Gå til innhold

Gleder meg til nittitallet!


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Og åttitallet, nå veier jeg 104, 4 kilo. Det virker så lenge til, men må ha tålmodighet. Det er jo ikke gjort over natta. Når er jeg på nittitallet? Om tre uker eller noe sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og åttitallet, nå veier jeg 104, 4 kilo. Det virker så lenge til, men må ha tålmodighet. Det er jo ikke gjort over natta. Når er jeg på nittitallet? Om tre uker eller noe sånt? 

Umulig å forutsi. :) Jo flinkere du er til å spise sunt og til å komme deg i bevegelse, jo fortere vil det jo gå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, Lillemus skrev:

Umulig å forutsi. :) Jo flinkere du er til å spise sunt og til å komme deg i bevegelse, jo fortere vil det jo gå. :) 

Ja får fortsette å spise sunt, har jo gått ned tre kilo siden jeg begynte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja får fortsette å spise sunt, har jo gått ned tre kilo siden jeg begynte...

Og mosjon. :) Men 4,5 kg på tre uker er mye altså, man kan godt bruke 2 mnd på det, så ikke bli fortvilet om du ikke har klart det på 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, Lillemus skrev:

Og mosjon. :) Men 4,5 kg på tre uker er mye altså, man kan godt bruke 2 mnd på det, så ikke bli fortvilet om du ikke har klart det på 3 uker.

Har ikke vært flink å mosjonere :( Det er vel litt over tre kilo jeg har gått ned, begynte jo på 108, 2 kilo. Vil ikke bruke 2 mnd på det iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Har ikke vært flink å mosjonere :( Det er vel litt over tre kilo jeg har gått ned, begynte jo på 108, 2 kilo. Vil ikke bruke 2 mnd på det iallefall. 

Da vet du hva som må til. :) Ut og gå. :) Om en lang tur blir for mye så gå en liten tur om morgenen og en liten tur om kvelden - etter hvert blir turene litt lengre og kanskje du kan ta en lengre tur om dagen. Dette er ikke noe du skal "se an en stund" - kom igjen! Ta på deg skoene og jakka nå og kom deg ut gå en liten halvtime! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
13 minutter siden, Lillemus skrev:

Da vet du hva som må til. :) Ut og gå. :) Om en lang tur blir for mye så gå en liten tur om morgenen og en liten tur om kvelden - etter hvert blir turene litt lengre og kanskje du kan ta en lengre tur om dagen. Dette er ikke noe du skal "se an en stund" - kom igjen! Ta på deg skoene og jakka nå og kom deg ut gå en liten halvtime! :) 

Går jo ned selv om jeg ikke går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja får fortsette å spise sunt, har jo gått ned tre kilo siden jeg begynte...

Så deilig å være kvitt 3 kilo :)

Fortsett å spise sunt, OG kom deg ut en tur hver dag!

Om du bruker 3 eller 6 uker på å bli kvitt 4,5 kilo er ikke så viktig. Kanskje bruker du enda mer også. Det viktigste er at du innarbeider sunne gode vaner, og holder på dem nå, og ikke gir opp selv om vektnedgangen evt skulle gå saktere enn du ønsker!

Det lukter så godt ute nå, synes jeg, særlig i skogen, men også bare generelt ut. Blomster, frukt, gress, våte myrer osv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, påskelilje skrev:

Så deilig å være kvitt 3 kilo :)

Fortsett å spise sunt, OG kom deg ut en tur hver dag!

Om du bruker 3 eller 6 uker på å bli kvitt 4,5 kilo er ikke så viktig. Kanskje bruker du enda mer også. Det viktigste er at du innarbeider sunne gode vaner, og holder på dem nå, og ikke gir opp selv om vektnedgangen evt skulle gå saktere enn du ønsker!

Det lukter så godt ute nå, synes jeg, særlig i skogen, men også bare generelt ut. Blomster, frukt, gress, våte myrer osv :-)

Forstår ikke det styret med turer, går jo ned bare jeg kutter ut sjokolade og dritt mat. Merker ikke noe til de kiloene :( Har så mye å ta av, må ha tålmodighet for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Går jo ned selv om jeg ikke går...

Ja, og det er jo bra :-)

MEN - det er så mange positive ting ved å komme seg ut en tur hver dag:

  • frisk luft (klarner hodet, øyne og sikkert andre kroppsdeler også)
  • Du får bevegd ledd og muskler, og når du blir sterkere i musklene, blir belastningen på leddene mindre
  • Å gå er det beste for en rygg som kan være plagsom og vond :-)
  • Når du går, øker pulsen, og du får trent både lunger og hjerte
  • Du bruker øynene og nesa og ørene på en annen måte enn inne, og får mange inntrykk som du kan lagre i hodet ditt til kvelden :-)
  • Du bruker mer energi, og da vil vektnedgangen gå raskere.
Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Forstår ikke det styret med turer, går jo ned bare jeg kutter ut sjokolade og dritt mat. Merker ikke noe til de kiloene :( Har så mye å ta av, må ha tålmodighet for dette. 

