. Jeg hjelper henne gjerne, ikke misforstå, men noen ganger føler jeg at dette nesten grenser til utnytting. Husk at i morgen må vi gjøre det og det og det. Hvis jeg av og til sier dette ikke passer fordi jeg har egne ting å ta med av blir det sure miner og ofte krangel. Hun setter ofte i gang med svære prosjekter og stresser seg selv veldig opp og prøver jeg da å si at dette ikke var nødvendig blir hun ikke blid. Dette tærer nå kraftig på forholdet vårt siden jeg synes jeg blir utnyttet. Hun virker også lite takknemlig når jobbene er gjort, ikke at jeg trenger noe i retur, men en hvis anerkjennelse og glede hadde vært hyggelig. Hadde jeg fått så mye hjelp ville jeg sagt at da skal jeg spandere en middag på deg, eller en liten tur osv… Men som sagt det virker som det er forventet at jeg gjør alt hun ber om. Er dette normalt?

 

Anonymkode: ad60c...1ed

Stygt gjort av henne synes jeg. Hva skjer om du ber henne hjelpe deg med noe hjemme hos deg?

Jeg synes ikke det er normalt å bruke en kjæreste som gratis arbeidshjelp på den måten, men har jo lest her inne at det er noen som gjør det. Jeg hadde ikke giddet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tilbakemeldinger. Jeg har prøvd å ta dette opp med henne flere ganger, men møtes ikke med mye forståelse. Slike diskusjoner ender ofte med krangel og skittkasting. Nå er det blitt så ille at jeg kommer til å sette en strek for forholdet hvis dette fortsetter. Jeg kan telle på en hånd de ganger hun har gjort noe for meg, mens jeg kan fylle en bok med hva jeg har gjort for henne. 

Anonymkode: ad60c...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...