Gå til innhold

vaginalsex etter analsex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sterkt påvirket av alkohol så klarte vi å prestere å ha vaginalsex etter analsex. Ikke noe vask i mellom, ei heller kondom. Jeg er helt sikker på at jeg har fått noe avføring inn i skjeden. Dette er 3 dager siden, og jeg har siden i natt hatt smerter i forbindelse med urinering. Smertene inntreffer først etter at blæra er tømt (altså ikke mens jeg tisser), og det er en ilende smerte inni skjeden som varer 4-5sekunder. Noe trykkfølelse utenom. Stort sett rosafarge på papiret etter tørk, men helt blank farge på urin. Jeg håper veldig på at det bare er en urinveisinfeksjon, men er så livredd for at jeg holder på å utvikle infeksjon/betennelse i egglederene som jeg etter mange google-søk har funnet ut er en risiko når man får avføring godt opp i vaginaen:( Er på ferie, så har ikke mulighet til å komme meg til fastlegen min før tidligst fredag. 

Lurer på om dette er noe jeg bør få undersøkt før den tid, eller om det går fint å vente en liten uke og se om det går over? Jeg leste at dersom en eventuell infeksjon i egglederene oppdages på et tidlig tidspunkt så er oddsene gode for at man ikke blir steril. Men hva er "et tidlig tidspunkt" i denne sammenheng?

Anonymkode: 9b77d...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke tarmbakterier som gir egglederbetennelse, men chlamydia og gonore. Er dere undersøkt for chlamydia? Gonore er så uvanlig i dag at det ikke rutinemessig sjekkes for det. Selv ved et vaginalt samleie kan det lett komme tarmbakterier inn i skjeden, men den renser seg selv.

Egglederbetennelse gir som regel feber, utflod og underlivssmerter. Hvis du får slike symptomer, bør du søke lege. Vannlatingssymptomene kan tyde på en urinveisinfeksjon. Disse symptomer kan gå bort av seg selv. Jeg synes ikke det er grunn til panikk eller behov for undersøkelse før fredag. Så ta det med ro, det er mitt råd.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...