Selv om du ikke merker noe ennå til de tre kiloene, så kan du jo tenke på 6 pakker med margarin som er borte - eller tre poser sukker!!!

Ja, en må ha tålmodighet. Det er sikkert og visst!

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

 

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Forstår ikke det styret med turer, går jo ned bare jeg kutter ut sjokolade og dritt mat. Merker ikke noe til de kiloene :( Har så mye å ta av, må ha tålmodighet for dette. 

Hei hei hei. Du må få inn litt smilefjes i meldingene! Du har tatt av 3 kg, og det er ikke bare bare. Når det gjelder vektnedgang i seg selv er jeg enig i at det mest effektive er å ikke fråtse i sjokolade og drittmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, og det er jo bra :-)

MEN - det er så mange positive ting ved å komme seg ut en tur hver dag:

  • frisk luft (klarner hodet, øyne og sikkert andre kroppsdeler også)
  • Du får bevegd ledd og muskler, og når du blir sterkere i musklene, blir belastningen på leddene mindre
  • Å gå er det beste for en rygg som kan være plagsom og vond :-)
  • Når du går, øker pulsen, og du får trent både lunger og hjerte
  • Du bruker øynene og nesa og ørene på en annen måte enn inne, og får mange inntrykk som du kan lagre i hodet ditt til kvelden :-)
  • Du bruker mer energi, og da vil vektnedgangen gå raskere.

Ok. Ja det er jo noe bra med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Går jo ned selv om jeg ikke går...

Og det er kjempebra! Men kroppen din er laget for å røre på seg og litt aktivitet forebygger mange kreftformer, hjerte-kar-sykdommer og ikke minst diabetes2! Jo tyngre og mer inaktiv man er jo større er sjansen for å få diabetes2. Jeg er enig med Gargamel i at man gjør det meste ved vektnegang ved kostholdet, men for kroppens del (velvære og helse) så er mosjon absolutt uvurderlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, påskelilje skrev:

Selv om du ikke merker noe ennå til de tre kiloene, så kan du jo tenke på 6 pakker med margarin som er borte - eller tre poser sukker!!!

Ja, en må ha tålmodighet. Det er sikkert og visst!

Ja får tenke på det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Forstår ikke det styret med turer, går jo ned bare jeg kutter ut sjokolade og dritt mat. Merker ikke noe til de kiloene :( Har så mye å ta av, må ha tålmodighet for dette. 

Kostholdet har mest å si for vektnedgang, men det er viktig for kroppen å få rørt seg litt av de årsaker som påskelilje nevnte.  For mange er det også slik at det er lettere å sovne om kvelden når man har vært litt aktiv.

Tenk på det som trening til du skal passe barnebarnet ;)  Innen h*n skal trilles rundt - og senere leke ute - er det best hvis en tur utendørs føles helt naturlig for deg.

Du har helt rett i at det kreves tålmodighet.  Det er ingen vits i å gå ned veldig mye på kort tid vha. sult og ekstremdietter, det kommer fort på igjen når man ikke orker det lenger.  Men småspising av sjokolade og andre tomme kalorier trenger du aldri gå tilbake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Hei hei hei. Du må få inn litt smilefjes i meldingene! Du har tatt av 3 kg, og det er ikke bare bare. Når det gjelder vektnedgang i seg selv er jeg enig i at det mest effektive er å ikke fråtse i sjokolade og drittmat.

Jo det er jo litt over tre kilo, det er da noe. Vil bare fortsette nedover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Og det er kjempebra! Men kroppen din er laget for å røre på seg og litt aktivitet forebygger mange kreftformer, hjerte-kar-sykdommer og ikke minst diabetes2! Jo tyngre og mer inaktiv man er jo større er sjansen for å få diabetes2. Jeg er enig med Gargamel i at man gjør det meste ved vektnegang ved kostholdet, men for kroppens del (velvære og helse) så er mosjon absolutt uvurderlig!

Ja det er vel det. Ser for meg at det blir litt lettere å gå når jeg ikke har så mange kilo å drasse på. Men klarer jo å gå nå også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Og åttitallet, nå veier jeg 104, 4 kilo. Det virker så lenge til, men må ha tålmodighet. Det er jo ikke gjort over natta. Når er jeg på nittitallet? Om tre uker eller noe sånt? 

gleder meg til 50 tallet ;) 

Anonymkode: 77756...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

gleder meg til 50 tallet ;)

Anonymkode: 77756...d7e

Å, så langt ned skal ikke jeg. Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...